SiteLogo

جراحی بینی استخوانی سخت هست ؟

0 183
جراحی بینی استخوانی

آیا بینی استخوانی نافرمی دارید؟ آیا به دنبال بهترین جراح بینی استخوانی هستید؟ متاسفانه این تصور نادرست در ذهن افراد نقش بسته است که عمل بینی استخوانی بسیار سخت و ریسک‌پذیر است، درحالی‌که اگر این جراحی زیر نظر بهترین پزشکان انجام شود، نتیجه‌ای بسیار مطلوب و بدون عارضه‌ای خواهد داشت! مشکلات شایع مربوط به بینی اعم از قوز، بلندبودن بینی، نافرم‌بودن استخوان و مواردی از‌این‌قبیل همگی توسط عمل پیشرفته و تخصصی می‌توانند اصلاح شوند. در این مطلب قصد داریم علاوه‌بر ارائه اطلاعاتی ارزشمند در رابطه با عمل بینی استخوانی، یکی از متخصص‌ترین و بهترین جراح بینی خانم را نیز معرفی کنیم.

 

آشنایی با جراحی بینی استخوانی

تنها تفاوتی که بین بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد، غضروف موجود است. در کل بینی‌های استخوانی پوست نازک‌تر و غضروف محکم‌تری دارند. در اغلب موارد علت بدفرمی و کج‌شدن بینی استخوان، وارد‌ شدن ضربه یا اختلالات ژنتیکی است.

ویژگی بینی‌های استخوانی

بینی‌های استخوانی برخی ویژگی‌های خاص و متمایزی نسبت به بینی‌های گوشتی دارند، همین ویژگی‌ها باعث شده تا روند جراحی درصد موفقیت بالایی داشته باشد. از جمله ویژگی‌های بینی استخوانی باید موارد زیر را نام برد:

  • پوست نازک

  • لایه چربی نازک

  • غضروف محکم

  • وجود انحنا روی پل بینی

در حالت کلی بینی‌های استخوانی از 3 لایه تشکیل می‌شوند:

  • لایه اول: لایه عضلانی با استحکام کم به قسمت زیرین متصل شده است.

  • لایه دوم: این لایه، اسکلت استخوانی عضروفی بینی را تشکیل می‌دهد.

  • لایه سوم: در قسمت داخلی بینی قرار گرفته و لایه‌ای متشکل از مخاط و پوست است.

با‌توجه‌به این لایه‌بندی، بینی‌ها به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می‌شوند که تنها تفاوت آن‌ها به بافت و غضروف مربوط می‌شود.

شایع‌ترین دلایل بروز قوز و انحنا روی تیغه بینی

در حالت کلی بینی از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است (منظور همان لایه‌های بینی است):

  • لایه نازک عضلانی

  • اسکلت استخوانی

  • مخاط و پوست

تیغه بینی در حالت طبیعی نباید هر گونه انحنا غیر عادی یا قوز داشته باشد؛ اما در بسیاری از موارد به علت اختلال در ژنتیک استخوانی یا انجام ورزش‌های رزمی، ممکن است فرم آن تغییر یابد. در برخی موارد، وجود قوز یا انحنا در بینی باعث به‌وجود آمدن برخی مشکلات به‌ویژه اختلالات تنفسی می‌شود.

عمل بینی استخوانی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که مشکلات زیر را دارند، بهترین کاندیدا برای جراحی بینی استخوانی هستند:

  • سابقه ضرب‌دیدگی یا جراحی بینی

  • اختلالات پوستی

  • انسداد یا مشکلات تنفسی

البته تمامی متقاضیان در‌صورتی می‌توانند نسبت به انجام جراحی بینی اقدام کنند که شرایط جسمانی ایده‌آل و استانداردی داشته باشند. بیماران قلبی و ریوی، از انجام عمل جراحی بینی توسط دکتر و متخصص منع می‌شوند.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می‌شود؟

احتمالا نمی‌دانستید که پروسه جراحی بینی‌های استخوانی چگونه انجام می‌شود. عمل کردن این نوع بینی‌‌ها با ایجاد برش در ناحیه و انجام تغییرات استئوتومی با هدف برطرف کردن نواقص صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که اصلاح بینی تنها از طریق عمل جراحی امکان‌پذیر است. هیچ یک از روش‌های تبلیغ شده در اینترنت با عناوین مختلف اصلاح بینی بدون عمل، همگی اهداف تجاری داشته و هیچ‌گونه تاثیری در خوش‌فرم‌کردن بینی شما نخواهند داشت.

