SiteLogo

درمان همجنسگرایی با هیپنوتیزم درمانی

(دلنیا یوسفی) 30 اردیبهشت 1403
0 153
درمان همجنسگرایی با هیپنوتیزم درمانی

با تجربیات خود می‌توانم بگویم که درمان همجنسگرایی با هیپنوتیزم ممکن است، اما باید توجه داشت که شخص همجنسگرا باید آمادگی داشته باشد که دارای یک اختلال جنسی است و تمایل به درمان آن داشته باشد.

این روش درمانی تنها زمانی موثر است که توسط متخصصانی مانند روانشناسان و روان‌پزشکان که در زمینه استفاده از هیپنوتیزم در درمان این نوع مشکلات تجربه دارند، به کار گرفته شود.

به عقیده من، انسان‌ها در انتخاب روش و سبک زندگی آزادند، به ویژه در زمینه گرایشات جنسی مانند همجنس‌گرایی یا هر گرایش دیگری که در ابتدا در انتخاب آن آزاد نبوده‌اند. با این حال، برخی افراد از این گرایشات جنسی خود راضی نیستند و برای درمان به روانشناسان و روان‌پزشکان مراجعه می‌کنند، اما به نتایج دلخواه خود که شامل تمایل به جنس مخالف است، نمی‌رسند. بنابراین، این افراد باید واقعیت را پذیرفته و به زندگی طبیعی خود ادامه دهند.

درمان گرایشات یا انحرافات جنسی ناخواسته مانند تمایلات همجنس‌گرایانه، فتیش‌های جنسی، مازوخیسم، سادیسم، پدوفیلیا (بچه‌بازی)، عورت‌نمایی، مبدل‌پوشی و غیره، به این دلیل که از دوران کودکی یا نوجوانی شکل می‌گیرند، با روش‌های درمانی معمولی مانند روان‌درمانی، روان‌کاوی و یا دارو درمانی به طور کامل قابل تغییر نیستند.

با این حال، بر اساس تجربیات درمانی طولانی‌مدت، هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی توانسته است نتایج بسیار قابل توجهی را به دست آورد، نه تنها در زمینه گرایشات جنسی ناخواسته، بلکه درمان مشکلات دیگری مانند افسردگی، وسواس، لکنت زبان، کاهش اعتماد به نفس، پرخوری های عصبی و موارد مشابه.

درمان گرایشات جنسی و تمایلات همجنس‌خواهانه

تمایلات یا گرایشات همجنس‌خواهانه یکی از انواع گرایشات جنسی هستند که بسیار متنوع هستند. این گرایشات از جنسیت متفاوت برخوردارند و معمولاً از دوران کودکی یا نوجوانی شروع می‌شوند. این تمایلات شامل انواع مختلفی می‌شوند، از جمله فیتیش یا فوت فیتیش.

انواع تمایلات فوت فیتیشی شامل تمایل به لباس‌های زنانه یا مردانه، کفش‌ها، پا، و یا اشیاء مرتبط با جنس مخالف هستند. برخی افراد حتی تمایلاتی به شیء‌های مرتبط با جنس مشابه دارند.

افرادی که دارای تمایلات فوت فیتیشی هستند، اغلب این اشیاء یا بخش‌هایی از بدن جنس مخالف را به عنوان محور تحریک و شهوت‌آور می‌بینند. این تمایلات می‌تواند باعث اختلالات یا ناتوانی جنسی در روابط جنسی طبیعی شود.

همچنین، افرادی که دارای گرایش جنسی مازوخیسمی (آزارخواهی جنسی) هستند، لذت جنسی را از تحقیر، توهین، آزار جسمی یا حتی آسیب دیدن جسمی می‌برند.

گرایشات دیگری همچون سادیسم جنسی (آزارجویی جنسی)، مبدل‌پوشی و عورت‌نمایی نیز تنها از طریق آزار و شکنجه به لذت جنسی می‌رسند.

درمان همجنسگرایی با هیپنوتیزم درمانی

افرادی که این گونه تمایلات دارند، ممکن است قادر به برقراری روابط جنسی یا زناشویی نباشند، و در صورت برقراری، ممکن است به تخیلات دیگری نیاز داشته باشند.

همچنین، تمایلات همجنس‌خواهانه شامل انواع خاص خودشان هستند، از جمله تمایل به افراد سن بالا یا پیرخواهی، که به آن پدوفیلیا می‌گویند.

تمایلات احساسی، عاطفی و جنسی به افراد همجنس، مانند حس فاعل یا مفعول (گی)، نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

در زنان نیز تمایلات همجنس‌خواهانه، که به آنها لز و لزبین می‌گویند، وجود دارد. زنان می‌توانند تمایلات جنسی متفاوتی داشته باشند، همچون مردان، که حتی می‌توانند احساسات فیتیش، مازوخیسم، سادیسم و غیره را داشته باشند.

