SiteLogo

هر آنچه در مورد شامپو بدن باید بدانید : خرید و قیمت شامپو بدن

(دلنیا یوسفی) 22 آبان 1401
0 486
در مورد شامپو بدن

امروزه همه افراد با توجه به بیشتر شدن عوامل آسیب رسان به پوست بدن به پاکسازی و بهداشت پوست اهمیت زیادی می دهند و همیشه به دنبال یک محصول بهداشتی با کیفیت برای پاکسازی پوست خود از الودگی ها هستند که یکی از بهترین راه ها برای پاکسازی پوست بدن استفاده از شامپوهای بدن با کیفیت می باشد که در برندها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند و لازم است قبل از خرید و انتخاب به کیفیت و برند محصول دقت کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشد .

با توجه به اینکه امروزه نیز خیلی از افراد به جای شامپو بدن از صابون استفاده می کنند لازم است بدانید که صابون ها نسبت به شامپو بدن کف بیشتری ایجاد می کنند و هرچه کف محصول بیشتر باشد میزان قلیایی بودن آن نیز بیشتر است و علاوه بر پاکسازی باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود که می تواند منجر به خشکی پوست بدن شود پس به شما توصیه می کنیم که شامپو بدن را جایگزین صابون نمایید ، استفاده از شامپو بدن بهترین گزینه برای شستشو و تمیز کردن سطح پوست بدن است زیرا چربی های طبیعی را از بین نمی برد و مانع از خشکی و پیری زودرس پوست می شود . در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیش تری در مورد شامپو بدن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم .

در مورد شامپو بدن

 

شامپو بدن چیست؟

شامپو بدن Body Wash یا همان ژل دوش جزء محصولات مراقبت از بدن و بهداشتی است که به منظور شستشوی بدن در حمام مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات موجود در شامپو بدن نسبتاً ملایم و سبک است و کسانی که پوست خشک و حساس دارند، حتماً باید از شامپو بدن استفاده کنند. با این حال، اگر بعد از حمام باز هم لوسیون (مرطوب کننده) بزنند که چه بهتر!

 

اصلا چرا باید از شامپوی بدن استفاده کنیم؟

شوینده های بدن مختلفی در بازار وجود دارد که یکی از قدیمی ترین آن ها صابون است. صابون ها قلیایی هستند و این امر باعث خشک شدن پوست فرد می شود. حالا فرض کنید که پوستتان خشک است، با استفاده از این صابون ها پوست شما خشک تر شده و به صورت جدی آسیب می بیند. بنابراین بهترین کار استفاده از شوینده های غیرصابونی یا دارای نرم کننده است.

یکی از بهترین شوینده های غیرصابونی، شامپوی بدن است که با داشتن pH پایین تر از صابون و نزدیک به pH بدن و همینطور به دلیل وجود ترکیبات خاص، باعث لطافت و نرمی پوست می شود. کسانی که دارای پوستی خشک هستند بهتر است از شامپوی بدن یا از محصولات مراقبت از بدن حاوی نرم کننده و مرطوب کننده، استفاده کنند.اگر در همین جا تمایل به خرید و قیمت شامپو بدن دارید می توانید وارد سایت فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز شوید و پس از مشاهده و اطلاعات لازم ، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خرید کنید.

شامپو بدن باید دارای چه ویژگی هایی باشد :

  • حباب های ظریف و غنی ایجاد کند
  • به راحتی از روی پوست شسته شود
  • ایجاد حداقل سوزش در پوست و چشم
  • بعد از شستشو پوست را نرم و لطیف کند
  • بیش از اندازه چربی پوست را از بین نبرد

هدف اصلی شامپو بدن رفع آلودگی پوست است، اما نباید آن را بیش از حد تمیز کند، زیرا در این صورت چربی طبیعی پوست از بین می رود و آسیب می بیند. به همین دلیل تعدادی از شوینده های بدن حاوی عصاره گیاهان یا افزودنی های دیگر مانند اسیدهای آمینه ابریشم، شیر، ویتامین و مواد معدنی مفید است.

 

انواع شامپو بدن بر اساس ساختار

ژل دوش (Shower Gels)

همان طور که از اسم این نوع شستشو دهنده های بدن مشخص است، پایه اصلی آن ها ژل بوده و معمولا با رنگ های روشن عرضه می شوند. محصولات این چنینی بر روی تمیز کردن بدن تمرکز دارند و از آنجایی که عنصر اصلی آن آب است، معمولا برای انواع پوست مناسب هستند. از مزایای ژل دوش ها این است که علاوه بوی خوب، پوست بدن را هیدراته نگه داشته و قیمت بسیار مناسبی دارند.

