SiteLogo

علائم خطرناک بعد از عمل بینی؛ راه های درمان

0 672
درمان علائم خطرناک بعد جراحی بینی

چکیده : جراحی بینی یکی از روش های پرطرفدار امروزه برای تغییر فرم و شکل بینی می باشد. شما باید برای جلوگیری از بروز علائم خطرناک بعد عمل بینی، حتما به بهترین دکتر جراح مراجعه کنید تا از نتیجه رضایت کامل داشته باشید.

علائم خطرناک بعد عمل بینی چیست؟ جراحی زیبایی بینی یکی از عمل‌های پرطرفدار امروزه می‌باشد. قبل انجام جراحی بینی باید در انتخاب بهترین دکتر عمل بینی تهران دقت کافی داشته باشید تا دچار عوارض غیرقابل جبران و بلندمدت نشوید. در این مقاله در مورد علائم خطرناک بعد جراحی بینی و راه های درمان آن صحبت شده است. با ما همراه باشید:

علائم خطرناک بعد عمل بینی

علائم خطرناک بعد جراحی بینی به عوامل متعدد زیادی بستگی دارد که برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به علائم خطرناک بعد از جراحی بینی اشاره شده است:

درد و تورم: علت پهن شدن بینی بعد از عمل، تورم و التهاب بعد جراحی بینی است. درد در ناحیه بینی و وجود التهاب و تورم بعد جراحی بینی طبیعی بوده و به مرور زمان برطرف خواهد شد. رعایت مراقبت های بعد عمل بینی در کاهش عوارض ناشی از جراحی بینی و کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت موثر است.

خونریزی: خونریزی خفیف و آبریزش بینی بعد جراحی طبیعی بوده ولی اگر خونریزی شدید و مداوم باشد باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. از عوارض راه رفتن بعد از عمل بینی می‌توان به خونریزی و آبریزش بعد جراحی اشاره کرد که نباید بعد عمل راه بروید. برای جلوگیری از ایجاد عوارض بعد عمل بینی باید به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کنید.

سردرد: تورم و تغییر ساختار بینی و وجود ضربه به آن در زمان جراحی کل عملکرد بدن را بعد جراحی تحت تاثیر قرار می‌دهد. سردرد یکی از نشانه‌های آن است که اگر شدت سردرد زیاد و به صورت مداوم باشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید. وضعیت بینی چند هفته بعد از عمل بینی بهبود یافته و به مرور زمان به شرایط عادی زندگی خود برمی‌گردید.

علائم عفونت بینی بعد از عمل: ایجاد عفونت در ناحیه جراحی شده نادر است ولی اگر تورم و التهاب در ناحیه جراحی شده بینی زیاد باشد، ممکن است منجر به بروز عفونت شود. برای جلوگیری از عفونت بینی باید داروهای تجویز شده توسط پزشک جراح را طبق دستور مصرف کنید.

مشکلات تنفسی: یکی از مهم‌ترین مشکلات بعد جراحی بینی، بروز مشکلات تنفسی می‌باشد. برخی از افراد ممکن است بعد عمل بینی دچار مشکلات تنفسی شوند که باید حتما به پزشک خود مراجعه کنند تا علت آن بررسی و مشکل برطرف شود.

کاهش و تغییر حس بویایی: ممکن است برخی از افراد بعد جراحی بینی ذائقه و حس بویایی‌شان تغییر کند که معمولا در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

بی حس شدن نوک بینی: پس از جراحی بینی ممکن است در ناحیه عمل، دچار بی‌حسی پوست و نوک بینی شوید. این مساله ممکن است در برخی از جراحی‌های بینی اتفاق بیفتد که معمولا با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

عدم تقارن سوراخ های بینی: یکی از علائم خطرناک بعد جراحی بینی، عدم تقارن سوراخ های بینی است که امکان دارد سوراخ های بینی بالا و پایین بوده و برای فرد مشکلات تنفسی ایجاد کند. در این صورت باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید تا دلیل آن بررسی و راه درمانی برای شما تعیین شود. یکی از عوارض جراحی بینی بعد از چند سال بالا و پایین بودن پره های بینی بعد از عمل و عدم تقارن بین سوراخ های بینی بعد جراحی است.

چسبندگی داخل سوراخ های بینی: یکی از عوارض و علائم جراحی بینی احساس چسبندگی داخل بینی می‌باشد. چسبندگی داخل بینی به دلیل ترمیم نشدن زخم‌ها، برش‌های جراحی و گرفتگی داخل بینی ایجاد می‌شود و به مرور زمان با شستشوی داخل بینی و رعایت مراقبت‌های بعد عمل این چسبندگی برطرف خواهد شد.

تنگ شدن سوراخ های بینی: یکی از عوارض و علائم خطرناک بعد جراحی بینی، تنگ شدن سوراخ‌های بینی بوده که ممکن است رخ دهد. در این صورت تنفس برای فرد دشوار شده و علاوه بر آن فرم و ساختار بینی زیبایی لازم را ندارد. برای درمان آن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. یکی از دلایل بد فرم شدن بینی بعد از عمل، همسان نبودن سوراخ های بینی می‌تواند باشد که باید حتما به بهترین دکتر جراح عمل بینی تهران مراجعه کنید.

