SiteLogo

روغن آرگان و فواید آن

0 731
روغن ارگان1

امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. این روغن را از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می کنند و یکی از گرانترین روغن های جهان و به طلای مایع معروف است.زنان مراکشی از سال ها پیش، برای جوان سازی و تغذیه ی پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می کردند. امروز نیز، بسیاری از سلبریتی ها برای شادابی و محافظت از پوست و موی خود از این روغن استفاده می کنند.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان دارد. این روغن برای انواع مختلف مو و پوست مفید است. ادامه ی مقاله را بخوانید تا با خواص روغن آرگان برای پوست و مو، و چگونگی استفاده از آن آشنا شوید. مطمئنیم بعد از خواندن این مقاله، اگر به روغن ارگان دسترسی داشته باشید، آن را در برنامه مراقبتی پوست و موی خود قرار می دهید.

خواص روغن آرگان برای پوست صورت

مرطوب کننده شب

روغن آرگان به سرعت جذب پوست می شود و حالت چرب به پوست نمی دهد. بعد از پاکسازی پوست با فوم یا ژل شست و شو، دو تا چهار قطره از این روغن را بر کف دست بریزید و بگذارید روغن در کف دستتان گرم شود سپس بر روی گردن و صورت به صورت دورانی ماساژ دهید. روغن آرگان را برای زیر چشم نیز میتوانید استفاده کنید. هر شب یک ساعت قبل از خواب یک قطره از روغن آرگان را بر زیر چشم بزنید ( تا جایی که استخوان زیر چشم را حس می کنید، نزدیک محل رویش مژه ها و روی پلک ها نزنید.) روغن آرگان دارای ویتامین آ و ویتامین ای است که می تواند به کاهش چروک ها کمک کند. علاوه بر این طبق یک تحقیق در سال 2015 روغن آرگان خاصیت ضد پیری برای پوست دارد.

gorgeous-skin

پیشگیری و کمک به درمان آکنه

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامینE ، یک ماده ضد التهاب عالی است. افرادی که از آکنه رنج می برند، می توانند از خواص طبیعی و ضد التهاب روغن آرگان برای مقابله و پیشگیری از آکنه استفاده کنند. همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش ها را از بین می برد.

ترمیم ترک های پوستی (STRETCH MARKS)

یکی دیگر از خواص روغن آرگان کمک به بهبود ترک‌های پوستی است. می توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود ماساژ دهید تا از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص شوید. تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری می کنند.

 محافظت از پوست در برابر آفتاب

فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال آزاد ناشی از خورشید کمک می کند. در نتیجه از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری می شود. دراز مدت ، این حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست ، از جمله ملانوما کمک کند

روغن ارگان

لایه برداری و پاک سازی پوست

روغن آرگان می تواند برای پاکسازی و لایه برداری از پوست صورت استفاده شود. لایه برداری منظم پوست صورت سلول های مرده پوست را از بین می برد و از ایجاد چروک در پوست صورت جلوگیری می کند.یک قاشق شکر قهوه ای را با چند قطره روغن آرگان ترکیب کرده و 2 تا 4 دقیقه پوست صورت را دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید.

 رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون

روغن آرگان یک درمان طبیعی برای درمان التهاب و خارش پوست بعد از اصلاح صورت در آقایان و اپیلاسیون در خانم ها می باشد.یک قطره روغن آرگان را بر روی پوست صورت یا بدن بمالید و آرام ماساژ دهید تا التهاب رفع پوست شود.

کرم دور چشم آرگان

از آنجایی که روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی ویتامین E می باشد می تواند برای درمان چروک دور چشم استفاده شود. شما می توانید به راحتی مقداری روغن آرگان را هر روز صبح دور چشم ها ماساژ دهید.اگر روغن آرگان را با مقداری روغن جوجوبا، 10 قطره روغن دانه هویج و 10 قطره روغن ویتامین E ترکیب کنید یک کرم دور چشم حاوی روغن آرگان دارید که می توانید هر روز صبح برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده کنید

روغن آرگان درمان حساسیت و خارش پوست پس از اصلاح

روغن آرگان برای درمان حساسیت و خارش پوست پس از اصلاح در آقایان و اپیلاسیون در خانمها مفید می‌باشد.یک یا دو قطره روغن آرگان را پس از اصلاح و اپیلاسیون بر روی پوست بمالید.

روغن ارگان2

تاثیر روغن آرگان بر از بین بردن موخوره

همانطور که احتمالا میدانید ، عمده افراد روغن ارگان را برای سلامت موی خود استفاده میکنند . درمان موخوره یکی از مهمترین خواص روغن آرگان است که در دنیا سر و صدای زیادی کرده است . روش مصرف نیز بدین ترتیب است : پس از استحمام مقداری روغن ارگان را بر روی کف دست ریخته و دو دست را به روغن آغشته می کنیم ، سپس به تمامی مواضعی که احساس میکنید دچای موخوره شده اند بمالید . پس از مدت کوتاهی تاثیرات شگفت آوری را مشاهده خواهید کرد .

رفع شوره با روغن آرگان

از دیگر فواید روغن ارگان اصل از بین بردن شوره سر است . محققان بسیاری بر روی این مساله فعالیت و تحقیقات نموده اند اما تاکنون هیچیک نتوانسته اند ثابت کنند که این روغن میتواند مانع ایجاد شوره سر شود . گفتنی است که زنان مراکشی خود باور دارند که این روغن میتواند شوره سر را بطور کامل برای مدتی قطع کند .

کمک به گوارش:

مایع طلایی نشان داده است که غلظت پپسین را در شیره گوارشی در معده را افزایش می دهد. پپسین آنزیم مهمی در شیره گوارشی است که پروتئین های موجود در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی را تجزیه می کند

ارگان

 تقویت ناخن ها

یک قاشق چایخوری از این روغن را داخل یک کاسه کوچک بریزید. انگشت اشاره ی خود را در روغن فرو کنید و سپس ناخن ها و لایه ی کوتیکول اطراف آن را با روغن ماساژ دهید. برای نتیجه گیری بهتر و داشتن ناخن هایی سالم و درخشان، این کار را روزی یک بار (ترجیحاً قبل از خواب) انجام دهید.

تشخیص روغن آرگان اصل از روغن آرگان تقلبی

در زمان خرید روغن آرگان برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • روغن آرگان اصل گران است، اگر فروشنده‌ای به قیمت پایین آنرا عرضه کرد باید به اصل بودن آن محصول شک کرد!
  • روغن آرگان اصل کاملا ارگانیک است و در آن از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود.
  • نمونه اصل آن معمولا در بطری‎های شیشه‌ای تیره رنگ عرضه می‌شوند تا از عبور نور خورشید جلوگیری کند.
  • روغن آرگان اصل غلیظ است و آبکی نیست.
  • روغن آرگان اصل بوی خاص طبیعی دارد و مواد افزودنی مثل آب و ماده معطر مصنوعی ندارد.

roghan-argan-4