SiteLogo

همه چیز درمورد لیزر کیوسوییچ

(دلنیا یوسفی) 30 فروردین 1403
0 101
Everything about the laser QSwitch

زیبایی و داشتن پوستی سالم و بی‎نقص دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست. انواع ابزارهای زیبایی نظیر دستگاه لیزر کیوسوییچ، فوتونا و… رم‎ها و صابون‎ها و… به ما برای رسیدن به زیبایی مطلوب کمک می‎کند. پوست ما مدام در حال آسیب دیدن و ترمیم شدن است؛ اما سن که بالاتر می‎رود سرعت ترمیم کاهش پیدا می‎کند به همین دلیل انواع لک‎ها، چروک‎های ریز و درشت، فرورفتگی‎ها و… بر روی پوست ظاهر می‎شود. بین مردم مراجعه به کلینیک‎های زیبایی و دریافت خدمات زیبایی و سلامت پوست بسیار رواج پیدا کرده است. اگر شما هم قصد دارید سری به یکی از کلینیک‎های زیبایی بزنید و برای درمان آسیب‎های پوستی خود دنبال راه حل می‎گردید این مطلب را از دست ندهید.

لیزردرمانی نوعی درمان مدرن است که در علم پزشکی در چند دهه اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. از لیزرها در دندان‌پزشکی‌ها، جراحی‎ها، چشم‌پزشکی‌ها و انواع شاخه‎های پزشکی استفاده می‎شود. لیزر به اشعه متمرکزی گفته می‎شود که باانرژی بسیار زیادی تابیده می‎شود؛ پزشک با توجه به نوع کاری که می‎خواهد انجام دهد این اشعه را به ناحیه هدف می‎تاباند. نور لیزر به پوست و بافت‎های بدن نفوذ می‎کند و با توجه به شدت، نوع و… اثرات گوناگونی به جا می‎گذارد. یکی از اصلی‎ترین کاربردهای لیزرها در بحث زیبایی و سلامت پوست است. خود لیزرها به انواع متفاوتی تقسیم می‎شوند. در ادامه این مطبی می‎خواهیم درمورد لیزر کیوسوییچ اطلاعات بیش‎تری به دست بیاوریم و از عوارض و هزینه‎های آن آگاه شویم.

لیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ به حذف لکه‎های پوستی شهرت دارد. هرکسی که بخواهد قسمت‎های رنگی پوست مثل لکه، ماه‌گرفتگی، تاتو و این مدل عارضه‎ها را از بین ببرد در قدم اول به لیزر کیوسوییچ فکر می‎کند. نحوه عملکرد این لیزر بدین صورت است که پرتو لیزر به ناحیه هدف تابیده می‎شود و به لایه میانی پوست نفوذ می‎کند. انرژی این پرتو توسط رنگ‎دانه‎های اضافی جذب می‎شود؛ انرژی موجود باعث متلاشی شدن سلول‎های رنگ‎دانه می‎شود و بدین ترتیب اثر لکه از روی پوست از بین می‎رود. کیوسوییچ حدود ده سالی است که مشغول ارائه خدمات زیبایی است. کارایی بسیار بالای کیوسوییچ برای از بین بردن رنگ‎دانه‎ها باعث شده که لیزر استاندارد طلایی برای حذف تاتو لقب بگیرد.

لیزر کیوسوییچ طول موج‎هایی در بازه 532 تا 1064 نانومتر دارد که هرکدام برای از بین بردن رنگ‎های خاصی کاربرد دارد. این لیزر جایگزین عمل جراحی و کاملاً غیرتهاجمی است به همین دلیل نیازی به بیهوشی، بخیه، آمپول بی‎حسی و… ندارد. کیوسوییچ جزو روش‎های محبوب و پرتقاضا است که در اکثر کلینیک‎ها وجود دارد. لیزر کیوسوییچ علاوه بر از بین بردن لک و تاتو برای از بین بردن چین و چروک‎ها و تحریک پوست برای کلاژن سازی هم کاربرد دارد.

Everything about the laser QSwitch

عوارض لیزر کیوسوییچ

روشی که عوارض آن صفر درصد باشد وجود ندارد. شما از هر روشی که استفاده کنید عوارض جانبی خاص خودش را دارد؛ حالا این عوارض می‎تواند کم یا زیاد باشد. استفاده از لیزرها در کنار تأثیرگذاری سریع، صرف وقت و زمان کمتر و غیرتهاجمی بودن عوارض عمل‎های جراحی را ندارند. روش‎های لیزری به نسبت دارای امنیت بیش‎تری هستند و عوارض کمی دارند. لیزرکیوسوییچ هم از این قاعده مستثنی نیست و در کنار مزیت‎های پرشمارش دارای عوارض لیزر کیوسوییچ اجتناب ناپذیری است؛ اما این عوارض به هیچ عنوان نگران کننده و آسیب زننده نیست؛ بلکه عوارض طبیعی است که بعد از استفاده از همه نوع لیزری پدید می‎آید و معمولاً بعد از مدت زمان کوتاهی کاملاً از بین می‎رود. برای کاهش هرچه بیش‎تر عوارض لیزر از طرف پزشک متخصص به شما دستور عملی برای قبل از لیزر و بعد از لیزر داده می‎شود. شما با رعایت این نکات و مراقبت کردن می‎توانید عوارض را بسیار کم کنید. نمونه‎ای از این مراقبت‎ها عبارت‎اند از پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، رعایت الزام استفاده از کرم‎های ضدآفتاب، عدم لمس و ماساژ ناحیه لیزر شده و… . دو مورد از عوارض طبیعی لیزرکیوسوییچ موارد زیر هستند.

