SiteLogo

مراحل خرید سمعک در تهران

(دلنیا یوسفی) 03 بهمن 1402
0 123
مراحل خرید سمعک در تهران

کاربران سمعک همیشه برای تهیه سمعک چالش دارند و دائما این پرسش برای آنها به وجود می آید که سمعک از کجا بخرم؟ کلینیک شنوایی‌سنجی و سمعک جهان یکی از مراکز جامع خرید سمعک در شهر تهران است که با داشتن بیش از 30 سال سابقه در زمینه تجویز و فروش سمعک آماده خدمت‌رسانی به همه عزیزان در تهران و شهرهای حومه است. در این مرکز امکان اقساطی کردن پرداختی‌های سمعک و نیز ثبت‌نام سمعک دولتی فراهم‌شده است. مراحل خرید سمعک در جهان سمعک به شرح زیر است:

 

مرحله اول: معاینه گوش، انجام شنوایی‌سنجی یا نوار گوش

اولین و مهم‌ترین مرحله در خرید سمعک، معاینه گوش و سپس شنوایی سنجی است. معاینه کوش با کمک اتوسکوپ انجام می گیرد. هنگام معاینه اگر جرمی داخل مجرای گوش وجود داشته باشد تمام کانال گوش شستشو داده می‌شود. انجام شنوایی‌سنجی و نوار گوش بعد از معاینه صورت می‌گیرد. تست های شنوایی برای تجویز سمعک شامل ادیومتری، تمپانومتری، بررسی رفلکس آکوستیک و عملکرد پرده گوش است. در این مرکز، شنوایی‌شناس پس از انجام ارزیابی کامل شنوایی و تعیین آستانه ها، نوع و میزان کم شنوایی شمارا تشخیص داده و آن را کامل برای شما توضیح می‌دهد. این اطلاعات برای انتخاب سمعک مناسب ضروری است. در حالت کلی، مراجعه به مرکز شنوایی‌سنجی برای افرادی که به دنبال تهیه سمعک هستند ضرورت دارد.

مرحله دوم: انتخاب سمعک مناسب

پس از تشخیص نوع و میزان کم شنوایی، نوبت به انتخاب سمعک مناسب می‌رسد. در این مرحله، شنوایی‌شناس با توجه به نیازهای شما، سمعک‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. در جهان سمعک شما می‌توانید سمعک‌های مختلف را امتحان کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. انتخاب سمعک مناسب یک فرآیند پیچیده است که به عوامل مختلفی بستگی دارد، ازجمله:

  • سن و میزان کم شنوایی فرد
  • نوع و علت کم شنوایی
  • میزان فعالیت‌های روزانه فرد
  • بودجه فرد چقدر است

در حالت کلی، سمعک‌ها را می‌توان بر اساس نوع قرارگیری در گوش به سه دسته تقسیم کرد:

سمعک پشت‌گوشی (BTE): این سمعک‌ها بزرگ‌ترین نوع سمعک هستند و پشت گوش قرار می‌گیرند. آن‌ها دارای یک میکروفون، تقویت‌کننده و بلندگو هستند.

سمعک داخل گوشی (CIC): این سمعک‌ها کوچک‌تر از سمعک‌های پشت‌گوشی هستند و داخل گوش قرار می‌گیرند. آن‌ها دارای یک میکروفون، تقویت‌کننده و بلندگو هستند.

سمعک داخل کانال (IIC): این سمعک‌ها کوچک‌تر از سمعک‌های داخل گوشی هستند و در کانال گوش قرار می‌گیرند. آن‌ها دارای یک میکروفون و تقویت‌کننده هستند.

سمعک‌ها ازنظر فناوری نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند

سمعک‌های آنالوگ (Analog): این سمعک‌ها ساده‌ترین نوع سمعک هستند و از یک مدار آنالوگ برای تقویت صدا استفاده می‌کنند.

سمعک‌های دیجیتال (Digital): این سمعک‌ها پیشرفته‌تر از سمعک‌های آنالوگ هستند و از یک مدار دیجیتال برای تقویت صدا استفاده می‌کنند.

سمعک‌های هوشمند (Smart): این سمعک‌ها جدیدترین نوع سمعک هستند و از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی برای بهبود درک صدا استفاده می‌کنند.

