SiteLogo

عمل بینی از تصمیم تا روز جراحی

(دلنیا یوسفی) 09 آبان 1402
0 210
عمل بینی با دکتر یزدانی جراح بینی

0 تا 100 ناگفته‌های عمل بینی با دکتر یزدانی جراح بینی

جراحی بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می‌شود یکی از مهمترین تصمیمات برای تغییر فرم بینی و بهبود ظاهر کلی صورت است. دکتر یزدانی جراح بینی به شما کمک خواهند کرد تا در رسیدن به این هدف با اطمینان و بدون نگرانی گام بردارید.

 اگر به چهره خود در آینه نگاه کرده و از شکل بینی خود به دلیل وجود قوز، ناهماهنگی سوراخ‌های بینی، انحراف تیغه بینی احساس نارضایتی می‌کنید، مطمئنا فکر انجام جراحی بینی به ذهن شما خطور کرده است. شاید بارها و بارها خود را با یک بینی زیبا، کوچک و متقارن تصور کرده باشید. این تصورات زیبا به حقیقت خواهند پیوست اگر تصمیم خود را به صورت واقعی عملی کنید. همیشه تغییرات اساسی در زندگی با ترس و نگرانی‌هایی همراه است. غلبه بر این نگرانی‌ها کلید اصلی موفقیت شما در رسیدن به اهدافتان است. در مورد انجام جراحی زیبایی بینی نیز داستان همین است. دیگر وقت آن رسیده که عزم خود را جزم کنید و تصمیم قطعی را در مورد جراحی بینی خود بگیرید تا هنگام ایستادن مقابل آینه از داشتن چهره‌ای جذاب و زیبا لذت برده و با روحیه‌ای شاد و پر انرژی در جمع دوستان و همکاران حاضر شوید.

پس از تصمیم گیری در مورد رینوپلاستی باید در مورد چگونگی فرایند و مراحل جراحی بینی بیشتر بدانید این کمک خواهد کرد تا شما آگاهانه و با بینشی عمیق تر انتظارات خود را از نتایج جراحی مشخص کنید. ما از ابتدا تا انتهای این راه با شما هستیم. از همین رو با نگارش مقاله زیر تلاش نموده‌ایم تا مسیر عمل بینی را برای شما هموار کنیم. پس به خواندن ادامه دهید.

چگونه برای جراحی بینی آماده شویم؟

خوب اگر تصمیم خود را برای عمل زیبایی بینی گرفته‌اید به شما تبریک می‌گوییم، شما وارد یک رویداد بسیار هیجان انگیز و تغییر دهنده زندگی خود شده‌اید، بنابراین لازم است که آمادگی‌های لازم را ایجاد نمایید. در زیر مرحله به مرحله آمادگی قبل از جراحی بینی آورده شده است:

مرحله اول: تعیین اهداف واقع بینانه قبل جراحی بینی

قبل از اقدام به جراحی و مراجعه با پزشک باید اهداف کلی خود را از جراحی بینی مشخص کنید. آیا می‌خواهید ظاهر کلی بینی و  صورت شما تغییر اساسی پیدا کند؟ آیا فقط به فکر تغییر شکل نوک بینی هستید؟ پهنا یا سوراخ‌های بینی چقدر باید کوچک شوند؟ آیا تقلید از بازیگران و چهره‌های مورد علاقه باعث شده تا برای رینوپلاستی اقدام کنید؟ آیا فقط به دنبال اصلاح و ترمیم قوز و انحراف بینی هستید؟ آیا رفع مشکلات تنفسی باعث شده تا به دنبال انجام عمل بینی باشید؟ همه این‌ها سوالاتی هستند که قبل از اقدام برای جراحی باید از خود بپرسید. پاسخ شفاف و واضح به این سوالات کمک می‌کند تا شما به نتایج واقعی بعد از جراحی دست پیدا کنید. بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه از نتایج عمل داشته باشید. به عنوان مثال اگر بینی بسیار گوشتی و پهن دارید و از طرفی صورت شما و سایر اجزای چهره‌تان درشت است، انتخاب بینی فانتزی و یا عروسکی گزینه خوبی برای شما نیست.

عمل بینی با دکتر یزدانی جراح بینی

مرحله دوم: انتخاب یک جراح متخصص و با تجربه قبل جراحی بینی

پس از آنکه اهداف زیبایی خود را به وضوح ترسیم کردید، وقت آن است که در مورد جراح مورد نظر خود تحقیق کنید. صورت شما برجسته‌ترین ویژگی ظاهری شماست. پس باید در مورد انتخاب پزشک خود بسیار محتاط و دقیق باشید تا عملی بی‌نقص و عالی داشته باشید. برای این منظور باید در مورد مدارک پزشک، گواهینامه‌های معتبر علمی، تخصص، تجربه و مهارت پرس و جو کنید.

