SiteLogo

راههای از بین بردن چربی شکم

(دلنیا یوسفی) 16 اردیبهشت 1403
0 310
چگونه-عاشق-ورزش-شویم

چربی‌های شکم، جزو چربی‌های سر سختی هستند، و آب کردن چربی های شکم نسبت به چربی نقاط دیگربدن سخت تر است. دراین مقاله شما را با راههای از بین بردن چربی شکم آشنا میکنیم.

7روش موثر برای از بین بردن چربی های شکم:

از مصرف چربی  های ترانس یا چربی هیدروژنه خودداری کنید.

چربی‌های ترانس با وارد کردن هیدروژن به چربی‌های غیر اشباع مثل  انواع روغن های جامد ایجاد می‌شود. این نوع چربی معمولا در مارگارین یا کره گیاهی و انواع غذاهای بسته بندی شده وجود دارد. چربی ترانس می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و در نهایت چاقی شکمی شود.درهنگام خرید محصول حتما به برچسب مواد غذایی توجه کنید و موادی که دارای چربی ترانس یا همان چربی هیدروژنه هستند را حذف کنید.

راههای از بین بردن چربی شکم

افزایش مصرف پروتئین

پروتئین نقش مهمی در کنترل وزن دارد. مصرف مقادیر بالای پروتئین باعث آزاد شدن هورمونی به نام PYY می‌شود این هورمون اشتها را کاهش می‌دهد و با ترشح این هورمون فرد احساس سیری می کند. پروتئین سوخت وساز بدن را افزایش می دهد.چربی شکم در افرادی که در رژیم غذایی خود بیشتر پروتئین دریافت میکنند نسبت به افرادی که مصرف پروتئین کمتری دارندکمتر است.

مواد غذایی سرشار از پروتئین  نظیر: گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات وحبوباتی نظیر لپه، لوبیا، عدس، سویا و… هستند.

 کاهش استرس

استرس می‌تواند باعث افزایش چربی شکم شود؛ چون غددآدرنالید یا فوق کلیه در زمانی که فرد دچار استرس شده است، شروع به ترشح هورمون کورتیزول یا هورمون استرس می‌کنند. افزایش میزان کورتیزول باعث افزایش اشتها می‌شود و باعث جمع شدن چربی شکمی خواهد شد. 

راههای از بین بردن چربی شکم

ورزش های ایروبیک

ورزش‌های هوازی که قبلا به نام ایروبیک و امروز به اسم کاردیو شناخته می‌شوند؛ یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود سلامت و سوزاندن چربی ها است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند یکی از موثرترین ورزش‌ها برای از بین بردن چربی شکم، ورزش های هوازی یا ایروبیک است. ورزشهایی چون درازنشست، پیاده روی، دوچرخه سواری و… در زمان انجام ورزش مدت زمان انجام آن از سرعت انجام مهمتر است.

راههای از بین بردن چربی شکم

 کاهش مصرف کربوهیدرات

با کاهش مصرف کربوهیدرات می‌توان به  از بین بردن چربی‌های بدن، از جمله چربی شکم، کمک کرد. افرادی که درروزانه زیر 50 گرم کربوهیدرات دریافت می کنند، وزن کمتری نسبت به بقیه دارند، و ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم و سندورم تخمدان پلی کیستیک را پایین می‌آورد.

برای کاهش میزان کربوهیدرات به یک رژیم غذایی سخت و خشک نیازی نیست .افرادی که بتوانند از محصولات تمام غله استفاده کنند، چربی شکمی کمتری خواهند داشت. به همین دلیل خوب است که نسبت به خرید نان هم آگاهانه عمل کنید و ترجیحا از نان حاوی جو یا نان های سبوس دار استفاده کنید.

راههای از بین بردن چربی شکم

خوردن قندها ممنوع

شکر حاوی فروکتوز است که اگر زیاد مصرف شود، باعث ایجاد چند نوع بیماری خطرناک خواهد شد؛ از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی بیمار گونه و کبد چرب. بین مصرف بالای شکر وچربی شکم هم ارتباط  مستقیم وجود دارد.

خواب کافی

داشتن خواب کافی به تناسب اندام کمک می کند و برای سلامتی شما مهم است و از افزایش چربی شکم جلوگیری می کند. هر فرد باید درشبانه روز 7-8 ساعت خواب کافی داشته باشد.

راههای از بین بردن چربی شکم