دقت داشته باشید که علائم بعد جراحی بینی ممکن است در هر فرد متفاوت باشد و به عواملی مانند میزان تخصص جراح، روش جراحی، نوع بینی و وضعیت سلامت فرد بستگی دارد. در صورتی که بعد جراحی بینی هر گونه نگرانی یا علائم خطرناک دیگری مواجه شدید، بهتر است پزشک خود را در جریان قرار دهید.

درمان علائم خطرناک بعد جراحی بینی

درمان علائم خطرناک بعد جراحی بینی

عوارض و علائم بعد جراحی بینی به دو دسته بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شود که برای درمان و کاهش آن باید به پزشک خود مراجعه کرده و علاوه بر آن نکات مراقبتی بعد عمل بینی را به خوبی رعایت کنید.

عوارض کوتاه مدت بعد جراحی بینی به مرور زمان برطرف شده و فرد بهبودی کامل را بدست می‌آورد. ولی در برخی موارد ممکن است فرد دچار عوارض بلندمدت بعد جراحی بینی شود، در صورتی که در انتخاب بهترین دکتر جراح بینی تهران دقت کافی نداشته باشید ممکن است دچار عوارض غیرقابل‌جبران شوید که بهبودی شما میسر نباشد.

در جدول زیر علائم و عوارض بلندمدت و کوتاه‌مدت بعد از جراحی زیبایی بینی آورده شده است:

عوارض کوتاه مدت

عوارض عمل بینی در دراز مدت

کبودی و تورم

عدم تقارن سوراخ‌های بینی

التهاب و درد

فرم و ظاهر نامناسب بینی

حساسیت به بیهوشی

مشکلات تنفسی

تنفس از طریق دهان

انحراف تیغه بینی

علائم عفونت بینی بعد از عمل

آبریزش و خونریزی موقت

سردرد

بی حس شدن نوک بینی

رد بخیه‌ها

عوارض کوتاه مدت بعد جراحی بینی به مرور زمان برطرف شده و فرد رو بهبودی قرار می‌گیرد. ولی عوارض عمل بینی در دراز مدت ممکن است بهبود نیابد و فرد برای درمان نیاز به عمل ترمیم بینی (جراحی ثانویه) داشته باشد. شما برای انتخاب بهترین دکتر عمل بینی در تهران می‌توانید به وبسایت معرفی جراحان زیبایی پزشک 24 مراجعه کنید.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

جراحی زیبایی بینی ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد که در اینجا به این موارد اشاره شده است:

  • افرادی که مشکلات تنفسی دارند.

  • افراد مبتلا به دیابت گزینه مناسبی برای جراحی بینی نمی‌باشند.

  • افرادی که از نظر روحی و روانی رضایت دائمی ندارند.

  • افراد که سیگار، قلیان و مشروبات الکلی به مقدار زیاد مصرف می‌کنند.

  • افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند.

درمان علائم خطرناک بعد جراحی بینی

عواملی که باعث بروز علائم خطرناک بعد جراحی بینی میشود، چیست؟

اگر در انتخاب بهترین دکتر عمل زیبایی بینی در تهران دقت کافی نداشته باشید و جراحی بینی خود را با دکتر غیر ماهر انجام دهید، ممکن است دچار علائم خطرناک و عوارض بعد جراحی بینی شوید. علاوه بر آن، از دیگر عواملی که منجر به بروز علائم خطرناک و جدی بعد جراحی بینی می‌شود، عدم رعایت نکات مراقبتی بعد عمل بینی است که با رعایت نکردن آن امکان دارد دچار عوارض بعد جراحی بینی شوید که قابل جبران نباشد.

قبل جراحی بینی باید در مورد همه سختی‌های بعد از عمل بینی آشنایی داشته باشید. همچنین تمام موارد مراقبتی از جمله نحوه راه رفتن بعد عمل بینی، نحوه نشستن بعد از عمل بینی، شیوه دراز کشیدن بعد جراحی بینی، عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی، نحوه چسب زدن و ماساژ، مصرف داروهای پزشک طبق دستور به زیباجو گفته شده که باید تمام این موارد رعایت شود.

سخن نهایی

انتخاب و مراجعه به بهترین دکتر جراح و متخصص عمل بینی در تهران اهمیت زیادی در نتیجه و رضایت نهایی شما دارد. همچنین انتخاب جراح حاذق و ماهر در کاهش و جلوگیری از ایجاد عوارض بلندمدت بعد عمل بینی نقش بسزایی دارد. به طور کلی در صورتی که پس از عمل بینی هر گونه نگرانی یا علامت خطرناک دیگری وجود داشته باشد، اهمیت دارد که به پزشک خود اطلاع داده تا پس از تشخیص دقیق، اقدامات لازم برای درمان علائم خطرناک بعد از عمل بینی انجام شود.

سوالات متداول

  1. دلیل التهاب و تورم بعد جراحی بینی چیست؟

اگر از اسپری بینی به دفعات مکرر استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد تورم و التهاب بیشتر شود. همچنین نوع بینی در تورم و التهاب آن بعد جراحی موثر است و معمولا بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی دچار تورم و التهاب بیشتری خواهد شد.

  1. آیا عفونت بعد عمل بینی خطرناک است؟

عفونت بینی یکی از علائم خطرناک بعد جراحی بینی است که در برخی از موارد امکان دارد اتفاق بیفتد. اگر عفونت ایجاد شده در بینی بعد جراحی به زیر پوست نفوذ کند و وارد جربان خود شود می‌تواند برای فرد خطرناک باشد و باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.