کرم های دوش (Shower Creams)

این شوینده های بدن بر پایه کرم هستند و اگر به درستی آبکشی نشوند، بر روی پوست باقی می مانند. قوام، خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی این کرم های دوش فراتر از شوینده های دیگر است و پوست شما را به خوبی تغذیه می کنند. به همین دلیل برای افرادی با پوست حساس گزینه مناسبی هستند. استفاده روزانه از آن ها می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند.

فوم شستشو (Foam Washes)

این مدل از شستشو دهنده پوست به صورت فوم و یا همان کف بیرون می آید و قوام بسیار خوبی دارد. استفاده از آن بدن شما را به طور کامل تمیز می کند، اما کمی ضعیف تر از شوینده های دیگر هستند و ممکن است برای پاکسازی کامل بدن به مقدار بیشتری از آن ها نیاز داشته باشید. فوم های بدن دارای رایحه های متنوعی هستند و برای پوست های حساس گزینه مناسبی به شمار می آیند.

در مورد شامپو بدن

انواع شامپو بدن بر اساس نوع پوست

برای خرید شامپو بدن ایرانی در ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. پوست خشک و چرب هر دو نمی توانند از یک نوع شامپو بدن استفاده کنند. به طور مثال اگر پوست خشکی دارید برای کنترل یا حتی درمان این مشکل پوستی باید از شامپو بدن برای پوست خشک که اغلب حاوی مرطوب کننده های قوی هستند، استفاده کنید.

اگر شما جزو افرادی هستید که پوست شما مستعد قارچ و انواع ناراحتی های پوستی است به راحتی می توانید از شامپو بدن ضد قارچ استفاده کنید تا به مرور این مشکل شما حل شود.

شامپو بدن برای پوست های خشک :

مناسب پوست های خشک است و نرم کننده بیشتری نسبت به سایر شامپوهای بدن دارد.

شامپو بدن برای پوست های چرب :

روغن و مرطوب کننده کمتری دارد و به مرور زمان کمک می کند تا از چربی پوست شما کم شود.

شامپو بدن برای پوست های معمولی :

اگر پوستی معمولی دارید استفاده از این شامپو به شما توصیه می شود. این شامپو چربی پوست شما را متعادل نگه خواهد داشت. شامپوهای بدن با اسانس ها و قابلیت های متنوعی مانند قابلیت خنک کنندگی و اسانس خوب نارگیل، گل های بهاری و … تولید شده اند که از میان آن ها می توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

در مورد شامپو بدن

خواص و مزایای استفاده از شامپو بدن

بهداشتی بودن شامپو بدن

شامپوهای بدن در ظرف‌های دربسته بسته بندی شده است، این در حالی است که صابون‌ها با قرار گرفتن در جاصابونی و محیطی که مستعد تجمع باکتری‌هاست، خیلی ایده‌ی تمیزی به نظر نمی‌رسد.

علاوه بر این، ممکن است در یک خانواده چند نفر از یک صابون استفاده کنند که این باز هم بهداشتی نیست، این در حالی است که شامپو بدن برای هر کس به صورت مجزا عمل می‌کند.

خشک نکردن پوست

همان‌طور که گفتیم، ترکیبات شامپو بدن از صابون ملایم‌تر است و رطوبت رسانی بیشتری انجام می‌دهد.

خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست

صابون باعث خشکی پوست بدن و احساس کشیدگی آن می شود و یا شاور ژل ها خاصیت آبرسانی ندارند. اما اکثر شامپو بدن ها حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان از جمله گلیسیرین، شی باتر و روغن های معدنی هستند که پوست بدن را هیدراته می کنند.

خاصیت لایه برداری پوست

اگر از شامپو بدن همراه با یک لیف استفاده کنید پوست بدن را با ملایمت لاین برداری کرده و پوستی شفاف تر و روشن تر به شما هدیه می دهد. برای لایه برداری از شاور ژل نیز می توانید استفاده کنید.

کاهش تحریک پوست

برخی از پوست‌ها در برابر صابون‌ها حساس هستند و دچار تحریک، خارش و خشکی بیش از حد می‌شوند. در حالی که فرمولاسیون شامپوهای بدن عموما ملایم‌تر بوده و برای پوست‌های حساس نسبتا مناسب‌تر است.

تنوع بالاتر

شما می‌توانید با توجه به نیاز پوستتان شامپو بدن مورد نظر را تهیه کنید، چرا که اضافه کردن ترکیبات به شامپو بدن آسان‌تر از صابون است. برای مثال شامپو بدن حاوی ویتامین E، شامپو بدن بدون سولفات و… که می‌تواند روغن‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز پوست را تأمین کند و از پوست به‌ویژه در فصل سرما محافظت کند.