مرحله سوم: بررسی سابقه  کلینیک و سایت مربوط به آن قبل جراحی بینی

سایت کلینیک مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و وقتی را برای خواندن مقالات بارگذاری شده در سایت قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا در مورد نوع نگرش، روش و تجربه پزشک به اطلاعاتی دست پیدا کنید. همچنین هنگام بررسی سایت نظرات کاربران و بیمارانی که تجربه عمل در کلینیک‌هایی مانند کلینیک جراحی بینی تهران داشته‌اند را بخوانید. فیلم‌ها و تصاویر قبل و بعد از رینوپلاستی را به دقت مشاهده کنید. همه این‌ها کمک می‌کنند تا شما با اطمینان بیشتری کلینیک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم: ویزیت و مشاوره با پزشک قبل از اقدام به جراحی بینی

پس از آنکه تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دادید، به طور حتم در لیست بهترین‌های رینوپلاستی نام دکتر یزدانی جراح بینی خواهد بود. پس از اطمینان از انتخاب جراح خود  باید برای ویزیت و مشاوره با پزشک قبل از اقدام به جراحی بینی اقدام نمایید. شما می‌توانید از طریق نوبت دهی آنلاین، تماس تلفنی یا مراجعه حضوری وقت ملاقات بگیرید.

مشاوره با پزشک قبل جراحی بینی چگونه است؟

قبل از مشاوره با دکتر یزدانی جراح بینی شما باید انتظارات خود را از عمل مشخص نموده باشید. تا بتوانید از جلسه مشاوره بهترین استفاده و سودمندی را داشته باشید.

در طول مشاوره، می توانید یک بحث آزاد و صریح در مورد اهداف خود داشته باشید. اهداف زیبایی شناختی، عملکردی (مانند مشکلات تنفسی) یا هر دو را برای پزشک به طور مفصل بیان کنید. خجالتی نباشید، شما باید همه چیز را مطرح کنید و سؤال بپرسید. جراح از شما در مورد سابقه پزشکی، درمان ها یا جراحی های قبلی، آلرژی های دارویی، داروها یا مکمل های  مصرفی می پرسد. اگر از الکل، تنباکو یا مواد مخدر استفاده می کنید، مهم است که در این مورد نیز صادق باشید.

با توجه به اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، جراح سلامت کلی شما را ارزیابی می‌کند، صورت شما را معاینه می‌کند، همه گزینه‌های موجود را همراه با توصیه‌هایشان در اختیار شما قرار می‌دهد، عوامل خطر را تعیین می‌کند و در مورد نتایج احتمالی بحث می‌کند تا هیچ  نقطه ابهامی وجود نداشته باشد.

 همچنین در طی این جلسات ممکن است از زوایای مختلف بینی شما عکسبرداری شده تا چشم اندازه درستی از نتایج جراحی در اختیار شما قرار گیرد.

نکات مهم برای آمادگی بیشتر در جلسات مشاوره جراحی بینی

  • سوالات خود را از قبل آماده کنید

برای آمادگی در طول جلسه مشاوره با دکتر یزدانی سوالات و انتظارات خود را از قبل روی یک برگه کاغذ بنویسید. واقع بین باشید و آنچه را که دوست دارید از جراحی بینی به دست آورید فهرست کنید.

به عنوان مثال:

من قوز پشتی دارم، می‌خواهم آن را صاف کنم  طوری که نیمرخ بینی من نیز صاف به نظر برسد.

احساس می کنم نوک بینی من پیازی است، می خواهم آن را باریک کنم.

  • تصاویر قبل و بعد افرادی که جراحی بینی انجام داده اند را با خود بیاورید

تعدادی عکس قبل و بعد از رینوپلاستی افرادی که بینی مشابه شما داشته و جراحی انجام داده اند با خود همراه داشته باشید و نکات مشکوک یا مورد بحث آنها را با پزشک خود در میان بگذارید. فراموش نکنید که تصمیم شما برای عمل بینی نباید احساسی و تنها به تقلید از افراد مشهور باشد. به دنبال تغییراتی باشید که با ساختار چهره شما مطابقت داشته باشند.

  • با پزشک خود ارتباط برقرار کنید

اطمینان حاصل کنید که پزشک درک روشنی از انتظارات شما برای جراحی بینی دارد. در مورد اصول و روش جراحی بینی از پزشک خود سوال بپرسید.  در مورد هزینه جراحی، نوع بیهوشی، عوارض و خطرات احتمالی، استفاده از آتل یا اسپلیت و… بپرسید. همچنین شما در این جلسه می‌توانید در مورد مدارک پزشکی، انجام عمل‌های مشابه و تجربه پزشک سوال کنید.

