SiteLogo

کاشت ابرو چیست و چطور انجام می شود ؟

0 283
کاشت ابرو

زیبایی یکی از مهم‌ترین مفاهیم شخصی برای تمام افراد است و این بر کسی پوشیده نیست. ابروها نیز در زیبایی ظاهر نقش بسیار موثری دارند و همه ما مایلیم ابروهایی زیبا و پر پشت داشته باشیم. کاشت ابرو به همین دلیل یکی از متداول‌ترین تکنیک‌های زیبایی است که حتی بازیگران و افراد مشهور نیز جز متقاضیان آن هستند. این روش برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند و دچار ریزش ابرو شده‌اند نتایج کاملا طبیعی و مطلوب به همراه دارد و به همین دلیل است که روز به روز به متقاضیان آن افزوده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با روش‌های کاشت ابرو و شرایط انجام این عمل لطفا تا انتها با ما همراه شوید.

 

کاشت ابرو چیست؟

بسیاری از افراد تحت تاثیر عوامل مختلف در دوره‌هایی دچار ریزش ابرو می‌شوند و به همین دلیل ممکن است دیگر از ظاهر ابروهای خود راضی نباشند. همچنین برخی افراد به دلایل ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند یا اینکه فرم ابروهای دلخواه را ندارند. روش‌های مختلفی برای ترمیم ظاهر ابرو وجود دارد که تنها تکنیک طبیعی آن، کاشت ابرو می‌باشد. در کاشت ابرو از همان روش‌های متداول کاشت مو برای پیوند طبیعی موها به ناحیه ابرو استفاده می‌شود.

کاشت ابرو در کلینیک‌های تخصصی زیبایی و با استفاده از تکنیک‌های کاشت مو انجام می‌شود. در این روش فولیکول‌های مو را از نواحی اطراف گوش و کنار سر برداشت می‌کنند و به ابروها پیوند می‌زنند. علت برداشت از این ناحیه شباهت موهای نرم کنار گوش به موهای ابرو است. این عمل از همان قواعد و شرایط کاشت مو تبعیت می‌کند و پس از مدتی منجر به بهبود فرم و تراکم ابروها می‌شود. این روش با مزایای زیادی همراه است که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

 

کاندید مناسب کاشت ابرو

کاشت ابرو برای تمام افرادی که از ظاهر ابروهای خود راضی نیستند و مایل‌اند ابروهای پر پشت و زیبایی داشته باشند مناسب است. اما این روش نیز مثل هر عمل دیگری شرایط خاص خود را دارد. به طور کلی می‌توان گفت افرادی با شرایط زیر کاندیدای مناسب کاشت ابرو هستند:

  • افرادی که به صورت مادرزادی ابروهای کم پشت و نازک دارند
  • افرادی که به دلایل هورمونی، ژنتیکی، داروها و … دچار ریزش ابرو شده‌اند
  • افرادی که به دلیل شکستگی، سوختگی یا ضربه ابروهای خود را از دست داده‌اند
  • افرادی که ابروهای نامتقارن دارند یا از حالت ابروهای خود راضی نیستند
  • افرادی که ابروهای خود را تاتو یا هاشور زده‌اند اما از نتایج غیر طبیعی آن رضایت ندارند
  • افرادی که در سلامت کامل جسمی قرار دارند

باید توجه داشته باشید که شرایط ایده آل کاندیدای کاشت ابرو را پزشک متخصص مشخص می‌کند. بنابراین برای اینکه متوجه شوید که کاشت ابرو برای شما مناسب است یا نه، با یک پزشک متخصص و مجرب ارتباط برقرار نمایید.

 

انواع روش‌های کاشت ابرو

برای کاشت ابرو از همان تکنیک‌ها و روش‌های متداول کاشت ابرو استفاده می‌شود که نتایج هر یک از آنها متفاوت است. در ادامه متداول‌ترین روش‌های کاشت ابرو را معرفی می‌کنیم.