Everything about the laser QSwitch

 

ایجاد اسکار و زخم

اگر پوست بسیار حساسی دارید بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید؛ چون در برخی موارد نادر بعد از لیزر کیوسوییچ به علت حساسیت بالای پوست سطح پوست دچار زخم و اسکار می‎شود. این عارضه جزو عوارض بسیار نادر این لیزر است و احتمال وقوع آن بسیار کم است؛ با این حال در صورت بروز همچنین مشکلی حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با استفاده از داروها و کرم‎ها از آن جلوگیری و برای رفع آن اقدام کنید. واکنش به موقع بسیار مهم است؛ چون در صورت بروز زخم امکان ایجاد عفونت وجود دارد و این اتفاق کار درمان را بسیار سخت می‎کند.

التهاب و قرمزی پوست

عادی‎ترین عارضه‎ای که بعد از همه نوع لیزردرمانی ایجاد می‎شود تورم و قرمزی پوست است. پوستی که مدتی در معرض تابش اشعه با سطح انرژی بسیار بالایی بوده به شدت حساس می‎شود. این حساسیت با مقداری تورم، قرمز شدن و احساس خارش یا سوزن، سوزن شدن خودش را نمایان می‎کند. این عارضه کاملاً طبیعی است و بعد از لیزر کیوسوییچ ایجاد می‎شود. اصلاً جای نگرانی نیست به طور طبیعی بعد از چند ساعت التهاب و قرمزی پوست به مرور کم و کم‎تر می‎شود. در صورتی که می‎خواهید زودتر از شر این مورد خلاص شوید می‎توانید در ساعت‎های بعد از لیزر از کمپرسور یخ استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که برای کاهش قرمزی پوست به هیچ عنوان به آن ناحیه آب نزنید؛ به طور معمول جزو مراقبت‎های بعد از لیزر این است که تا 12 الی 24 ساعت ناحیه لیزر شده با آب تماس نداشته باشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرمای بخاری، بخار غذا و سشوار می‎تواند قرمزی و التهاب را بیش‎تر کند پس حتماً از این موارد دوری کنید. لیزر کیوسوییچ جزو روش‎های امن است و در صورتی که پزشک دارای مهارت و تخصص باشد و همچنین از دستگاه‌های با کیفیت و استریل استفاده کند عوارض جدی به وجود نمی‎آید.

هزینه لیزر کیوسوئیچ

لیزرها قیمت کمی ندارند و افراد در ابتدا به دنبال فهمیدن قیمت روند درمانی خود هستند تا بتوانند بودجه خود را هماهنگ کنند. قیمت مشخص دادن برای خدمات لیزری کار ساده‎ای نیست؛ چون عوامل متعددی در تعیین قیمت نهایی روند لیزر درمانی دخیل هستند. هزینه لیزرکیوسوئیچ به نسبت سایر روش‌ها معقول‌تر است.

    • نوع درمان: لیزر کیوسوییچ چند نوع درمان ارائه می‎دهد و قیمت هر درمان با دیگری متفاوت است. پاک کردن و از بین بردن تاتو با حذف لکه‎های پوستی که در اثر آفتاب سوختگی به وجود آمده نیاز به صرف انرژی بیش‎تری است؛ به همین دلیل قیمت خدمات متفاوت است.
    • تعداد جلسات: معمولاً قیمت لیزر را بر حسب تعداد جلسات محاسبه می‎کنند. هر چه تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید هزینه بیش‎تری هم باید پرداخت کنید.
    • میزان معروف بودن کلینیک: وقتی مرکزی بسیار معروف می‎شود مشتریان زیادی هم پیدا می‎کند؛ به همین دلیل آن مرکز برای رعایت استانداردهای خود و حفظ کیفیت کارش قیمت بیش‎تری برای خدمات خود می‎گذارد.
    • مهارت کادر کلینیک: کسی که سال‎ها تلاش کرده و مهارتی را به طور کامل یاد گرفته است با کسی که بی‎تجربه است فرق دارند؛ به همین دلیل اگر پرسنل یک کلینیک همه دارای تخصص بالا و رزومه قوی هستند احتمالاً قیمت خدمات آن مثل لیزر کیوسوییچ بیش‎تر است.

نتیجه گیری

زیبای یک رویای دست نیافتنی نیست. هر روزه در مراکز زیبایی افراد بسیاری به دنبال یافتن درمانی برای آسیب‎های پوستی خود می‎گردند. یکی از روش‎های محبوب که برای برخی آسیب‎های پوستی مثل لکه‎ها و تیرگی‎ها کاربرد دارد لیزر کیوسوییچ است. این لیزر عملکرد قوی از خود نشان داده و جای خود را در مراکز و کلینیک‎های زیبایی ثابت کرده است. این لیزر با ده سال سابقه فعالیت توانسته رضایت مشتریان را کسب کند و لیزر طلایی برای از بین بردن تاتو است. دلیل دیگر محبوبیت این لیزر غیرتهاجمی بودن آن است؛ به طوری که بدون نیاز به بیهوشی، بخیه و… تاثیر زیادی بر سلامتی و زیبایی پوست می‎گذارد.

لیزر کیوسوییچ عوارض خاصی ندارد و همان عوارض طبیعی‎اش نیز بعد از چند ساعت و با رعایت نکات مراقبت‎های بعد از لیزر از بین می‎رود. این لیزر دوران نقاهت طولانی ندارد و برای همه افراد با هر نوع پوست و در هر سنی مناسب است؛ با این حال روی زیبایی و سلامتی نباید ریسک کرد. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری حتماً با یک کارشناس مشورت کنید تا مطمئن شوید که لیزر کیوسوییچ برای شما و نتیجه‎ای که می‎خواهید به دست آورید مناسب است. این لیزر مزایای زیادی دارد و کیفیت بالای آن به هزینه‎ای که برای آن می‎کنید می‌‎ارزد.