SiteLogo

شناخت حالت و مدل چشم‌ها و چگونگی آرایش چشم‌ها

0 403
چگونگی آرایش چشم‌ها

خط چشم، پایه ثابت تمامی آرایش‌های ساده و حرفه‌ای است، آشنایی با سبک‌های مختلف آن می‌تواند شما را در داشتن یک آرایش زیبا و بی‌نظیر یاری کند. به همین دلیل ما در این مقاله قرار است تا در ارتباط با انواع کانسیلر و خط چشم مناسب برای حالت‌های گوناگون چشم با شما صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

روش تشخیص حالت چشم

چشم‌ها بارزترین عضو صورت ما هستند و بیشتر از سایر اعضا موردتوجه افراد قرار می‌گیرند. به همین دلیل برای آرایش چشم‌ها باید نکات آرایش مخصوص به حالت چشم خود را بشناسید تا یک آرایش زیبا برای چشمان خود رقم بزنید. برخی از افراد بدون توجه به حالت چشمان خود و بر اساس تجربه دیگران از خط چشم‌هایی استفاده می‌کنند که با طرح چشمانشان همخوانی نداشته و باعث می‌شود آرایش آن‌ها زیبا به نظر نرسد.

 مدل چشم گرد

چشم‌های گرد همان‌طور که از نام آن‌ها نیز مشخص است، حالت دایره‌ای داشته و فاصله آن تا مرکز چشم‌ها حدودا صفر است؛ بنابراین خط چشم مناسب برای خانم‌های دارای چشم‌های گرد، خط چشم‌هایی با حالت‌های کشیده است تا چشم‌ها را از حالت گردی زیاد خارج کند. برای کشیدن این خط چشم ابتدا بن مژه خود را با مداد آرایشی تیره کنید. سپس با استفاده از خط چشم ماژیکی حالت خط چشم رسم کرده و پررنگ کنید. در نظر داشته باشید که انواع  قیمت خط چشم ماژیکی با برند‌های مختلف در بازار موجود است.

مدل چشم گربه‌ای

چشم‌های گربه‌ای در جهان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و بهترین طرح برای این نوع چشم‌ها، خط چشم‌های گربه‌ای و کشیده است. اکثر میکاپ آرتیست‌ها به افراد دارای چشم‌های گربه‌ای پیشنهاد می‌کنند که حتما با استفاده از خط چشم‌های دم بلند و کشیده حالت گربه‌ای چشم‌های خود را بیشتر کرده و یک آرایش چشم بی‌نظیر را داشته باشند.

مدل چشم سنجابی

چشم‌های سنجابی به چهره افراد حالت عروسکی می‌دهد و ناخودآگاه سن افراد را پایین‌تر نشان می‌دهد. بهترین راه برای کشیدن یک خط چشم زیبا برای چشم‌های سنجابی، کارکردن روی پلک بالایی است. خط چشم‌های نازک برای این سبک از چشم‌ها گزینه خوبی هستند.

مدل چشم آهویی

مدل چشم آهویی یکی از راحت‌ترین مدل‌های چشم، برای انتخاب خط چشم است؛ زیرا این چشم‌ها را با هرگونه خط چشمی می‌توان تطبیق داد و زیبایی آن را دوچندان کرد. پیشنهاد ما به شما این است که پس از مشاهده انواع ریمل حجم دهنده حتما در کنار خط چشم از آن نیز استفاده کنید.

مدل چشم بادامی

چگونگی آرایش چشم‌ها

در این حالت چشم، عنبیه افراد از پایین و بالا پوشش داده شده است و حالت بادامی در چشم این افراد ایجاد شده است. برای آرایش مناسب چشم‌های بادامی، می‌توانید از سایه‌های رنگی و روشن استفاده کنید. برای این کار قسمت داخلی پشت پلک را با سایه‌روشن پر کنید. همچنین برای درشت‌تر دیده‌شدن چشم‌هایتان می‌توانید در قسمت خارجی بالای پلک خود از سایه‌های تیره استفاده کنید.

مدل چشم‌های گود

چشم‌های گود معمولا بزرگ و فرورفته هستند که باعث برجسته دیده‌شدن استخوان گونه و پیشانی می‌شود. برای آرایش چشم‌های گود، بهترین کار استفاده از سایه‌هایی با تناژ رنگی هلویی و بژ است. برای این کار رنگ مورد نظرتان را از تناژ گفته شده انتخاب کرده و پشت پلک خود را کاملا با آن پر کنید. برای زیباتر شدن چشم‌هایتان می‌توانید زیر ابروی خود را با مداد روشن کمی رنگ کنید تا یک سایه‌روشن زیبا در قسمت بالایی پلک شما ایجاد شود.

مدل چشم‌های نزدیک به هم

چگونگی آرایش چشم‌ها

همان‌طور که از نام این حالت چشم‌ها نیز مشخص است چشم‌ها نسبت به سایر افراد به یکدیگر نزدیک‌تر هستند. بهترین راه برای آرایش چشم‌های نزدیک به هم استفاده از سایه‌های مات و براق است. همچنین استفاده از ریمل و مژه مصنوعی را فراموش نکنید؛ زیرا سبب می‌شود تا چشمان شما درشت‌تر و جذاب‌تر دیده شود.

مدل چشم‌های دور از هم

در این مدل چشم‌ها، برعکس طرح بالا فاصله چشم‌ها از یکدیگر نسبت به حالت عادی بیشتر است. برای آرایش این طرح از چشم، داخل چشم‌های خود را دورتادور به استفاده از یک مداد آرایشی مشکی خط بکشید و تا مجرای اشک چشم خود ادامه دهید. استفاده از مژه‌های پرپشت باعث نزدیک‌تر دیده‌شدن چشم‌های شما می‌شود.

 

سخن آخر

حالت‌های چشم در جهان بسیار مختلف است و نمی‌توان تمام آن‌ها را در یک مقاله معرفی و بررسی کرد؛ اما مدل چشم‌های معرفی شده در بالا جز طرح‌های رایج در بین مردم ایران است و شما نیز به‌احتمال زیاد طرح چشم خود را میان حالت‌های این مطلب پیدا کرده‌اید. توجه کنید ترکیب خط چشم و ریمل می‌تواند جذابیت زیادی به چشم‌های شما ببخشد؛ اما نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که حتما یک طرح مناسب برای چشمان خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید انواع لوازم آرایشی پرطرف‌دار را در سایت خانومی مشاهده کنید.