SiteLogo

لیزر موهای زائد تا کی ؟ لیزر چند جلسه طول میکشد؟

(دلنیا یوسفی) 13 اسفند 1402
0 122
لیزر موهای زائد تا کی

افراد بسیاری همچون خانم ها و آقایان تمایل دارند که موهای زائد بدن و صورت خود را به روش لیزر از بین ببرند زیرا این روش، تاثیرات دائمی و ماندگاری دارد و فرد در صورت انجام لیزر به صورت برنامه ریزی شده و منظم، برای همیشه از شر موهای زائد رها خواهد شد. یکی از سوالاتی که افراد برای لیزر دارند این است که لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد و آیا برای همیشه باید لیزر کنند؟ پاسخ دادن به این سوال نیازمند ارائه توضیحات کاملی است به همین دلیل مطلبی را در ادامه آماده کرده ایم تا توضیحات کافی را ارائه کنیم. لطفا همراه ما باشید.

 

لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد؟

لیزر، یکی از روش های از بین بردن دائمی موهای زائد است و افراد می توانند با هدف رفع موهای زائد بدن و صورت مثل موهای زائد زیربغل، کمر، شکم، پاها، دست ها و دیگر نواحی بدن خود، از این روش استفاده کنند. نحوه کار دستگاه لیزر بدین صورت است که موها را از ناحیه فولیکول ها تحت تاثیر قرار می دهد تا با نابودی کامل فولیکول ها که محل رشد موها هستند، از رشد مو جلوگیری نماید. با توجه به اینکه فولیکول ها شامل فولیکول های فعال و غیرفعال هستند، نیاز است که چندین جلسه لیزر انجام شود تا تمام فولیکول ها تحت تاثیر دستگاه لیزر قرار گرفته و نابود شوند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد، باید بگوییم که تا زمان نابودی حداکثری فولیکول ها، جلسات لیزر باید ادامه دار شود. البته نوع دستگاه لیزر و مراجعه به یک مرکز معتبر برای لیزر ضروری است. میتوانید از سایت پاسخ تو لیست چندین مرکز لیزر کرج گوهردشت یا منطقه محل سکونت خود را دریافت نمایید .


از بین رفتن فولیکول های مو هم ممکن است در بعضی از افراد به مدت 6 تا 8 جلسه لیزر طول بکشد اما برخی دیگر از افراد مخصوصا آقایان که هورمون های مردانه بیشتر و نوسانات هورمونی بالاتری دارند، به تعداد جلسات بیشتر و حدود 10 تا 12 جلسه لیزر نیاز دارند.

تاثیر چرخه رویش مو در تعداد جلسات لیزر موهای زائد

چرخه رویش مو در تعداد جلسات لیزر موهای زائد موثر است و شما برای اینکه بدانید لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد، ابتدا لازم است با چرخه رشد موهای زائد در بدن آشنا شوید. در اعماق پوست بدن، حفره ها و روزنه های کوچکی وجود دارند که فولیکول های مو داخل این روزنه ها جای گرفته اند. فولیکول ها همان ریشه موها محسوب می شوند و موها از داخل آنها شروع به رشد می کنند.

هر فولیکول مو، سه فاز مختلف رشد شامل فاز رشد، فاز انتقال و فاز استراحت طی می کند و هر کدام از این فازها ممکن است برای هر فولیکول از چند روز تا چند ماه یا حتی چند سال هم طول بکشد.

در فاز رشد که فاز فعالیت فولیکول هاست، موهای زائد به مدت چند روز یا چند ماه داخل این فاز قرار می گیرند و در هر دوره از زمان، حدود 15 الی 20 درصد موها در فاز رشد هستند. موهایی که در فاز رشد هستند و اصطلاحا فعال می باشند، با لیزر شدن مورد هدف قرار گرفته و از بین می روند.

در فاز انتقال، رشد موها متوقف شده است و موها از حالت فعال به حالات منفعل در می آیند. در این دوره، اندازه فولیکول ها از حالت طبیعی کوچک تر است و باعث ایجاد برآمدگی هایی بر روی پوست می شوند. موهای زائد در فاز انتقال، به مدت چند روز تا چند هفته در این وضعیت باقی می مانند و لیزر هم نمی تواند تاثیری بر این موها داشته باشد.

فاز استراحت هم مدت زمانی است که فولیکول ها برای بازیابی نیروی خود و جذب مجدد ذخیره های غذایی به آن نیاز دارند تا بتوانند مجددا وارد فاز رشد شوند. موهای زائد در فاز استراحت، تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند و باید وارد فاز رشد شوند تا بتوان آنها را نابود کرد.