 

کاشت ابرو به روش FUT (نواری)

اولین روشی که برای کاشت ابرو و درمان ریزش ابروها مورد استفاده قرار گرفت، کاشت به روش FUT است. این روش اگرچه نتایج طبیعی و رضایت بخشی به همراه دارد اما کمتر از آن برای کاشت ابرو استفاده می‌شود. از آنجایی که در کاشت ابرو به گرافت‌های کمتر اما دقیق‌تری احتیاج داریم، برداشت نواری گرافت‌ها نمی‌تواند تکنیک درستی باشد. علاوه بر این افرادی که تمایلی به ایجاد برش نواری در ناحیه بانک مو ندارند،‌ نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

کاشت ابرو به روش FIT

کاشت ابرو به روش FIT اولین تکنیک بدون جراحی برای کاشت ابرو است که می‌توان از آن برای اغلب کاندیداها استفاده کرد. در این روش گرافت‌ها به صورت مجزا و با دقت بالا برداشت می‌شوند و به همین دلیل گرافت‌های بهتری انتخاب می‌شوند. البته مدت زمان برداشت گرافت‌ها در این روش بیشتر است. این روش نسبت به کاشت ابرو FUT دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته و اثری از زخم بر جای نمی‌گذارد.

 

کاشت ابرو به روش SUT

کاشت ابرو به روش SUT یکی از روش‌های جدید و مدرن است که بر پایه تکنیک FIT طراحی شده است. در این روش نیز گرافت‌ها به صورت مجزا برداشت می‌شوند و جراحی کم تهاجمی است. از آنجایی که در تکنیک SUT از ابزارهای دقیق و پیشرفته استفاده می‌شود نتایج آن بهبود یافته و علی رغم عوارض کمتر، نتایج بهتری دارد. نتایج کاشت ابرو به روش SUT کاملا طبیعی و ماندگار است و توانسته رضایت اغلب زیباجویان را به دست آورد.

انتخاب بهترین روش کاشت ابرو به نظر پزشک بستگی داشته و بر اساس نیازهای شما صورت می‌گیرد. در جلسه مشاوره پزشک با توجه به ترکیب چهره و انتظارات شما مناسب‌ترین روش کاشت ابرو را انتخاب می‌کند تا نتایج آن با نیازهای شما تناسب داشته باشد.

کاشت ابرو

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

کاشت ابرو مشابه کاشت مو انجام می‌شود اما تفاوت‌هایی نیز در تکنیک‌های آن وجود دارد. این روش با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود تا نتایج ان متناسب با نیازهای زیباجویان بروز پیدا کند. در ادامه به طور مختصر با مراحل کاشت ابرو طبیعی آشنا می‌شویم.

طراحی خط رویش ابرو

در اولین مرحله زیباجو به پزشک مراجعه می‌کند تا معاینات و بررسی‌های لازم انجام شود. پزشک در این مرحله در مورد شرایط پزشکی و داروهای مصرفی شما سوالاتی را مطرح می‌کند و یک سری آزمایشات را برای اطمینان از سلامت تجویز می‌کند. همچنین شما باید خواسته‌های خود را در مورد شکل و فرم ابرو با پزشک در میان بگذارید. نهایتا جراح با بررسی شرایط و فرم مورد نظر شما بهترین خط رویش ابرو را جهت متقارن سازی و رفع نواقص ابرو طراحی می‌کند.

برداشت گرافت‌ها

در این مرحله بهترین فولیکول‌ها برای کاشت ابرو انتخاب می‌شود تا نتایج عمل دقیقا متناسب با نیازهای شما باشد. معمولا برای برداشت گرافت‌ها از موهای اطراف سر و پشت گوش به عنوان بانک مو استفاده می‌شود. در آقایان از موهای ضخیم‌تری برای برداشت استفاده می‌شود. برداشت گرافت‌ها در این روش اغلب به صورت مجزا و دانه دانه صورت می‌گیرد اما این به شرایط فرد و تکنیک کاشت بستگی دارد. در نهایت بعد از برداشت گرافت‌ها آنها را در محل خاصی نگهداری می‌کنند تا برای پیوند آماده شوند.

