SiteLogo

لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی که در سفر نباید از آنها غافل شوید

(دلنیا یوسفی) 02 اسفند 1402
0 592
لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی که در سفر

سفر همیشه به معنای تجربه زندگی خارج از محدوده معمول و روزمره آن است و برای اینکه سفری لذت‌بخش داشته باشیم باید قید سکون و سکوت را زده و دل به دریای ماجراجویی بزنیم. شمال کشور یکی از بهترین مقصدهایی است که توامان با آرامشی روح‌بخش، توجه ما را به سمت تفریحات هیجان‌انگیزش می‌برد.

آماده شدن برای تجربه بهترین سفر در شمال، نیازمند اجاره ویلا است، بنابراین بعد از انتخاب مقصد معطل نکنید و محلی برای اقامتتان در آنجا مشخص کنید. در بیشتر مناطق شمالی شما می‌توانید فعالیت‌های هیجان‌انگیزی مثل تله کابین سواری، اسب سواری در کنار ساحل، قایق سواری، شاتل سواری، پاراگلایدر و … را تجربه کنید. اما در این بین نباید از تله کابین سواری در شمال غافل شوید.

تله کابین لاهیجان یکی از بهترین خط‌های تله کابین در شیطان کوه شهر لاهیجان است. این تله کابین با 33 کابین 6 نفره، یک مسیر رفت و برگشت 20 دقیقه‌ای، از بام سبز لاهیجان تا قله تاج خروس دارد و مسافت آن به 1500 متر می‌رسد.

 

گردش در بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای تهران

شلوغ‌ترین بازارهای تهران

یکی از رایج‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات برای ما ایرانی‌ها خرید کردن است؛ به‌خصوص اینکه اگر در سفر باشیم، جذابیت خرید کردن برای ما دوچندان می‌شود و با هر زحمتی هم که شده، بهترین بازارها و مراکز خرید را پیدا می‌کنیم تا سفرمان را با بازارگردی خوش‌تر و لذت‌بخش‌تر کنیم.

مقصد سفر اگر تهران باشد، نمی‌توان بیخیال بازارها و پاساژهای متنوع آن شد؛ بازارهایی که پر از اجناس رنگارنگ و با کیفیت هستند و برای هر سلیقه‌ای، تنوعی از لباس‌ها، پارچه، کیف و کفش، صنایع دستی، لوازم دکوری، عطر و ادکلن و… دارند.

بنابراین اگر می‌خواهید سفری متفاوت به تهران داشته باشید حتما باید سری به بازارهای بزرگ و شلوغ آن بزنید. شما می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله در تهران و اجاره روزانه خانه در تهران در هر کجای این شهر و برای هر مدت زمانی که می‌خواهید، اقامت کنید و در طول سفر خود بعد از ساعت‌ها تهران‌گردی، به نقطه امن و آرام خود برگردید و تا وعده بعدی گشت و گذارها، در فضایی دلنشین استراحت کنید.

یکی از بهترین بازارهای تهران، بازار 15 خرداد آن است، که با نام بازار بزرگ تهران نیز شناخته می‌شود. بازار 15 خرداد متعلق به دوران صفوی بوده و در آن زمان به صورت روباز ساخته شده که امروزه ما شکل مسقف شده آن را می‌بینیم، و دلیل آن تغییراتی است که در دوران ناصرالدین شاه قاجار به خود دیده است.

اجناس مختلف این بازار قیمتی بسیار مناسب دارند، به همین دلیل 15 خرداد، برای خریدهای تکی تا عمده انتخابی عالی و به صرفه است. هر گونه اجناس و لوازمی که فکرش را بکنید در این بازار پیدا می‌شود و ضمن تجربه بهترین خرید، بازدید از معماری زیبای بازار بزرگ تهران، می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی برای شما به همراه داشته باشد.

بعد از بازارگردی در 15 خرداد، حتی می‌توانید شکم‌گردی را نیز در آن تجربه کنید و سری به رستوران‌ها و کافه‌های مختلف آن بزنید. بیشتر این رستوران‌ها قدیمی هستند و سال‌ها است که با بهترین کیفیت به کسبه و مشتریان بازار بزرگ تهران خدمات می‌دهند.

 

تجربه پاراسل یکی از محبوب‌ترین تفریحات دریایی در قشم

تفریحات دریایی در قشم

این روزها سفر گردشگری به قشم به محبوب‌ترین تفریح دریایی آن یعنی پاراسل سواری گره خورده است و امکان اینکه کسی به قشم سفر کند و پاراسل آن را تجربه نکند، خیلی کم است. قطعا کسی که عاشق تفریحات آبی باشد، حتما پاراسل را به خاطر تمام هیجاناتی که دارد، تجربه می‌کند.

در حال حاضر، سفر به سواحل جزیره قشم دیگر محدود به تفریحات ساده با قایق و آب‌بازی در کنار ساحل نمی‌شود، بلکه امکان تجربه انواع تفریحات دریایی در این جزیره زیبا برای گردشگران وجود دارد. از هیجان پاراسل و شاتل و جت‌اسکی گرفته تا غواصی و سفر به اعماق دریا و دیدن ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و دیگر دیدنی‌های هیجان‌انگیز، تجربیات بی‌نظیری در قشم وجود دارند، که می‌توانید در گستره‌ای بزرگ آن‌ها را تجربه کنید.

ممکن است با مفهوم پاراسل‌ سواری آشنا نباشید، که ما در اینجا می‌خواهیم شما را با این تفریح هیجان‌انگیز که یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی قشم است، آشنا کنیم. پاراسل به‌نوعی چتری است که به یک قایق‌موتوری وصل می‌شود. شما روی پاراسل می‌نشیند و با حرکت قایق‌موتوری، پاراسل بلند می‌شود و تجربه پرواز بر فراز دریا را بدست می‌آورید. بعد از سوار شدن بر پاراسل، قایق‌موتوری حرکت می‌کند و همراه با آن، پاراسل به ارتفاع می‌رسد و شما در زیر پاراسل، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس پرواز می‌کنید.

پاراسل در قشم به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خلیج‌فارس، تجربه‌ای بی‌نظیر است؛ زمانی که پاراسل پرواز می‌کند، می‌تواند تا ارتفاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر (معادل یک برج ۵۰ تا ۱۰۰ طبقه) از سطح آب فاصله بگیرد و پاراسل سوار می‌تواند از این ارتفاع، منظره زیبای جزیره قشم، خط افق خلیج‌فارس و دریای بی‌کران را نظاره‌گر باشد.

این تفریح آبی جذاب را می‌توان به صورت فردی یا گروهی (دو یا سه نفر) انجام داد و لذت و هیجان آن را با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت. یک نکته جالب اینجاست که حتی کودکان ۵ تا ۱۰ سال نیز می‌توانند با شرایطی که باید برای آن‌ها مدنظر قرار بگیرد، از این پرواز لذت ببرند؛ کودکان باید از از جلیقه نجات استفاده کنند و حداکثر ارتفاع مجاز برای آن‌ها ۹۰ متر در مدت زمان 6 دقیقه است.

شما می‌توانید با اجاره سوئیت قشم از سایت شب در کنار ساحل و دریا، زمان‌های بیشتری را به تفریحات آبی قشم بپردازید و لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. سوئیت‌های این منطقه از هر نظر به صرفه‌تر از دیگر اقامتگاه‌های قشم هستند و به بهترین امکانات رفاهی تجهیز شده‌اند.