SiteLogo

معرفی 7 تا از روش های مرسوم برای پیکر تراشی بدن

(دلنیا یوسفی) 02 بهمن 1402
0 148
روش پیکر تراشی بدن

آرزوی هر فردی داشتن اندامی متناسب و ایده آل است. گاهی برای رسیدن به این هدف راه بسیار سختی مانند رژیم غذایی سخت و ورزش زیاد را باید طی کنیم. برخی از افراد ممکن است نتوانند از این روش ها استفاده کنند یا ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به هدف برسند و خسته شوند. اما پیشرفت های پزشکی زیبایی مانند بهترین روش های پیکر تراشی، این هدف را دست یافتنی کرد.

حال برای خیلی از ما این سوال پیش می آید که این روش برای چه کسانی مناسب است و چگونه انجام می شود؟ قبل از هر اقدامی، به خصوص اگر مربوط به ظاهر و سلامتی شما باشد، داشتن آگاهی لازم است.

 

پیکر تراشی چیست؟

به نقل از کلینیک آرتا بیوتی، پیکر تراشی راهی برای کمک به فرد برای نزدیک شدن به اندام ایده آل است. در این روش چربی های اضافی از نواحی مورد نظر خارج و بدن اندازه و شکل دلخواه را پیدا می کند. در افراد دارای اضافه وزن این کار در صورتی انجام می شود که پزشک بر اساس سایز و مقدار آن تشخیص دهد که این عمل مناسب شما است.

پیکر تراشی یا کانتورینگ بدن تاثیر بسزایی در بهبود ظاهر بدن افراد دارد. البته این روش معمولا زمانی توصیه می شود که نتوانید از رژیم غذایی و ورزش به نتیجه مطلوب برسید.

7 روش‌ پیکر تراشی بدن

امروزه دیگر داشتن اندام خوب یک رویا نیست. بسیاری از افرادی که از چاقی رنج می برند می توانند در کنار رژیم غذایی و ورزش از بهترین روش های پیکر تراشی برای رسیدن به اندام مورد نظر خود استفاده کنند. اما مهمترین چیز این است که این کار توسط پزشک ماهر و کاربلد انجام شود. یک پزشک خوب می تواند با بررسی و ارزیابی شدت مشکل شما، راه مناسبی را پیشنهاد کند. اگر فرد دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی یا دیابت باشد، ممکن است نتواند تحت برخی روش های پیکرتراشی قرار گیرد. در ادامه به بررسی بهترین روش های پیکر تراشی می پردازیم:

1- لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی است که از یک لوله کوچک به نام کانولا برای مکش چربی از بدن استفاده می ‌کند. در حین لیپوساکشن ناحیه مورد نظر بریده شده و سپس چربی با دستگاه مخصوصی خارج می شود. از این روش می توان برای از بین بردن چربی های اضافی شکم، پهلو، ران، باسن، بازوها و پشت استفاده کرد.

روش پیکر تراشی بدن

2- لیپوماتیک

یکی از بهترین روش های پیکر تراشی لیپوماتیک است. این روش مزایای زیادی دارد. برای انجام این روش پزشک نیاز به برش اندام مورد نظر ندارد و برای تعبیه میله تخلیه سوراخ جداگانه لازم نیست. علاوه بر این می توان از چربی استخراج شده در سایر نواحی بدن یا صورت که نیاز به حجم دارند استفاده کرد. این روش آسان و سریع به صورت سرپایی است، نیازی به بیهوشی ندارد و زمان نقاهت کوتاهی دارد.

3- لیپوست

در این روش با استفاده از دستگاه و دو تکنیک ویبره و TLA چربی برداشته می شود. سلول های چربی از بافت جدا شده و از بین می روند. بهترین روش های پیکر تراشی لیپوست تحت بی‌حسی موضعی انجام می ‌شود و می ‌توان از چربی برداشته شده مجدداً استفاده کرد. از دیگر مزایای روش لیپوست می توان به ایمنی بالا، عدم نیاز به بیهوشی و استفاده همزمان از ویبره و ساکشن اشاره کرد.