نکات مهم در ارتباط با درمان همجنس‌گرایی

توجه: این مطالب بیشتر برای کسانی نوشته شده که احساس می‌کنند به درمان همجنس‌گرایی نیاز دارند، نه برای کسانی که احساس می‌کنند بیمار نیستند و گرایش‌شان صرفاً یک سلیقه جنسی است.

در بعضی موارد، تعاریف کلمات به دقت مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و صرفاً کلی گفته می‌شوند. بنابراین، اصطلاحات همچون همجنس‌گرایی، همجنس‌بازی و همجنس‌خواهی به عنوان مترادف استفاده می‌شوند، در حالی که این اصطلاحات از لحاظ معنایی و عملکرد تفاوت‌های زیادی دارند.

با این حال، تا جای ممکن، سعی می‌شود تقسیمات موجود در منابع علمی در اینجا ذکر شود. به طور کلی، اصطلاح “دگرباشان جنسی” برای انواع همجنس‌گرایی استفاده می‌شود که بار منفی کمتری دارد، از جمله: همجنس‌گرایی مردانه، همجنس‌گرایی زنانه، دوجنس‌گرایی و تراجنسیتی.

علل همجنس‌گرایی یا همجنس‌خواهی

هنوز مدرک‌های پزشکی قدرتمندی وجود ندارد که بتواند تایید کند گرایشات همجنس‌خواهی ریشه‌ی جسمانی و فیزیولوژیکی دارد، مگر در مواردی که علائم ظاهری و نقص جسمانی کاملاً آشکار باشد.

بنابراین علاوه بر عوامل پزشکی یا زیست‌شناختی کاملاً آشکار در گرایش همجنس‌گرایی، عوامل دیگری که در بروز این گرایش مؤثر هستند، می‌تواند شامل چندین عامل باشد:

یکی از عوامل بسیار مهم در شکل‌گیری گرایش همجنس‌گرایی، رابطه بین پدر و پسر است. بر اساس تحقیقات، بیش از ۵۰ درصد افرادی که به من مراجعه کرده‌اند، پدران خشن و تنبیه‌گر داشته‌اند.

این درصد ممکن است بوسیله‌ی کارهای درمانی به دست آمده باشد، اما هنوز به صورت رسمی در مقالات علمی چاپ نشده است. این یافته با یافته‌های روانشناسانی همخوانی دارد که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، با ۱۰۰۰ همجنس‌گرا مصاحبه کرده‌اند.

به عبارت دیگر، این یافته به این نتیجه می‌رسد که همجنس‌گرایان دارای پدرانی خشن و کم‌محبت هستند. البته باید توجه داشت که همه‌ی افرادی که پدران خشن دارند، همجنس‌گرا نمی‌شوند.

به نظر من، زمینه‌های زیست‌شناختی و عوامل محیطی می‌تواند باعث بروز همجنس‌گرایی شود. عامل دیگری که می‌تواند به همجنس‌گرایی منجر شود، تجاوز در دوران کودکی است.

یک عامل دیگر همجنس‌گرایی، تجربیات همجنس‌بازی در دوران کودکی است که می‌تواند باعث تشکیل گرایش جنسی همجنس‌گرایی در بزرگسالی شود.

پیامدهای همجنس‌بازی و یا همجنس‌گرایی

پیامدهای همجنس‌بازی و یا همجنس‌گرایی بسیار متنوع هستند. بوجود آمدن بیماری‌های جسمی یکی از این پیامدهاست. پیامد دیگر عدم تمایل فرد به تشکیل خانواده یا ازدواج است. سومین پیامد، روابطی خارج از عرف که باعث افسردگی روزافزون افراد می‌شود، می‌باشد.

حتی در کشورهایی که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی می‌دانند، مردم آن کشورها نگرش مثبتی نسبت به همجنس‌گرایان ندارند. به عبارت دیگر، این افراد خود را نسبت به بقیه افراد جامعه غریبه می‌دانند، و این باعث افسردگی آنها می‌شود.

درمان همجنسگرایی با هیپنوتیزم درمانی

درمان همجنسگرایی، همجنس خواهی و یا همجنس‌بازی با استفاده از هیپنوتیزم درمانی

به نظر من، تقویت گرایش‌های جنسی و سخت شدن درمان آنها، به دلیل چند عامل است. یکی از دلایل اصلی این سختی، ترویج اینگونه اختلالات جنسی توسط شبکه‌های اجتماعی یا گروه‌های مافیایی است.