قیمت سمعک‌ها بسته به نوع، اندازه، فناوری و سایر عوامل سمعک متفاوت است. سمعک‌های پشت‌گوشی معمولاً گران‌تر از سمعک‌های داخل گوشی هستند. سمعک‌های هوشمند نیز معمولاً گران‌تر از سمعک‌های آنالوگ و دیجیتال هستند. برای انتخاب سمعک مناسب، باید با یک شنوایی‌شناس مشورت کنید. شنوایی‌شناس پس از انجام ارزیابی شنوایی، می‌تواند نوع و میزان کم شنوایی شمارا تشخیص دهد و بهترین گزینه‌های سمعک را به شما پیشنهاد دهد.

مراحل خرید سمعک در تهران

مرحله سوم: قالب‌گیری از گوش

پس از انتخاب سمعک، نوبت به قالب‌گیری از گوش می‌رسد. در این مرحله، شنوایی‌شناس با استفاده از یک ماده نرم، قالبی از گوش شما می‌گیرد. این قالب برای ساخت سمعک مورداستفاده قرار می‌گیرد. قالب گیری از گوش برای سمعک یک فرآیند ضروری است که باید توسط یک شنوایی‌شناس انجام شود. قالب گیری از گوش به گونه‌ای انجام می‌شود که سمعک به درستی در گوش شما قرار گیرد و از نشت صدا جلوگیری کند.

قالب گیری از گوش معمولاً در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله اول

شنوایی‌شناس ابتدا یک محافظ نرم در مجرای گوش شما قرار می‌دهد. سپس، از طریق یک سرنگ مخصوص، یک خمیر قالب گیری به داخل مجرای گوش شما تزریق می‌کند.

مرحله دوم

پس از چند دقیقه، خمیر قالب گیری خشک می‌شود. سپس، شنوایی‌شناس قالب را از گوش شما خارج می‌کند. سمعک بر اساس قالبی که از گوش شما گرفته شده است، ساخته می‌شود. بنابراین، دقت در قالب گیری از گوش بسیار مهم است.

مرحله چهارم: تنظیم سمعک

پس از آماده سازی و ساخت سمعک، شنوایی‌شناس کلینیک آن را برای شما تنظیم می‌کند. این تنظیمات به‌گونه‌ای انجام می‌شود که سمعک به بهترین شکل ممکن، کم شنوایی شمارا جبران کند. تنظیم سمعک یک فرآیند ضروری است که باید توسط شنوایی‌شناس انجام شود. تنظیم سمعک به گونه‌ای انجام می‌شود که سمعک به بهترین شکل ممکن، کم شنوایی شما را بهبود ببخشد و درک صدا را برای شما بهتر کند. در تنظیم سمعک، کلینیک ما مراحل زیر را انجام می‌دهد:

  • تعیین میزان تقویت صدا
  • تنظیم فرکانس تقویت صدا
  • تنظیم حذف نویز
  • فعال سازی برنامه کنترل وزوز گوش
  • نصب اپلیکیشن تنظیم سمعک روی موبایل

تنظیم سمعک معمولاً در چندین جلسه انجام می‌شود. شنوایی‌شناس در هر جلسه، تنظیمات سمعک را بر اساس بازخورد شما تغییر می‌دهد تا بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند.

نحوه خرید سمعک

همانطور که در بالا اشاره کردیم شما در جهان سمعک می‌توانید سمعک را به‌صورت نقدی یا اقساطی خریداری کنید. در تهران، مراکز شنوایی‌سنجی زیادی وجود دارد که خدمات خرید سمعک را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به جهان سمعک این اطمینان را به شما می دهیم که مرکز مورد اعتمادی را برای خرید سمعک انتخاب کرده اید.

مراحل خرید سمعک در تهران

در ادامه، نکاتی را در مورد خرید سمعک در تهران بیان می‌کنیم:

  • به اعتبار مرکز شنوایی‌سنجی توجه کنید.
  • از شنوایی‌شناس باتجربه کمک بگیرید.
  • سمعک‌های مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
  • از خدمات پس از فروش سمعک اطمینان حاصل کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید سمعک مناسب خود را با خیال راحت خریداری کنید.