SiteLogo

رپورتاژ جراحی بینی استخوانی با پوست ضخیم

(دلنیا یوسفی) 11 فروردین 1403
0 85
جراحی بینی استخوانی

رایج‌ترین اشکال بینی با توجه به فرم و ساختار آن، به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می‌شود. در بینی‌های استخوانی معمولا غضروف بزرگ و مستحکمی وجود دارد و مهم‌ترین علت اقدام به جراحی بینی استخوانی توسط زیباجویان نیز همین است.در ادامه به بررسی بیشتر بینی استخوانی و روش‌های مختلف عمل بینی می‌پردازیم.

 

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می‌شود؟

عمل بینی استخوانی با توجه به نوع و ساختار بینی، صلاحدید پزشک و خواست زیباجو به دو صورت جراحی باز یا بسته انجام می‌‌شود. در جراحی بینی استخوانی به شیوه باز که کار بهترین جراح بینی استخوانی است، جراح از طریق ایجاد برش‌هایی در ناحیه پایین بینی و برداشت پوست، به آناتومی و بخش‌های مختلف بینی دسترسی کامل پیدا می‌  کند و می‌تواند تغییرات بهتر و بیشتری انجام دهد.

در واقع از طریق جراحی بینی استخوانی با لیزر است که به راحتی پوست بینی برش داده شده و امکان ایجاد تغییرات و رفع مشکلات فراهم می‌شود. حال آن‌که در جراحی بینی استخوانی با روش بسته، فرد جراح باید بسیار کاربلد باشد تا بتواند از طریق سوراخ‌های بینی و بدون ایجاد برش تغییرات لازم را انجام دهد.

چگونه می توان یک جراح بینی خوب برای جراحی بینی استخوانی یافت؟

برای این‌که بتوانید بعد از انجام عمل بینی طبیعی، بهترین رضایت را از نتیجه داشته باشید و دوران نقاهت زیادی را تجربه نکنید، یافتن یک جراح معتبر و توانمند در امر جراحی بینی استخوانی با پوست ضخیم بسیار اهمیت دارد.

به همین منظور توصیه می‌شود در صورت داشتن تجربه از اطرافیان راهنمایی بگیرید مقایسه عکس قبل و بعد عمل بینی در نمونه کارهای پزشک نیز بسیار مفید است. همچنین اگر پزشکی را در این زمینه شایسته یافتید، حتما چندین جلسه مشاوره نزد وی بروید تا مطمئن شوید وی قادر به اینکه با جراحی بینی شما را آنطور که می‌خواهید تغییر دهد یا خیر.

جراحی بینی استخوانی

مهم‌ترین عوارض جراحی بینی استخوانی برای زیباجویان

لازم است بدانید از آنجا که در عمل بینی استخوانی معمولا تغییرات ایجاد شده گسترده است و علاوه بر کوچک کردن بینی، اصلاح و بهتر شدن تنفس و همچنین زیباتر شدن بینی مورد نظر است با عوارضی همراه می‌باشد. دقت داشته باشید خصوصا در عمل بینی عروسکی این عوارض محسوس تر است.

از جمله رایج‌ترین و مهم‌ترین عوارض جراحی بینی استخوانی با پوست ضخیم عبارتند از :

  • خونریزی
  • عفونت
  • حساسیت نسبت به ماده بیهوشی
  • کاهش حس بویایی
  • درد، کبودی و تورم
  • ناتوانی در تنفس صحیح از طریق بینی
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • بی‌حسی داخل و اطراف بینی
  • خروپف در خواب
  • اختلال در تنفس
  • ایجاد آسیب‌های عمقی در صورت ناموفق بودن روند جراحی بینی

برای انجام عملی با کمترین عوارض سعی کنید در کنار انتخاب مدل های بینی منتاسب با نوع صورت که معمولا توسط پزشک انتخاب میشود؛ مانند انتخاب بهترین مدل بینی برای صورت کشیده، انتخاب بهترین مدل بینی برای صورت های کوچک و ظریف و.. تا حدی اجازه مانور به پزشک متخصص بدهید که سبب ایجاد مشکلات تنفسی و داخلی برای شما نشود.

تعیین حدود هزینه متقاضیان جراحی بینی استخوانی

همان طور که در مورد جراحی بینی گوشتی هزینه ها با انواع استخوانی تفاوت دارد ؛ هزینه عمل بینی استخوانی نیز بسته به ایرادات، نوع ساختار و شکل بینی، دستمزد جراح و هزینه اتاق عمل و کلینیک قابل تعیین است و بعد از معاینه توسط جراح به فرد اطلاع رسانی می‌شود.

به طور کلی هزینه عمل بینی استخوانی از جراحی بینی گوشتی کمتر بوده و در سال جدید از 18 میلیون تومان شروع می‌شود و در مراکز مختلف متفاوت است.

آیا شیوه های با تهاجم و عوارض کمتر برای جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

بله لازم به ذکر است روش‌های مختلفی برای تغییر شکل و ساختار بینی استخوانی با پوست ضخیم وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جراحی بینی استخوانی با لیزر اشاره کرد. همان‌طور که پیش از این به اطلاع رسانده شد اکنون تکنیک‌های بسیاری جایگزین جراحی بینی شده‌اند.

معمولا افراد به دلایلی مثل عوارض بالای جراحی بینی استخوانی، هزینه‌های زیاد عمل و همچنین ترس و نگرانی که در این زمینه دارند ترجیح می‌دهند روش‌های ساده‌تر و با تهاجم کمتر را امتحان نمایند.  متداول‌ترین ناهنجاری‌های بینی از جمله قوز بینی، فروپاشی بینی، افتادگی و بدشکلی‌های شایع بینی با این تکنیک قابل رفع می‌باشد.

جراحی بینی استخوانی

افراد کاندیدای جراحی بینی استخوانی با لیزر

باید این موضوع مهم را بدانید که هر شخصی گزینه مناسبی برای عمل بینی استخوانی با لیزر محسوب نمی‌شود لذا تنها افراد دارای ویژگی‌های خاص می‌توانند به شکل‌دهی بینی با روش‌های فوق اقدام کنند.

  • افراد دارای قوز بینی کم یا متوسط
  • داشتن فرورفتگی و قرینه نبودن سوراخ‌های بینی
  • اشکال افتادگی نوک بینی یا انحراف بینی
  • اشخاص خواهان داشتن نوک بینی سر بالا
  • بینی‌های کوتاه و دارای سطح ناصاف

 

جراحی بینی استخوانی

آیا متد جراحی بینی استخوانی با لیزر در طولانی مدت دوام می‌آورد؟

توجه کنید اگر به سراغ یک پزشک مجرب و با تجربه بروید و جراحی بینی استخوانی با لیزر را به وی بسپارید می‌توانید از انواع روش‌های عمل بینی طبق سلیقه و نیازهای خود بیشترین بهره را ببرید و حداقل ۶ ماه الی ۲ سال شاهد داشتن بینی زیبا و مطابق میل خودتان باشید.

هزینه جراحی بینی استخوانی از طریق لیزر چقدر است؟

همانطور که در مورد جراحی بینی توضیح دادیم، در مورد هزینه و قیمت بینی می‌توان گفت فاکتورهای ویژه و بسیاری در تعیین آن مهم است مانند دستمزد جراح متخصص، موقعیت مکانی و جغرافیایی، تکنیک انتخاب شده توسط متقاضی و میزان امکانات کلینیک.

با تشکر که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم در زمینه جراحی بینی استخوانی با روش‌های مختلف اطلاعات کافی را به دست آورده باشید و متناسب با نیازها و علایق خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.