یکی دیگر از عواملی که باعث سختی در درمان همجنس‌خواهی و انحرافات جنسی می‌شود، ناتوانی بسیاری از درمان‌گران در این زمینه است. بسیاری از افرادی که دچار اینگونه انحرافات جنسی هستند، گرایش جنسی خود را به عنوان یک سلیقه جنسی می‌پذیرند و به درمان آن اعتقاد ندارند.

برای مثال، افرادی که دچار انحرافات جنسی مانند حیوان‌خواهی، فوتیش، سادیسم جنسی یا مازوخیسم جنسی هستند، این گرایش را به عنوان یک سلیقه جنسی می‌شناسند و به درمان آن اعتقادی ندارند.

در نتیجه، خود ارضایی که نتیجه یک انحراف جنسی است، باید به عنوان یک سلیقه جنسی مورد قبول قرار گیرد و نیازی به درمان آن نباشد. با این حال، بسیاری از افرادی که تمایل به درمان دارند و دچار انحرافات جنسی فوق‌الذکر هستند، با موفقیت درمان می‌شوند.

نظر دکتر داوود نجفی توانا درباره درمان همجنسگرایی

روش‌های مختلفی مانند روان‌پزشکی و روش‌های درمانی روانشناسی، از جمله رفتار درمانی و شناختی-رفتاری، می‌توانند در درمان مشکلات فوق‌الذکر بسیار مؤثر باشند. اما به نظر می‌رسد که هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی، همراه با مشاوره روانشناسی و رواندرمانی، از بقیه روش‌های درمانی موثرتر هستند.

در دورانی که ارزش خانواده و ازدواج به تدریج کاهش می‌یابد، افراد نیازهای جنسی خود را خارج از این محدوده برآورده می‌کنند و برخی از آنها به همجنس‌خواهی، همجنس‌گرایی و یا همجنس‌بازی روی می‌آورند.

همجنس‌بازان به سرعت از هر وسیله‌ای برای نابودی اساس خانواده استفاده می‌کنند تا همجنس‌بازی آنها به نظر معقول برسد، زیرا در یک خانواده طبیعی، همجنس‌خواهی، همجنس‌گرایی و یا همجنس‌بازی غیرعادی به نظر می‌رسد.

همجنس‌خواهی، همجنس‌گرایی و یا همجنس‌بازی ابتدا در آمریکا ظاهر شد و سپس به سرعت در سایر کشورها، به‌ویژه کشورهای غربی، گسترش یافت. این امر به دلیل روابط بسیار آزاد و ارضای غریزه جنسی در این کشورها اتفاق افتاده است. همجنس‌گرایی یک رابطه بسیار پرخطر از نظر جسمی و روانی برای هر دو طرف است.

میل به همجنسی باعث می‌شود که افراد به ارضای میل جنسی خود با همجنس خود علاقه‌مند شوند. این علاقه در ابتدا کم است، اما به تدریج افزایش می‌یابد، به‌طوری که شخص به این کار دست می‌زند و نیاز جنسی خود را با همجنس خود برآورده می‌کند.

پیامدهای این انحراف در مردان، شامل پیدا شدن احساس زنانه در فرد و ضعف مفرط جنسی فاعل و مفعول (به اصطلاح سردمزاجی) است، به‌طوری که بعد از مدتی قادر به آمیزش جنسی به صورت طبیعی نمی‌باشند.

از طرف دیگر، این انحراف‌ها باعث بروز تأثیرات منفی بر روح و جسم فرد می‌شود و شخص احساس بیگانگی نسبت به خود و جامعه می‌کند و نیروی اراده‌اش را که رمز موفقیت در کارهاست، به تدریج از دست می‌دهد.

به طور کلی، چنین افرادی به وجود یک نوع بی‌تفاوتی در خود می‌آورند که سرآغاز همه ناهنجاری‌های زندگی شخصی و اجتماعی آنهاست.

برای گرفتن وقت مشاوره و انجام درمان همجنس‌گرایی می‌توانید با مطب دکتر نجفی توانا ارتباط برقرار کنید. یکی از ویژگی های مطب دکتر داوود نجفی توانا حفظ هویت افراد و در صورت تمایل فرد پذیرش با نام مستعار امکان پذیر می باشد.

آدرس مطب:

تهران، خیابان شریعتی، بین میرداماد و ظفر، جنب پمپ بنزین ظفر، کوچه شواری، ساختمان پزشکان سینا، طبقه پنجم

تلفن های نوبت دهی : ۲۲۸۹۹۱۴۷ ۰۲۱ – ۲۲۸۹۹۱۴۸ ۰۲۱

برای اطلاعات بیشتر به سایت دکتر نجفی توانا مراجعه فرمایید.

آدرس وب سایت : https://www.drnajafitavana.com/