پیوند گرافت‌ها

در آخرین مرحله کاشت ابرو تیم اتاق عمل گرافت‌های برداشت شده را زیر میکروسکوپ بررسی و آماده می‌کند. ناحیه ابروها با استفاده از ماده بی حسی موضعی سِر می‌شود و سپس به کمک ابزارهایی خاص حفره‌هایی در آن ایجاد می‌شود. گرافت‌های آماده شده بر اساس خط رویش ابروها  داخل این حفره‌ها قرار می‌گیرند. مهارت و تخصص پزشک نقش بسیار موثری در این مرحله دارد؛ چرا که گرافت‌ها باید در زاویه و محل مناسب کاشته شوند تا نتایج کاشت ابرو کاملا طبیعی دیده شود.

مزایای کاشت ابرو

کاشت ابرو مزایای بسیاری به زیباجویان ارائه می‌کند و قادر است شما را به نتایجی برساند که سال‌ها منتظر آن بودید. به همین دلیل است که متخصصان این روش را بیش از هر تکنیک دیگری برای اصلاح فرم و ظاهر ابروها توصیه می‌کنند. مهم‌ترین مزایای کاشت ابرو عبارتند از:

  • پر پشتی و تراکم مناسب ابروها
  • نتایج طبیعی کاشت ابرو نسبت به سایر تکنیک‌ها
  • ایجاد فرم دلخواه در ابروهایی که فرم مطلوبی ندارند
  • متقارن سازی دقیق ابروها
  • تراکم بالای ابروهای طبیعی در افرادی که دچار ریزش ابرو شده‌اند
  • نتایج ماندگار برای تمام کاندیداها
  • امکان ترمیم و اصلاح فرم و حالت ابروها

از این رو توصیه می‌شود برای بهبود فرم و ظاهر ابروهای خود ابتدا به کاشت ابرو فکر کنید.

کاشت ابرو

توصیه‌های بعد از کاشت ابرو

به منظور افزایش سرعت بهبودی در دوره نقاهت و دریافت نتایج مطلوب از کاشت ابرو لازم است بعد از عمل یک سری مراقبت‌ها را رعایت کنید که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌کنیم:

  • پانسمان قرار داده شده روی ابرو و بانک مو را مطابق با دستور العمل پزشک و هر روز تعویض کنید.
  • داروها و پمادهای تجویز شده را به صورت منظم روی ابروهای خود بمالید.
  • از لمس و دستکاری ناحیه ابروها خودداری کنید.
  • تورم و قرمزی بعد از کاشت ابرو طبیعی است و برای بهبود می‌توانید روزانه چند بار از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • تا 72 ساعت از رفتن به حمام و شستن صورت خودداری کنید؛ بعد از این مدت به گونه‌ای دوش بگیرید که آب با ابروهای شما تماس مستقیم نداشته باشد.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل 2 هفته بعد از کاشت ابرو اجتناب کنید.
  • از برداشتن یا رنگ کردن ابروها حداقل تا یک سال اجتناب کنید.
  • ریزش موقت ابروهای کاشته شده بعد از عمل طبیعی است و نیازی نیست نگران رویش مجدد آنها باشید.

نتایج کاشت ابرو چه زمانی قابل مشاهده است؟

در هفته‌های اول بعد از کاشت، ابروها دچار ریزش می‌شوند اما 4 تا 6 هفته بعد دوباره رشد می‌کنند. حدودا 1 سال بعد از کاشت ابرو می‌توانید نتایج نهایی کاشت ابرو را مشاهده کنید.

آیا می‌توان روی ابروهای تاتو شده کاشت انجام داد؟

بله کاشت ابرو برای افرادی که قبل ابروهایشان را تاتو یا هاشور زده‌اند نیز امکان پذیر است و حتی نتایج بهتری هم نسبت به سایر افراد دارد.

کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد؟

کاشت ابرو اغلب در یک جلسه انجام می‌شود و مدت زمان آن اغلب بین 3 تا 4 ساعت است. برای کسب نتیجه مطلوب از کاشت ابرو لازم است تا چند ماه مراقبت‌های لازم را رعایت کنید.

آیا بعد از کاشت ابرو می‌توان به استخر یا سونا رفت؟

ابروهای تازه کاشته شده بعد از عمل آسیب پذیرند و بهتر است برای محافظت از آنها تا چند هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.