دستورالعمل و مراقبت های  قبل از جراحی بینی

رعایت دستورالعمل های زیر کمک می کند تا یک تجربه ایمن و نتیجه خوب از عمل جراحی بینی خود داشته باشید:

1- از پوست خود به خوبی مراقبت کنید

مراقبت از پوست خوب عامل مهمی در ظاهر کلی و کیفیت پوست بینی شماست. پاکسازی ملایم صبح و عصر، رطوبت مناسب و استفاده روزانه از یک کرم ضد آفتاب مناسب کمک می کند تا سلامت پوست بینی و اطراف آن به خوبی حفظ شود و نتایج جراحی با موفقیت بیشتری همراه باشد.

2- مراقب سلامت خود باشید

در هفته‌های قبل از جراحی بینی از تماس و قرار گرفتن در محیط های آلوده به ویروس خودداری کنید. ابتلا به سرماخوردگی، کرونا  یا سایر بیماری‌های طولانی مدت می‌تواند منجر به تغییر زمان جراحی شود.

3- برای مرخصی از کار و فعالیت های روتین روزمره برنامه ریزی کنید

از آنجا که بعد از جراحی بینی نیاز به استراحت در منزل دارید بهتر است حداقل به مدت یک هفته از کار مرخصی بگیرید و برای انجام امور روزمره مانند مراقبت از کودکان، خرید و رانندگی برنامه‌ریزی کنید.

4- از مصرف سیگار و الکل بپرهیزید

استعمال دخانیات و مصرف الکل می تواند تا حد زیادی توانایی شما را برای بهبودی مختل کند. حداقل 4 هفته قبل از جراحی باید مصرف این مواد را کنار بگذارید.

5- مصرف داروها و مکمل‌های ضد انعقاد خون را متوقف کنید

داروها و مکمل‌های ضد انعقاد خون و حاوی ویتامین e مانند آسپرین، ناپروکسن و… باید چند هفته قبل از جراحی بنا به تجویز پزشک کنار گذاشته شوند. از مصرف چای سبز، داروهای ضد بارداری و مکمل های استروژن نیز خودداری کنید.

6- تغذیه خوب داشته باشید

در هفته های قبل از جراحی خوب غذا بخورید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل سبزیجات و مواد پروتئینی ضروری است.

7- آزمایشات قبل عمل را انجام دهید

آزمایش خون از مهمترین تست‌های قبل از جراحی بینی است. اگر فرد مشکل سلامتی خاصی داشته باشد یا از بیماری‌های قلبی رنج ببرد ممکن است تست ریه، نوار قلب، اکو و… نیز برای بیمار درخواست شود.

چگونگی آمادگی برای روزجراحی بینی

عمل بینی با دکتر یزدانی جراح بینی

روز قبل از جراحی بینی دوش بگیرید. از یک صابون ضد باکتری و بدون عطر استفاده کنید. موهایتان را شامپو بزنید. از کرم های معطر یا مرطوب کننده پوست استفاده نکنید.

از لوازم آرایشی، جواهرات، لنزهای تماسی، گیره مو و… استفاده نکنید.

لباس راحت، تمیز و گشاد بپوشید.لباسی بپوشید که زیپ یا دکمه داشته باشد. جوراب نخی تمیز بپوشید، زیرا در اتاق عمل ممکن است کمی سرد باشد.

استرس و اضطراب نداشته باشید. این می‌تواند تاثیر منفی در حین جراحی و نتایج بعد از آن داشته باشد وجود اضطراب و نگرانی طبیعی است اما هرگونه استرس و یا نگرانی بیش از حد خطرناک است بنابراین قبل از اقدام به جراحی در مورد مشکلات این چنینی با پزشک صحبت کنید تا شما را به یک مشاوره یا روانشناس ارجاع دهد.

دستورالعمل های قبل از بیهوشی را دنبال کنید و از ساعت 12 نیمه شب نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

کلام پایانی از دیدگاه دکتر یزدانی جراح بینی

جراحی بینی یک تصمیم بزرگ در زندگی است که می‌تواند کلیه جنبه‌های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این نه تنها به حفظ زیبایی و سلامت شما کمک کند بلکه اعتماد به نفس شما را برای حضور در موقعیت‌های اجتماعی و کاری افزایش می‌دهد، اما قبل از اینکه اقدام به عمل بینی کنید باید آمادگی‌های لازم را ایجاد نمایید.  تعیین اهداف و چشم انداز درست از جراحی، انتخاب جراح متخصص و رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی قبل از جراحی همگی باید مورد توجه قرار گیرند. در این صورت هیچ گونه نگرانی و اضطرابی حین جراحی و بعد از آن وجود نخواهد داشت. انتخاب یک جراح ماهر و با تجربه مانند دکتر یزدانی به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل آمادگی لازم را قبل از جراحی پیدا کرده و یک جراحی عالی و موفقیت آمیز داشته باشید.