SiteLogo

آیا بارداری بدون دخول ممکن است؟

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 939
بارداری بدون دخول

احتمالاً شما نیز در میان اطرافیانتان زوج هایی را دیده اید که پس از گذشت سال ها موفق به فرزند آوری نشده اند. اما در مقابل زنانی هم هستند که تنها با یکبار معاشقه و بدون دخول، بارداری را تجربه می‎ کنند.

چنین تجربیاتی ثابت می ‎کنند که برای بارداری نیاز به دخول کامل وجود ندارد؛ در واقع تنها کافی است اسپرم و تخمک با یکدیگر تماس پیدا کرده و تشکیل لقاح دهند. بنابراین در حین معاشقه نیز بهتر است از انواع روش‎های جلوگیری استفاده کنید.

در ادامه به بررسی پر تکرار ترین سوالات شما در رابطه با بارداری بدون دخول می پردازیم. بارداری بدون دخول چگونه است؟ بارداری بدون دخول چه علائمی دارد؟ آیا در دوران قاعدگی نیز احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه ما باشید.

 

آیا بارداری بدون دخول امکان دارد؟

به نظرتان بارداری بدون دخول امکان دارد؟ مگر برای بارداری، دخول کامل لازم نیست؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که امکان بارداری بدون دخول وجود دارد اما احتمال آن بسیار کم است.

طبق این توضیحات توصیه می ‎کنیم در هنگام معاشقه نیز از روش ‌های جلوگیری از بارداری استفاده کنید. به عنوان مثال با استفاده از کاندوم گود لایف می ‎توانید رابطه جنسی کم‎ خطری را تجربه کرده و احتمال حاملگی را به کمتر از یک درصد برسانید!

اما به نظرتان اگر بارداری بدون دخول امکان دارد ، احتمال آن چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که احتمال بارداری بدون دخول کمتر از 10 درصد است. اما با ریختن مایع منی یا پیشاب روی واژن امکان بارداری وجود دارد!

طبق مطالعات انجام شده و نظر سنجی از 7870 زن باردار، حدود 0.8 درصد این زنان بدون دخول، بارداری را تجربه کرده بودند. طبق این آمار امکان بارداری بدون دخول در دختران باکره نیز وجود دارد!

بارداری بدون دخول

بارداری بدون دخول چگونه است؟

سوال مهمی که از طرف زوجین مطرح می ‎شود این است که بارداری بدون دخول چگونه است ؟ در پاسخ باید گفت هر اقدامی که باعث برخورد اسپرم مرد با تخمک زن شود، بارداری زن را در پی دارد. بنابراین با ریختن پیشاب روی واژن نیز احتمال حاملگی زیاد است.

منظور از پیشاب، مایع شفافی است که پیش از ارگاسم کامل از آلت تناسلی مرد خارج می ‎شود. اکثر افراد گمان می کنند که در پیشاب اسپرم وجود ندارد. اما مطالعات نشان می‎دهد که پیشاب حدود 16.7 درصد مردان حاوی اسپرم است.

البته با پذیرفتن این نکته که بارداری بدون دخول امکان دارد ، باید بدانیم که شرایط زنان نیز در افزایش خطر بارداری بدون دخول اثر گذار است! اگر معاشقه در زمان تخمک گذاری زنان باشد با ریختن پیشاب یا مایع منی روی واژن، احتمال بارداری افزایش پیدا می‏ کند.

در این دوره دهانه رحم زنان نازک شده و سرتاسر کانال واژن با مایع لزجی پوشیده می شود که حرکت راحت تر اسپرم را فراهم می کند. در این حالت با تحریک واژن زن، رطوبت و گرمای کافی برای ادامه حیات اسپرم فراهم شده و اسپرم ها به راحتی وارد کانال واژن می شوند.

 

آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث حاملگی میشود؟

طبق توضیحاتی که در قسمت بالا ارائه دادیم به نظرتان آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث حاملگی میشود ؟ اسپرم ها دارای خاصیت بالا روندگی هستند، به همین دلیل با ریختن اسپرم روی واژن احتمال بارداری زیاد است.

اگر در هنگام معاشقه از روش های جلوگیری استفاده نکنید و انزال در نزدیکی واژن صورت بگیرد، ممکن است اسپرم بتواند وارد کانال واژن شود. البته با مالش واژن این احتمال افزایش پیدا می کند؛ چرا که در این حالت به ورود اسپرم کمک می شود.

