SiteLogo

اشتباهات رایج در برنامه ی لاغری

0 279
نوشیدنی-های-مفید-بعد-از-تمرینات-ورزشی-600x398

امروزه افراد زیادی با مشکل اضافه وزن روبرو هستند و به دنبال روش های سریع برای کاهش وزن هستند. بعضی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف در فرد می شوند.

بهترین  روش برای کاهش وزن  و رسیدن به وزن ایده آل گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم است. اما بیشتر ما اکثر اوقات به دنبال راه حلی برای لاغری سریع می گردیم این روش های لاغری سریع پایدار نیستند و اکثر اوقات فرد زود به حالت قبل برمی گردد.اما بهترین روش داشتن برنامه ی غذایی مفید و ورزش و پیاده روی است.برای کاهش وزن صبر و حوصله لازم است.

ما در اینجا سعی می کنیم شما را با اشتباهات رایجی که کاهش وزن را با مشکل روبرو می کند آشنا کنیم.

اشتباه اول:انجام بیش از اندازه ی ورزش های ایروبیک

انتخاب ورزش های ایروبیک  برای کاهش وزن ،اما باید بدانید که انجام بیش از حد ورزش های ایروبیک باعث تحلیل رفتن بافت عضلانی انسان می‌شود. پس نباید در انجام ورزش های ایروبیک زیاده روی کنیم.

اشتباه دوم: حذف وعده های غذایی یا گرسنه ماندن

یکی از اشتباهات رایج در کاهش وزن،حذف وعده های غذایی و گرسنه ماندن است که این خود باعث کاهش کالری بدن می شود. که نتیجه ی آن عصبی شدن و حتی اختلال در عملکرد مغز، خستگی ، است.

اشتباه سوم: برداشتن وزنه‌های راحت!

منظور از وزنه‌های راحت وزنه‌هایی هستند که به اندازه کافی شما به اندازه ی کافی با آنها تمرین کرده اید و برای شما راحت هستند. پس اگر شما همیشه همان وزنه‌های همیشگی را انتخاب کنید، هیچ اتفاق مثبتی در بدن شما نخواهد افتاد. چیزی که بدن شما را بهبود می‌دهد، و باعث کاهش وزن شما می شود روند افزایشی وزنه‌هاست. یعنی بعد از مدتی وزنه‌های سنگین تری انتخاب کنید به طوری که چند ضربه ی آخر را به سختی انجام دهید.

اشتباه چهارم: تلاش برای کاهش چربی نقطه ی خاصی از بدن

با داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش های مداوم می توان چربی های اضافی نقاط مختلف بدن را آب کرد. اما اکثر افراد تصور می کنند که با انجام حرکات شکم، فقط چربی‌های شکم را از بین می برند. اما اگر در واقع اگرشما روزی هزار تمرین شکم انجام دهید، نمی‌توانید بدنتان را مجبور کنید فقط از چربی‌های همان ناحیه استفاده کند.

چربی های بدن به عنوان منبع ذخیره ی بدن هستند. انتخاب اینکه بدن ما ازچربی های  کدام نواحی بدن استفاده کند ،کاملا به ژنتیک ما بستگی دارد. برای همین است که در هنگام رژیم گرفتن برخی صورتشان زودتر لاغر می‌شود یا مثلا پاهایشان لاغر میشود.

اشتباه پنجم: استفاده از برنامه ی لاغری دیگران

بدن هر فردی در برابر رژیم غذایی پاسخ متفاوتی در برابر آن از خود نشان می دهد.برای همین است که  ممکن است برنامه ای برای شما خوب جواب ندهد اما برای فرد دیگری خوب عمل کند. برنامه‌ باید متناسب با نیاز، ساختار فیزیکی، آسیب دیدگی‌ها و سابقه تمرینی هر فرد تنظیم شود.

اشتباه ششم : انتخاب هدف های غیرواقع بینانه

اصلی ترین بخش  یک برنامه، هدفمندی آن برنامه  است. وقتی هدف درست باشد، می‌توان مسیر درست را انتخاب کرد. بیشتر افراد در مرحله ی انتخاب هدف دچار اشتباه می‌شوند،درنتیجه هرگز به آن هدف که می خواهند نمی‌رسند.

ویژگی های موثر یک هدف: واقع بینانه بودن هدف، زمان بندی مناسب، قابل اندازه گیری و کاملا مشخص باشد.

مثلا اینکه فردی بدون سابقه ورزشی برای خود هدفگذاری کند که در عرض یک سال وارد تیم ملی والیبال شود، قطعا  این یک هدف غیر واقع بینانه است .هر فرد باید با خودش صادق باشد و متناسب با امکانات، ژنتیک و واقع بینانه هدفگذاری کند ،تا به نتیجه ی مطلوب برسد.