SiteLogo

لیزر موهای سفید چانه - بدون درد و عوارض جانبی

0 676
لیزر موهای سفید چانه

آیا امکان لیزر موهای سفید چانه وجود دارد؟ از دغدغه های همیشگی خانم ها و آقایان ، رفع موهای زائد در قسمت های مختلف بدن می باشد. از گذشته تا به امروز ، از روش های مختلفی برای رفع موهای زائد استفاده می شود ، اما هیچ یک دائمی نیستند و موقتی می باشند و پس از مدت زمان کوتاهی ، موها مجدد شروع به رویش می کنند.

لیزر موهای زائد از جمله روش هایی است که برای رفع موهای زائد در نقاط مختلف بدن کارایی دارد ؛ اما از نقاط ضعف لیزر نیز این موضوع است که این روش برای رفع موهای سفید موثر نیست. با اینکه امروزه از جدیدترین دستگاه‌ ها برای لیزر موهای زائد استفاده می شود ، با این حال حتی پیشرفته ترین دستگاه لیزر موهای زائد در جهان نیز در رفع موهای زائد سفید کارایی ندارند. بنابراین می توان گفت لیزر موهای سفید چانه امکان پذیر نیست و افراد باید به دنبال راهکار دیگری برای رفع موهای زائد سفید در ناحیه چانه خود باشند که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

 

آیا امکان لیزر موهای سفید چانه وجود دارد ؟

امروزه لیزر از روش‌ های بسیار موثر برای رفع موهای زائد در بدن شناخته می شود ، به طوری که بسیاری از افراد از لیزر به عنوان یکی از روش های دائمی برای برطرف کردن موهای زائد در قسمت های مختلف از بدن خود استفاده می کنند. به همین جهت مرکز لیزر تهرانپارس یکی از مراکز زیبایی پر تعداد در سطح این منطقه و کل تهران است . همیشه مد نظر داشته باشید که مراجعه به مراکز معتبر جهت دریافت خدمات زیبایی یک امر بسیار مهم است.

البته در مورد لیزر موهای زائد نیز سوالات بسیار زیادی وجود دارد. یکی از مهم ترین سوالات در زمینه لیزر موهای زائد بدن ، تاثیرگذاری لیزر برای رفع موهای سفید است. اینکه آیا لیزر موهای سفید در قسمت های مختلف بدن از جمله ناحیه چانه موثر است یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که در میزان تاثیرگذاری لیزر ، رنگ موها بسیار مهم است. به طوری که هر چه موهای زائد افراد تیره ‌تر باشد ، تاثیرگذاری این روش بالاتر خواهد بود. به همین دلیل با در نظر گرفتن تاثیرگذاری بالای لیزر بر روی موهای تیره ، با این روش نمی ‌توان موهای زائد سفید را از بین برد.

افرادی که در ناحیه چانه خود ، موهای سفید دارند ، بهتر است برای رفع موهای سفید در این ناحیه ، به سراغ روش‌ های کم تهاجمی تر بروند و با روش های موقتی ، موهای زائد در این قسمت را رفع نمایند.

 

چرا لیزر برای رفع موهای سفید چانه موثر نیست؟

در پوست و موی افراد ، رنگدانه هایی تحت عنوان ملانین وجود دارد که تعیین کننده رنگ پوست و مو در افراد هستند. میزان رنگدانه در پوست و موی افراد با یکدیگر متفاوت است و همین موضوع زمینه تنوع بالا در پوست و موی افراد را فراهم کرده است.

هر چقدر این رنگدانه ها بیشتر باشند ، رنگ پوست و موی فرد تیره تر می شود. اگر موهایی محکم تر و تیره تر باشند ، یعنی میزان ملانین و رنگدانه های آن‌ ها بیشتر است و راحت تر می توان آن ها را با لیزر از بین برد.

با توجه به اینکه موهای سفید رنگدانه و ملانین ندارند ، لیزر بر روی آن ها اثربخشی ندارد. این ملانین مو است که اشعه لیزر را جذب می کند و سبب می شود موها از ریشه از بین بروند. در حقیقت وقتی اشعه لیزر به موهای زائد برخورد پیدا می کند ، ملانین و رنگدانه ها ، انرژی اشعه های لیزر را به خوبی دریافت می کنند و آن را به ریشه موهای زائد می رسانند. اینگونه ریشه مو می سوزد و از بین می رود.

بنابراین موهای سفید چانه ، ملانین کمی دارند و به همین دلیل امکان لیزر موهای سفید چانه وجود ندارد. در موهای سفید ملانینی وجود ندارد که اشعه های لیزر را جذب کنند. به همین دلیل افراد باید به دنبال روش دیگری برای رفع موهای سفید در ناحیه چانه و یا دیگر نقاط بدن خود باشند.

 

آیا هیچ روشی برای رفع موهای سفید چانه وجود ندارد ؟

همانطور که اشاره کردیم، لیزر موهای سفید چانه بازدهی ندارد و به طور کلی لیزر برای رفع موهای زائد سفید در بدن موثر نمی باشد. یک روش دائمی برای رفع موهای زائد سفید در بدن و صورت تحت عنوان الکترولیز وجود دارد.

برای رفع دائمی موهای زائد سفید چانه ، می توان از الکترولیز استفاده کرد که در این روش ریشه موهای زائد سفید رنگ را از بین می برند. به طوری که از یک سوزن بسیار نازک استفاده می شود تا جریان الکتریکی به وسیله آن به فولیکول های مو برسد و ریشه مو از بین برود.

این روش برای رفع موهای زائد سفید کاربرد دارد اما نسبت به لیزر موهای سفید چانه زمانبرتر است چراکه رفع موهای زائد به صورت تک به تک صورت می‌ گیرد.

لیزر موهای سفید چانه

 

سخن آخر

با توجه به اینکه افراد زیادی از دستگاه های لیزر موهای زائد در سراسر جهان استقبال کرده اند ، شاهد ارائه دستگاه های لیزر متنوع و پیشرفته ای به بازار هستیم که قدرت بالایی در از بین بردن موهای زائد در قسمت های مختلف از بدن دارند.

با وجود پیشرفت های بسیاری که در زمینه ساخت دستگاه لیزر موهای زائد بدن حاصل شده است ، با این حال هنوز دستگاهی ساخته نشده است که با استفاده از آن ، امکان لیزر موهای سفید در بدن وجود داشته باشد.

افرادی که در قسمت های مختلف از بدن خود و همینطور صورت و چانه خود ، دارای موهای سفید هستند ، می توانند برای رفع موهای زائد بدن خود در این ناحیه ، از روش های کم تهاجمی تری شامل شیو ، بند انداختن ، اپیلاسیون و … استفاده کنند. با اینکه این روش ها هیچ یک دائمی نیستند و افراد باید در بازه های زمانی مشخصی ، نسبت به رفع موهایی که در این ناحیه رشد می کنند ، اقدام کنند.