SiteLogo

میوه های قلیایی کننده خون

0 11170
میوهای قلیای خون

چرا اسیدی یا قلیایی بودن خون مهم است

یکی از مهم ترین عوامل در حفظ تعادل سالم، اسیدیته و قلیایی بودن خون (PH) است. هر دو محیط اسیدی و قلیایی برای محافظت در برابر و بهبود بیماری در بدن ضروری هستند.
زمانی که بدن وارد حالت اسیدی می شود، محیط مناسبی برای ایجاد بیماری ایجاد می کند، اما زمانی که بدن در سطح مناسب حالت قلیایی خود باشد، التهاب مزمن کمتر رخ می دهد. اسید اضافی در مایعات بدن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان، آرتریت، ام اس و بیماری های قلبی شود.در سیستم گردش خون، التهاب یکی از علل اصلی بیماری های قلبی است. اسید اضافی در بدن با افزایش التهاب منجر به بیماری قلبی می شود. اگر محیط اسیدی افزایش یابد، چربی ها از دیواره رگ ها محافظت می کنند که منجر به نارسایی قلبی می شود. چون خون نمی تواند به خوبی از شریان ها عبور کند، خون باید قلیایی باشد.

میوهای قلیای خون

 

تعریف رژیم قلیایی :

یک رژیم غذایی قلیایی که به عنوان رژیم غذایی خاکستر قلیایی یا رژیم قلیایی اسیدی نیز شناخته می شود، می تواند به کاهش وزن و پیشگیری از مشکلاتی مانند آرتروز و سرطان کمک کند. این تئوری نشان می دهد که غذاهای خاصی مانند گوشت، گندم، شکر تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده باعث تولید اسید در بدن می شوند که برای سلامتی مضر است. از سوی دیگر، خوردن غذاهای خاصی که بدن را قلیایی تر می کند، می تواند در برابر چنین شرایطی محافظت کند. در این رژیم بیشتر میوه ها و سبزیجات، سویا، دانه ها و حبوبات از غذاهایی هستند که میزان قلیایی را افزایش می دهند. لبنیات، تخم مرغ، گوشت، بیشتر حبوبات و غذاهای فرآوری شده مانند غذاهای کنسرو شده و بسته بندی شده و غذاهای آماده، غذاهای اسیدی هستند و نباید مصرف شوند.

میوه های قلیلیی کننده خون :

در اینجا برخی از غذاها و میوه هایی که خون را قلیایی می کنند آورده شده است:

  • نارنجی
  • آووکادو
  • هندوانه
  • گریپ فروت صورتی
  • لیمو تلخ
  • بالنگ
  • کامکوات

میوهای قلیای خون

۱.پرتقال:

سیاه سرفه یک مرکبات است و برای درمان بیماری هایی مانند ذات الریه، آسم، چاقی و فشار خون بالا استفاده می شود.پرتقال خون را تصفیه می کند و آن را افزایش می دهد. و همچنین برای تراکم خون در کبد به طور کلی، اگر چه میوه نارنجی است.اسیدی است اما خاصیت قلیایی به بدن می دهد و تأثیر مفیدی بر خون دارد.

۲.آوکادو :

 آووکادو میوه ای شبیه کدو تنبل است که پوست آن سبز تیره و سفت است.  این یک میوه استوایی و یک میوه گرمسیری است..
آووکادو برای تقویت معده، درمان اسهال و قلیایی کردن بدن مفید است.آووکادو یک میوه خون ساز است، بنابراین افراد مبتلا به کم خونی باید از این میوه استفاده کنند، علاوه بر این آووکادو دارای قند  است.قند کمی دارد و برای دیابت موثر است.

۳.لی موترش:

لی موترش دارا ی اسید سیتریک خاصیت قلیایی کننده و ضداسیدته معده است.این اسید هنگام ورود به بدن پس از تغییراتی باعث تولید کربنات و بی کربنات های کلسیم و پتاسی م می شود وخون را قلیایی می کند.یکی از میوه های مفید برای تصفیه خون لیمو ترش است که خاصیت تصفیه کنندگی خون را دارد ودر درمان بیماری هایی مانندنقرس و آسم موثراست و یک ضد عفونی کننده قوی به شمار میرود .همچنین سیستم دفاعی بدن را مستحکم می کندو فعالیت گلبولهای سفید را که نقش مدافع در بدن دارند را زیاد می کند

میوهای قلیای خون

۴.هندوانه :

هندوانه اثر آرام بخشی بر بدن دارد لیکوپن ماده ای در میوه ها است که باعث ایجاد رنگ قرمز مایل به صورتی در میوه ها می شود.هندوانه و گوجه فرنگی و غیره میزان این ماده در هندوانه یک و نیم برابر بیشتر از گوجه فرنگی است.کلسترول، فشار خون و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

نکته:

مصرف آب قلیایی یا آلکالین درمان حالت اسیدوز بدن است .آب قلیایی باعث افزایش اکسیژن خون نیز می شود بهترین زمانم صرف یک ساعت قبل و یک و نیم تا دو ساعت بعد از غذامی باشد. دلیل آن نیز به خاطر تأثیر آن رو ی اسید معده است.توصیه میشود از ا ین نوع آب برای مصرف داروها نیز استفاده نشود.

میوهای قلیای خون