SiteLogo

خاطراتی فراموش‌نشدنی در سفر به این 2 مکان از جاهای دیدنی ایران

(دلنیا یوسفی) 08 اردیبهشت 1403
0 80
سفر به خانه‌های سنتی کاشان، شاهکار معماری ایرانی

کشورمان ایران، سرتاسر پر از جاهای گردشگری و دیدنی است. مکان‌های سنتی و تاریخی زیادی در کشورمان وجود دارند. شاید به همین دلیل هنگام سفر ، اینکه کدام مکان را در اولویت برنامه خود قرار دهید کار را کمی مشکل کند. اما نگران نباشید! ما می‌خواهیم در این مطلب به دو مکان دیدنی و تاریخی سفر کنیم و شما را با تمام امکانات و ویژگی‌های آنها آشنا کنیم. اگر آماده هستید. چمدان‌ها را ببندید و برای یک سفر هیجان انگیز و تاریخی آماده باشید.

سفر به خانه‌های سنتی کاشان، شاهکار معماری ایرانی

بگذارید با شعر معروف سهراب شروع کنیم. اهل کاشانم روزگارم بد نیست…

آجر به آجر کاشان، یادآور داستانی است. هر دیوار قصه‌ای برای گفتن دارد. با قدم زدن در کوچه‌های این شهر، عطر تاریخ را در میان گاه‌گل‌های دیوار حس می‌کنید.

این شهر تاریخی، با قدمتی 7000 ساله جاذبه‌های دینی دارد که هیچ کجای جهان نظیر آنها را پیدا نمی‌کنید!

باغ فین، خانه طباطبایی ها، آبشار نیاسر، منزل عامری‌ها و.. جاهای دیدنی کاشان هستند که سفر به هر یک، می‌تواند حسابی هر آدم خوش ذوقی را سرحال کند. تنوع مکان‌های دیدنی کاشان به قدری بالاست که شاید بعد از چند روز گردش نتوانید از همه آنها دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به کاشان، اواسط اردیبشهت است که با تماشای مراسم شیرین گلاب گیری، سفرتان را دل انگیز تر می‌کند.

سفر به خانه‌های سنتی کاشان، شاهکار معماری ایرانی

کاشان، مانند شهرهای کویری هنگام شب آسمان پرستاره‌ای دارد. گذراندن شب پرستاره در اقامتگاه بوم گردی کاشان لذت سفرتان را تکمیل خواهد کرد.

اقامتگاه کاشان، یادآور خانه‌های مادربزرگ‌هایمان است که در گذشته‌ها همه اهالی فامیل کنار هم جمع می‌شدیم. در خنکای آب حوض، میوه ها را می‌شستیم و اوقات بسیار خوشی را کنار هم می‌گذراندیم.

عمارت بهشتی باغ فین کاشان

نمی‌شود به کاشان رفت و از باغ فین کاشان دیدن نکرد. اگر بهترین جای دیدنی کاشان را باغ فین اعلام کنیم، ذره‌ای اغراق نکردیم.

این باغ به معماری ایرانی بسیار نزدیک است. باغ فین کاشان، قدمت بسیار زیادی دارد و در گذشته‌های دور، جمشید یکی از پادشاهان ایرانی، حکم ساخت آن را صادر کرده است. البته باید بگویم که بحث سر قدمت این بنا بسیار زیاد است. برخی از مردم آن را متعلق به دوره ساسانی، ایلخانی و آل بویه می‌دانند. به هرحال، چیزی که همه با آن موافق هستند، این است که باغ فین، یک مکان عالی از معماری باغ ایرانی است.

عمارت بهشتی باغ فین کاشان

شهر محلات، سرزمین گل‌ها

محلات، به هلند ایران معروف است. زیرا که هلند هم مثل محلات، با وجود اینکه وسعت کمی دارد، توانسته است با روشهای مدرن، پرچمدار تولید گل و گیاه در دنیا باشد، برخی افراد محلات را هلند ایران می‌نامند.