4- لیپولیزر

لیپولیزر (Lipolaser) یک روش غیر جراحی است که از لیزر برای از بین بردن سلول ‌های چربی استفاده می‌ کنند. لیپولیزر با کمک لیزر و گرم کردن موضع چربی های کشاله ران، پهلوها و شکم را از بین می برد. این روش معمولاً برای افرادی که وزن آنها در محدوده طبیعی قرار دارد و دارای چربی های موضعی مقاوم به رژیم و ورزش هستند، توصیه می شود.

5- بادی جت

روش جراحی بادی جت (Body Jet) از آب با فشار بالا برای از بین بردن سلول‌ های چربی استفاده می ‌کند. این فشار آب باعث از هم پاشیدن سلول‌ های چربی شده و سپس آن را از بدن خارج شوند. از بهترین روش های پیکر تراشی روش بادی جت است که نسبت به روش های دیگر دوام بیشتری دارد.

6- التزارد

روش غیر جراحی التزارد (Alterra) جز بهترین روش های پیکر تراشی است که از امواج اولتراسوند متمرکز برای از بین بردن سلول‌ های چربی استفاده می ‌کند. التزارد را بیشتر برای درمان چربی‌ های موضعی در نواحی مختلف بدن مانند شکم، ران‌ها، باسن، بازوها و غبغب به کار می برند.

7- ابدومینوپلاستی

در عمل ابدومینوپلاستی که به آن تامی تاک نیز گفته می شود، چربی اضافی نه تنها از ناحیه مورد نظر برداشته می شود، بلکه پوست نیز سفت می شود. به عنوان مثال در کانتورینگ شکم با روش ابدومینوپلاستی، معده صاف و پوست چربی و افتادگی ندارد. البته بعد از اینکه پوست شکم بریده و دوباره به هم دوخته شد، جای بخیه باقی می ماند، اما می توان آنها را به روش های مختلفی از بین برد.

بهترین روش پیکرتراشی کدام است؟

بهترین روش های پیکرتراشی، روشی است که برای فرد مناسب باشد و بتواند نتایج مطلوب را با کمترین عوارض و خطرات به دست آورد. اگر اطلاعات کافی در مورد تکنیک های فرم دهی بدن و فواید و عوارض آن دارید، می توانید بهترین راه را برای سوزاندن چربی بدن خود انتخاب کنید.

روش پیکر تراشی بدن

علاوه بر این، پزشک متخصص با بررسی وضعیت بدنی شما، نواحی مورد نظر، میزان چربی اضافی بدن، میزان افتادگی و شلی پوست، نیاز یا عدم شکل دادن به سایر قسمت های بدن و … سپس روش مناسب را پیشنهاد می دهد. اگر فرد دارای اضافه وزن یا چاقی باشد، ممکن است نیاز به روش های جراحی تهاجمی تر مانند لیپوساکشن داشته باشد. اما اگر فرد دارای چربی های موضعی در نواحی خاصی از بدن باشد، ممکن است روش های غیر جراحی مانند لیزر لیپولیز یا اولترازد برای او مناسب تر باشد.

به طور کلی روش های لیپوماتیک و لیپوست را می توان بهترین روش های پیکر تراشی برای فرم دادن به بدن با عوارض کمتر برای رفع چربی های اضافی شکم دانست. با این حال، مزایای روش های دیگر را نمی توان نادیده گرفت. فرد باید انتظارات واقع بینانه ای از نتایج پیکرتراشی داشته باشد. هیچ روشی نمی تواند به طور کامل چربی های بدن را از بین ببرد و فرد باید همچنان به رژیم غذایی و ورزش سالم بپردازد تا نتایج را حفظ کند.