ذکر این نکته ضروری است که با ریختن مایع منی روی واژن خطر بارداری بیشتر از زمانی است که پیشاب روی واژن ریخته شود. در واقع در بیشتر مردان پیشاب عاری از اسپرم یا حاوی مقادیر بسیار کمی از اسپرم است، اما حجم زیادی از مایع منی را اسپرم تشکیل می دهد.

بارداری بدون دخول

احتمال بارداری بدون دخول در دوران قاعدگی چقدر است؟

در بخش های قبلی این مقاله به بررسی این سوال پرداختیم که بارداری بدون دخول چگونه است . حال بهتر است احتمال بارداری در دوره قاعدگی را مورد بررسی قرار دهیم.

احتمال بارداری بدون دخول در دوران قاعدگی ، قبل و بعد از پنجره باروری بسیارکم است اما در دوره پنجره باروری احتمال بارداری افزایش پیدا می‎کند. منظور از پنجره باروری، اواسط سیکل پریود یا قاعدگی است اما به طور کل به روزهایی که در چرخه پریود زنان، امکان بارداری افزایش پیدا می‎کند، پنجره باروری می‎گویند.

احتمال بارداری بدون دخول در دوران قاعدگی در زنان مختلف، متفاوت است. در واقع عوامل زیادی در این مسئله تاثیر گذارند که از آن ها می توان به مدت زمان حیات اسپرم در بدن زن، طول چرخه قاعدگی زنان و تفاوت زمان تخمک گذاری زنان اشاره کرد.

معمولا تخمک گذاری زنان از یک هفته پس از دوره پریود آغاز می شود اما عوامل مختلفی در این مسئله اثر گذارند و ممکن است شروع تخمک گذاری بر اساس چرخه قاعدگی زنان تغییر کند.

به عبارت دیگر طول چرخه قاعدگی بسیاری از زنان با یکدیگر متفاوت است. همچنین زمان تخمک گذاری زنان نیز شبیه به هم نیست، بنابراین ممکن است زنی بارداری در دوره پریود را تجربه کند یا نکند!

احتمال بارداری بدون دخول در دوران قاعدگی به مدت زمان حیات اسپرم در بدن زنان نیز مرتبط است. معمولا عمر اسپرم در بدن زنان حدود 3 تا 5 روز است. در این مدت اگر تخمک گذاری انجام شود، اسپرم و تخمک برخورد کرده و لقاح تشکیل می شود. در غیر این صورت بارداری صورت نمی گیرد.

 

علائم بارداری بدون دخول چیست؟

علائم بارداری بدون دخول چیست ؟ آیا علائم این نوع بارداری متفاوت از بارداری با دخول کامل است؟ بارداری بدون دخول علائمی کاملا شبیه به بارداری با دخول دارد. از اولین نشانه های بارداری بدون دخول می توان به حالت تهوع و به تعویق افتادن پریود اشاره کرد.

اما دیگر علائم بارداری بدون دخول چیست ؟ از دیگر علائم بارداری بدون دخول می توان به سرگیجه، سفت و سنگین شدن سینه ها، احساس درد در سینه ها، بی حالی، کم اشتهایی، نفخ، یبوست، تکرر ادرار و… اشاره کرد.

اگر چنین علائمی مشاهده شد، حتما از تست های بارداری استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است علائم بارداری بروز کند اما نتیجه تست منفی باشد. این مشکل به میزان حساسیت تست بارداری برمی گردد، بنابراین بهتر است پس از چند روز مجدداً تست را انجام دهید.

همچنین می توانید برای اطمینان صد در صدی آزمایش خون بدهید. البته توصیه می کنیم پیش از انجام آزمایش خون حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پرتکرار ترین سوالات شما که آیا بارداری بدون دخول امکان پذیر است؟ آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث حاملگی میشود ؟ علائم حاملگی بدون دخول چیست؟ احتمال بارداری بدون دخول در دوره پریود چقدر است؟ پرداختیم.

ابتدا احتمال حاملگی بدون دخول را ارزیابی کرده و سپس نحوه بارداری بدون دخول را شرح دادیم.  در ادامه بررسی کردیم که آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث حاملگی میشود و با تفاوت پیشاب و مایع منی آشنا شدیم. در نهایت به بررسی احتمال حاملگی بدون دخول در دوره پریود و علائم بارداری بدون دخول پرداخته شد.

در انتها توصیه می کنیم برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته حتما از روش های جلوگیری مانند کاندوم استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که احتمال بارداری بدون دخول چه در زنان، چه در دختران باکره وجود دارد؛ هرچند این احتمال کمتر از 10 درصد است!