SiteLogo

رایج‌ترین اشتباهات مالی زوج های جوان

0 512
financial-mistakes-of-young-couples

خیلی از زوج‌های جوان، به خصوص آن‌هایی که جدیدا بچه‌دار شده‌اند به مشکلات مالی برمی‌خورند. در این نوشته ما به بررسی چند اشتباه مالی رایج بین زوج‌های جوان می‌پردازیم و با راهکارهای مشاورین متخصص در زمینه بهبود و پیشرفت مسائل مالی کمک خواهیم کرد.

1/ خرید خانه‌ای که توان پرداختش را ندارید

با وجود اینکه خرید خانه در فرهنگ ما اهمیت دارد اما نباید آنقدر وام گرفت و قرض کرد که بازپرداخت آن شما را به دردسر بیندازد. بنابراین اگر با توجه به درآمدتان دنبال گرفتن چندین وام برای خرید یک‌خانه بزرگ در یک جای خوب شهر هستید دست نگه‌دارید. به این نکته توجه کنید که هر چه پول بیشتری از طریق وام به دست آورید ناگزیر به همان نسبت می‌بایست بهره بیشتری پرداخت کنید و مطمئن باشید که دریافت وام‌های بیشتر برای خرید خانه درنهایت به نفعتان نخواهد بود.
راه‌حل:
یک راهکار کلی در این خصوص این است که بیشتر از ۳۰ درصد درآمد ناخالص کل خانواده را برای خرید خانه و بازپرداخت وام هزینه نکنید، پس بهتر است قبل از دریافت وام محاسبه کنید که ۳۰ درصد کل درآمد خانواده چقدر است و سپس بر مبنای آن دنبال وام موردنظر باشید. اگر بیش‌ازاندازه برای خانه هزینه کنید پس‌اندازتان در درازمدت با مشکل مواجه خواهد شد.

مشکلات مالی زوج های جوان

2/ پرداخت اقساط وام بر اساس شرایط بانک

بر اساس میزان وامی که گرفته‌اید و با توجه به شرایط بانک ممکن است مجبور شوید بهره بیشتری پرداخت کنید و در انتها مبلغی خیلی بیشتر از وامی که گرفته‌اید هزینه کنید. اما روش زیر مانع این اتفاق می‌شود.
راه‌حل:
مبلغ بیشتری در هر سررسید قسط پرداخت کنید. به‌طور مثال اگر شما وامی با بازپرداخت ۱۰ ساله با نرخ بهره ۱۰ درصد دریافت کرده‌اید اضافه کردن مبلغی بر روی اقساط می‌تواند بسته به میزان پرداختتان مدت‌زمان ۱۰ ساله را کوتاه‌تر کند و این به این معناست که در درازمدت شما مبلغی را پس‌انداز کرده‌اید.

3/ خرید با کارت بانکی

اگر عادت دارید به‌جای پول نقد از کارت‌های اعتباری استفاده کنید احتمال اینکه بیش‌ازاندازه خرج کنید زیاد است. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که به‌جای استفاده از پول نقد از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند ۳۰ درصد بیشتر خرج می‌کنند.
راه‌حل:
سعی کنید از پول نقد به‌جای کارت‌های اعتباری استفاده کنید. مطمئناً برای شما هم اتفاق افتاده است زمانی که کارت همراهتان است بدون فکر کردن خرید می‌کنید ولی زمانی که پول نقد به همراه دارید حواستان هست که بیشتر از مبلغ آن خرید نکنید.

مشکلات مالی زوج ها

4/ اقدام یکسان در خصوص تمام بدهی‌ها

زمانی که برای تسویه کردن تمام بدهی‌هایتان عجله دارید حتماً نرخ بهره بدهی‌ها را بررسی کنید و بی‌مهابا اقدام به تسویه همه حساب‌ها نکنید.
راه‌حل:
به توصیه مشاورین مالی زمانی که قصد دارید تعدادی از اقساط بانک‌ها را کم کنید حتماً به این نکته توجه داشته باشد که بهتر است ابتدا وام‌هایی را که نرخ بهره بالاتری دارند تسویه کنید و وام‌هایی با بهره پایین را همچنان نگه دارید زیرا در طولانی‌مدت این روش به سود شما تمام می‌شود.

5/ تمام درآمدتان را در مهمانی‌ها خرج نکنید

در ظاهر امر به نظر آن‌چنان هزینه‌بردار نیست اما زمانی که برای فرزندانتان سالی چند بار مهمانی و تولد بگیرید و آن‌ها نیز سالی چند بار به جشن و مهمانی دوستانشان دعوت شوند این رقم رفته‌رفته زیاد خواهد شد. به گفته متخصصان امور مالی، والدین همه‌ساله هزینه‌های زیادی برای خرید هدیه در جشن و مهمانی‌های دوستان فرزندانشان می‌پردازند.
راه‌حل:
قرار نیست آنچه پس‌انداز می‌کنیم همیشه چشمگیر باشد. فراموش نکنید قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. با توجه به تعداد مهمانی‌ها و جشن‌هایی که فرزندتان در طول سال می‌رود بهتر است هدایا را از حراج‌های فصلی بخرید و با این کار مبلغی را پس‌انداز کنید. همچنین برای بسته‌بندی هدایا نیز می‌توانید از کودکتان بخواهید که خودش هدیه را با چیزهایی مانند ماژیک‌های رنگی و کاغذ، کادو کند. هم برایتان ارزان تمام می‌شود و هم فرزندتان از انجام این کار لذت می‌برد.

اگر از آن افرادی هستید که بچه‌دار شده‌اید و وقتتان را در خانه می‌گذرانید، می‌توانید در کنار فرزندتان بمانید و درآمد داشته باشید!

 

https://www.ninisite.com/