با توجه به توضیحات فوق می توان به این نتیجه رسید که در هر جلسه از لیزر فقط حدود 15 تا 20 درصد از موها که در فاز رشد هستند، نابود می شوند و برای آنکه تمام فولیکول ها از بین بروند، نیاز به حداقل 6 تا 8 جلسه لیزر است.

عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر

برای اطلاع از اینکه لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد، باید درباره عوامل موثر بر آن نیز اطلاعات داشته باشید. موارد زیر، در کاهش یا افزایش تعداد جلسات لیزر موثر هستند :

نوع دستگاه لیزر و تعداد شات ها

یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعداد جلسات لیزر، نوع دستگاه لیزر و تعداد شات هاست. هر چقدر که دستگاه قدرتمندتر باشد و تعداد شات های بیشتری استفاده شود، تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود درباره انواع دستگاه های لیزر تحقیق کنید و به کلینیکی مراجعه کنید که دستگاه های استاندارد و به روزی دارد.

ناحیه تحت لیزر

عامل موثر دیگر در تعداد جلسات لیزر، ناحیه تحت لیزر می باشد زیرا سرعت رشد مو در نواحی مختلف بدن و صورت یکسان نیست و نواحی مثل صورت، ساق پا، ساق دست یا زیر بغل، رشد موی سریع ترین نسبت به نواحی دیگری مثل شکم، کمر و بازوها دارند.

خانم یا آقا بودن فرد

سرعت رشد مو در آقایان بیشتر از خانم هاست زیرا هورمون های مردانه بیشتری دارند و باید برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت خود، تعداد جلسات لیزر بیشتری داشته باشند. تعداد جلسات لیزر آقایان معمولا از 10 تا 12 جلسه می باشد.

دوره شارژ

بعد از تمام شدن جلسات لیزر اصلی که از 6 تا 12 جلسه متغیر است، افراد باید برای شارژ هم به کلینیک مراجعه کنند. زمان شارژ لیزر در ماه های اول به صورت هر ماه است و سپس به دوماه یکبار، سه ماه یکبار، شش ماه یکبار و سالی یکبار، کاهش پیدا می کند.

فاصله میان جلسات لیزر موهای زائد

برای آنکه تمام موهای زائد بدن از بین بروند، نیاز به جلسات لیزر متعددی است تا اکثر فولیکول های مو تحت تاثیر اشعه لیزر قرار گرفته و برای همیشه غیرفعال شوند. برای غیرفعال شدن فولیکول ها باید علاوه بر انجام کامل جلسات لیزر، فاصله میان جلسات هم رعایت کرد و برنامه ریزی دقیق داشت. فاصله میان جلسات لیزر در ماه های اول معمولا از 4 تا 6 هفته است و بعد از جلسات چهارم به بعد می توان هر دو ماه یکبار به مرکز لیزر مراجعه کرد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد بستگی به ناحیه تحت لیزر هم دارد به طوری که موهای زائد صورت نیازمند یکبار لیزر شدن در هر 4 هفته هستند یا فاصله میان جلسات لیزر بیکینی و زیر بغل هر 5 تا 6 هفته است.

افزایش فاصله میان جلسات لیزر

صرف نظر از اینکه لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد، اگر فاصله میان جلسات لیزر زیاد شود، چه مشکلی پیش می آید؟ در این خصوص بهتر است بدانید که با افزایش فاصله میان جلسات لیزر، موها وارد فاز بعدی رشد می شوند و از بین بردن آنها نیازمند طی کردن مجدد جلسات لیزر است. هرچقدر که مدت زمان بیشتری از آخرین جلسه لیزر شما بگذرد، مجبور به گذراندن چندین جلسه بیشتر خواهید بود.

هر جلسه لیزر چند دقیقه طول می‌ کشد؟

هر جلسه لیزر بر اساس اینکه کدام ناحیه از بدن لیزر می شود، مدت زمان متفاوتی دارد و به صورت زیر است :

  • لیزر موهای زائد صورت حدود 15 دقیقه طول می کشد.
  • لیزر موهای زائد دست ها حدود 15 دقیقه طول می کشد.
  • مدت زمان لیزر زیر بغل حود 5 دقیقه است.
  • لیزر ساق پا 20 دقیقه زمان بر است.
  • لیزر فول بادی حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت طول می کشد.
  • لیزر کل پاها حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد.

لیزر موهای زائد تا کی

 

سخن پایانی

این مطلب را در پاسخ به سوال شما که لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد، آماده کردیم و همانطور که توضیح داده شد، لیزر موهای زائد در خانم ها نیاز به 6 تا 8 جلسه و در آقایان نیاز به 10 تا 12 جلسه دارد. بعد از اتمام جلسات اصلی لیزر نیز دوره شارژ آغاز می شود که از یک بار در ماه آغاز شده و با یکبار در سال، ادامه دارد.