البته در اغلب موارد عمل بینی استخوانی به علت حساسیت بالای خود، تنها باید زیر نظر بهترین جراح بینی انجام شود تا برخی عارضه‌های جانبی جدی و مشکل‌ساز به وجود نیاید. علاوه‌بر‌این، جراحان متخصص بینی با استفاده از برخی استانداردها می‌توانند عمل بینی را بدون بروز مشکلاتی چون انسداد راه تنفسی انجام داده و عوارض جانبی را به حداقل برسانند.

اقدامات مهمی که قبل از جراحی بینی باید انجام دهید!

هر بیماری، قبل از انجام عمل بینی، باید برخی اقدامات را انجام دهد تا در نهایت جراحی به بهترین شکل ممکن انجام شود:

  • پرهیز از مصرف انواع داروهای مسکن اعم از ایبوپروفن و استامینوفن

  • انجام آزمایش‌های مختلف قبل از عمل

  • خودداری از مصرف مشروبات الکلی و استعمال سیگار حدود 2 هفته قبل از عمل

  • معاینه کامل زیر نظر بهترین جراح بینی

معرفی انواع روش‌های جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی در کلینیک‌های معتبر و مطرح، با دو روش باز یا بسته انجام می‌شود. هر یک از این روش‌های جراحی ویژگی‌های خاص خود را داشته و بسته به شرایط و اصلاحات مورد نیاز شما، پزشک و متخصص روش مناسب را انتخاب می‌کند.

عمل باز بینی استخوانی

در این روش، قبل از هر اقداماتی، ابتدا چند برش مختلف روی پوسته بینی انجام می‌شود تا از این طریق جراح بتواند به آناتومی بینی دسترسی پیدا کند. در روش عمل باز بینی استخوانی از بی‌هوشی عمومی استفاده می‌شود.

عمل بسته بینی استخوانی

پیشرفته‌ترین روشی که توسط انواع بهترین جراحی بینی در ایران برای اصلاح ایرادات رایج بینی‌های استخوانی استفاده می‌شود، جراحی به روش بسته است. مدت زمان عمل با این روش در مقایسه با روش باز بسیار کمتر بوده و همچنین عوارض جانبی کمتری دارد.

بهترین جراح بینی در ایران

درصورتی‌که قصد دارید با پرداخت هزینه‌ای معقول، نتیجه بسیار مطلوبی را از جراحی بینی خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به یکی از بهترین جراحان بینی در تهران و رشت مراجعه کنید. خانم دکتر لیلا ملکی در حال حاضر یکی از حاذق‌ترین متخصصین و جراحان بینی در ایران است. در این کلینیک زیبایی، با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا عمل بینی استخوانی باز و بسته در مدت زمان کم با بهترین نتایج انجام می‌شود. دکتر ملکی در واقع بهترین جراح بینی خانم در ایران بوده که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه شهید بهشتی به اتمام رسانده است.

نحوه تعیین نوع عمل بینی در کلینیک دکتر لیلا ملکی

یکی از رایج‌ترین سوالات در زمینه جراحی بینی استخوانی این است که فرایند تعیین عمل جراحی چگونه انجام می‌شود؟ در بسیاری از کلینیک‌های معتبر همچون مطب دکتر ملکی بهترین جراح بینی در ایران، ابتدا به‌صورت مفصل و دقیق مشکلات و ایرادات بینی بیماران مورد بررسی قرار می‌گیرند. بعد از تشخیص مشکلات بینی، به جهت کاهش عوارض جانبی و همچنین خطرات محتمل، بهترین و مناسب‌ترین روش برای انجام جراحی انتخاب می‌شود.

جراحی بینی استخوانی

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم تمامی دانستنی‌های لازم در مورد خطرات و ریسک‌های جراحی بینی را توضیح دهیم و در حالت کلی چنانچه این جراحی تحت نظر متخصصین و پزشکان حرفه‌ای انجام شود، هیچ‌گونه خطر یا آسیب جدی برای بیماران نخواهد داشت. برخلاف تصور خیلی از افراد، بی‌هوشی عمومی در عمل بینی کاملا بی‌خطر است.

 

برچسب ها : جراح بینی,بهترین جراح بینی,بهترین جراح بینی خانم,دکتر لیلا ملکی