سایش کمتر

شامپو بدن به نسبت صابون سایندگی کمتری دارد که باعث می‌شود قرمزی و تحریکات پوستی به ویژه افرادی که پوست‌های خشک یا حساس دارند کمتر دیده شود.

اسیدیته یا PH مناسب

صابون‌ها با اسیدیته‌ی بالای خود باعث می‌شوند پوست از حالت اسیدی طبیعی خود فاصله گرفته و به حالت قلیایی و بازی سوق می‌دهند. در حالی که پوست برای حفظ سلامت، زیبایی و رطوبت خود باید حالت اسیدی و PH پایین داشته باشد.یک شامپو بدن طوری ساخته می‌شود که اسیدیته کمتری داشته باشد و با تعادل طبیعی پوست سازگار باشد.

حاوی مواد موثره پرخاصیت

انواع روغن‌های گیاهی مفید و مغذی پوست یا اسانس‌های دانه‌ها و گیاهان و گل‌های متنوع به شامپو بدن‌ها اضافه می‌شوند تا در کنار شستشوی بدن، مانند یک شامپوی درمانی، خاصیت ویژه‌ای در اختیار پوست قرار دهند. برخی از آن‌ها رطوبت‌رسان هستند، برخی دارای ویتامین E و C و حتی برخی دیگر اسیدهای چرب مفیدی دارند که از خشکی و کشیدگی پوست بعد از استحمام جلوگیری می‌کنند.

از مواد موثره متنوع و مفید که بگذریم، اغلب این شامپوهای بدن حاوی رایحه‌های بسیار دوست داشتنی و وسوسه برانگیز مانند لیمو، شکوفه گیلاس، وانیل، نارگیل، نعناع و انواع عطرهای میوه‌ای جذاب هستند. کافی است یکبار آن‌ها را امتحان کنید تا برای همیشه از طرفداران این محصولات شوید.

مقرون به صرفه بودن

صابون ها اغلب خود به خود آب می شوند ولی شامپو بدن داخل بطری هایی ارائه می شود که از بین نمی روند و می توانید از آن ها به اندازه نیاز خود استفاده کنید. فقط چند قطره از این محصول می تواند کل بدن شما را تمیز کند.

در مورد شامپو بدن

معایب استفاده از شامپو بدن

شامپو بدن ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد که البته زیاد نیست. یکی از مهم ترین معایب شامپو بدن ها وجود مواد نگه دارنده در آن ها است. همان طور که گفتیم 90 درصد شوینده های بدن بر پایه آب ساخته می شوند. بنابراین برای حفاظت از آن ها در برابر باکتری ها، به مواد نگه دارنده احتیاج داریم ؛ اینجاست که شامپوهای بدن می توانند کمی دردسر ساز شوند. برای جلوگیری از بروز هر نوع حساسیت در پوست قبل از خرید شامپو بدن مطمئن شوید در ترکیبات آن مواد شیمیایی و مضری همچون پارابن یا نگه دارنده های آزاد کننده فرمالدئید، وجود نداشته باشد.

نحوه استفاده از شامپو بدن

برای دریافت بهترین نتیجه از مصرف این محصولات ابتدا باید شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، استفاده از شامپو بدن به اندازه کافی و مناسب است. مصرف کم شوینده، بدن شما را تمیز نمی کند و مصرف زیاد آن نیز به سختی شسته می شود و می تواند بر روی پوست باقی بماند. بنابراین سعی کنید با توجه به نیاز بدن خود مقدار مناسبی از آن را بر روی لیف مخصوص ریخته و بعد از تولید کف مناسب، به آرامی پوست بدن را تمیز کنید. از مالش شدید و زیاد بدن با لیف خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث خشکی پوست شود.

 

سخن پایانی :

وقتی نوبت به مراقبت از پوست می رسد، پیدا کردن یک پاک کننده مناسب اهمیت بسیاری دارد. به هر حال، پوست مهم ترین اندام بدن است و پاک کننده ها سطح زیادی از آن را پوشش می دهند. در گذشته مردم از صابون برای تمیز کردن پوست خود استفاده می کردند، اما امروزه گزینه های بهتری مانند شامپو بدن نیز وجود دارد که می توانند به خوبی آلودگی های موجود را از بین ببرند. همان طور که در طول مقاله به مزایای استفاده از شامپو بدن اشاره کردیم، این محصولات فرمول ملایمی دارند و موجب حفظ رطوبت و آبرسانی پوست می شوند. وجود روغن های مفید و نرم کننده های طبیعی در آن ها از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.