اگر هوس قدم زدن میان گل‌های رنگارنگ کرده‌اید، سفر به محلات را در برنامه خود قرار دهید. این شهر در استان مرکزی واقع شده است و به واسطه آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبا با مزرعه گل و گیاه به یک منطقه محبوب توریستی تبدیل شده است. سوغات محبوب محلات، همانطور که احتمالا حدس زده باشید، گل های رنگارنگ و خوشبو هستند که باید گفت این شهر رتبه اول را در تولیدات کشت گل‌های زینتی دارد.

برای اجاره سوئیت یا ویلا در شهر سرسبز محلات، حتما از قبل از پلتفرم‌های با امنیت بالا مانند شب استفاده کنید تا لحظات خوشی را در این شهر سپری کرده باشید.

سفر به چشمه شفای محلات

در سراسر جهان، چشمه‌های آب گرم زیادی وجود دارند. اما چشمه‌های آب گرم محلات، علاوه بر جاذبه تفریحی، خواص درمانی هم دارد.

استفاده از خواص درمانی چشمه‌های آبگرم محلات به قرون پیشین برمی‌گردد و با گذشت زمان، آگاهی انسان‌ها نسبت به فواید درمانی این آبگرم افزایش یافته است. همچنین، محبوبیت این چشمه‌های آبگرم که در منطقه زیبا و پر از گل محلات واقع شده نیز رو به افزایش است.
عمق چشمه های آبگرم محلات تقریبا 20 هزار متر است و میزان گرمای آن‌ها طبق عمق و سرعت بالا آمدن آب، در برخی اوقات به ۱۰۰ درجه هم می‌رسد.

اگر می‌خواهید یک شب رویایی را در اطراف چشمه‌های آب گرم محلات بگذرانید، می‌توانید با اجاره سوئیت ارزان در آب گرم محلات، سفر خوشی را داشته باشید. برای اجاره سوئیت آب گرم محلات، به شما پیشنهاد می‌کنم از سایت‌هایی قابل اعتماد مثل شب استفاده کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

خواص درمانی چشمه آب گرم محلات

از مشخصات بارز این چشمه می‌توان به ترکیب آب سولفاته و کلسیک در آن اشاره کرد و به همین دلیل است که این چشمه از دسته آب‎‌های هیپورترمال به حساب می‌آید و برای درمان بیماری‌های کبدی و مخصوصا کلیوی و بیماری‌هایی مثل رماتیسمی بسیار موثر خواهد بود. چشمه آب گرم محلات با داشتن گاز رادون باعث درمان کامل بیماری ریوی خواهد شد. خواص این چشمه فقط به همین‌ها محدود نمی‌شود. خوشبختانه برعکس تمام چشمه‌های آب گرم که پر از بوی گوگرد هستند و برای همه افراد، این بو ناخوشایند است، در این چشمه خبری از این بو نیست.

دمای آب چشمه حدودا ۴۸ سانتی‌گراد است و به علت وجود عنصر منیزیم، کلسیم، سدیم، ید، آهن، آمونیاک و فلوئور هرساله تعداد زیادی از افرادی که به دردهای عضلانی و مفصلی مبتلا هستند، راهی‌اش می‌شوند.

جمع بندی

یکی از مهم‌ترین موضوعات هنگام سفر به هر شهری، اجاره سوئیت یا هتل و یا اقامتگاه است. امروزه با وجود پلتفرم‌هایی مثل سایت شب با امکانات بالا و با وجود ارائه پیشنهاد هتل برای شما انتخاب را آسان تر می‌کنند. همچنین شما با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانید نظرات دیگر افراد را مطالعه کنید و بهترین مکان را برای اقامت خود در سفر داشته باشید. پیشاپیش سفر خوبی را برایتان آرزو می‌کنیم.!