SiteLogo

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست و چقدر هزینه دارد ؟

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 281
کاشت مو به روش میکروگرافت

با ورود روش‌های نوین و پیشرفته کاشت مو به کلینیک‌های پوست و مو و موفقیت بیشتر این روش‌ها در ایجاد تراکم و ظاهر مناسب در موها، استقبال از این عمل روز به روز افزایش یافت. همچنین این روش‌ها به متخصصان کمک می‌کنند که از خلاقیت خود استفاده کنند و کاشت مو را مطابق میل و انتظار زیباجویان پیش ببرند. یکی از این روش‌های کاشت مو، میکروگرافت است که توانسته رضایت طیف گسترده‌ای از متقاضیان را به همراه آورد.

در کاشت مو به روش میکروگرافت علاوه بر اینکه برداشت موها با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و پیشرفته انجام می‌شود، پیوند موها نیز با دقت و ظرافت زیاد و با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. در این صورت امکان ایجاد تراکم بالا در پوست سر وجود دارد؛ به طوری که میکروگرافت با دقت بالای خود علی رغم کاهش عوارض، امکان ایجاد تراکم چندبرابری مو را ایجاد نموده است. در ادامه با ما همراه شوید تا به جزئیات این روش نوین کاشت مو بپردازیم.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست ؟

در تکنیک کاشت مو به روش میکروگرافت پزشک ابتدا دستور العمل‌هایی را برای قبل از جراحی به شما ارائه می‌کند. این موارد ممکن است شامل رعایت موارد بهداشتی و قطع برخی داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین باشد. شما از شب قبل کاشت مو باید استحمام کنید و ممکن است به شامپو خاصی احتیاج داشته باشید. عمل کاشت مو با روش میکروگرافت تقریبا‍ً بدون درد است اما خود تزریق ماده بی حسی به دلیل نزدیکی به جمجمه ممکن است کمی دردناک باشد؛ به همین دلیل اغلب سعی بر این است که قبل از تزریق ماده نیز از مقداری اسپری بی حسی استفاده شود.

تکنیک مورد استفاده در برداشت مو در روش میکروگرافت بر حسب میزان ریزش مو ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که وسعت طاسی مو کم باشد از تکنیک هولدرهای میکرو اتوماتیک استفاده می‌شود و در موارد شدیدتر از تکنیک تریکوفیتیک اسکارلت استفاده می‌شود. فرایند کاشت مو به روش میکروگرافت بین 5 تا 8 ساعت به طول می‌انجامد؛ البته در شرایطی که میزان گرافت‌ها بیش از ظرفیت فرد باشد یا اینکه امکان انجام عمل طولانی مدت وجود نداشته باشد، می‌توان این روش را در دو جلسه انجام داد. البته معمولاً یک جلسه کاشت مو برای استفاده از مزایای این روش کافی است.

کاندید مناسب روش میکروگرافت

طیف وسیعی از زیباجویانی که به هر علت دچار ریزش مو و طاسی منطقه‌ای شده‌اند می‌توانند از کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کنند. این روش امکان ایجاد تراکم طبیعی مو در موارد ریزش شدید یا خفیف را دارد. با این حال به طور کلی میکروگرافت به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • افرادی که از نظر بانک مو وضعیت خوبی دارند و اصطلاحاً موهای پشت سرشان مناسب است.
  • افرادی که به دلیل ریزش ابرو یا ریش قصد استفاده از روش‌های کاشت مو را داشته باشند، امکان استفاده از میکروگرافت برای ترمیم ابرو و ریش را دارند.
  • افرادی که از روش‌های دیگر کاشت مو استفاده کرده‌اند اما نتایج مد نظر خود را دریافت نکرده‌اند.

البته افراد زیادی هستند که با آگاهی از مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت به کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنند و تقاضای کاشت  مو به این روش را دارند. اما ممکن است پزشک به صلاحدید خود روش دیگری را برای فرد انتخاب کند. در این صورت بهتر است متقاضی طبق نظر پزشک عمل کرده و پافشاری نکند؛ چرا که در میان جدیدترین روش‌های کاشت مو، ممکن است برای هر فرد یک روش مناسب باشد که تنها با نظر پزشک قابل تشخیص است.

کاشت مو به روش میکروگرافت

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

مراحل اصلی روش میکروگرافت شبیه به سایر روش‌های کاشت مو است اما در این روش از تکنیک‌ها و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود. در این قسمت به منظور آشنایی کامل با کاشت مو به روش میکروگرافت، مراحل آن را بررسی می‌کنیم.

برداشت گرافت های مو

بعد از اینکه برای کاشت مو آماده می‌شوید، متخصصان از میکروموتورهای مخصوصی برای برداشت گرافت‌ها از ناحیه بانک مو استفاده می‌کنند. در این تکنیک گرافت‌ها با ظرافت کامل و دقت بالا برداشت می‌شوند و برای پیوند کاملاً سالم هستند. در صورتی که بانک مو زیباجو ضعیف بوده یا شدت ریزش بیش از انتظار باشد، می‌توان از تکنیک جراحی پلاستیک برای برداشت لایه یا فلپ مو استفاده کرد.

آماده سازی گرافت‌ها

در مرحله آماده سازی گرافت‌ها، فولیکول‌های برداشت شده مو را ترمیم و آماده سازی می‌کنند. این مرحله به تخصص و مهارت بالایی احتیاج دارد تا گرافت‌ها با سلامت کامل به پوست منتقل شوند. در این مرحله فولیکول‌ها تقویت شده و ضخامتشان افزایش پیدا می‌کند. این کار با قرار دادن دسته‌ای فولیکول‌ها در محلول‌های خاصی که تشکیل شده از سلول‌های بنیادی هستند انجام می‌شود. همچنین گرافت‌های برداشت شده با استفاده از تکنیک‌های خاصی در دستگاه میکروایمپلنتر قرار می‌گیرند.

تزریق بی حسی موضعی

در این مرحله گرافت‌های برداشت شده آماده پیوند هستند و تنها به ایمپلنتر احتیاج دارند. بنابراین منطقه کاشت مو با استفاده از دستگاه‌های مخصوص بی حسی، بی حس می‌شود تا زیباجو هیچ دردی را حین عمل احساس نکند. اغلب افرادی که از کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کرده‌اند، مراحل آن را بدون درد می‌دانند.

 کاشت گرافت‌ها

در این مرحله گرافت‌های آماده شده با تکنیک‌های خاصی در منطقه کاشت چیده می‌شوند. از آنجایی که ظرافت تکنیک میکروگرافت بسیار بالاست، فاصله گرافت‌ها کمتر از 1 سانتی متر خواهد بود  و در نتیجه تراکم ایجاد شده 3 برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است. ضمناً در این تکنیک عوارض محدود می‌شوند و هیچ اثری از جای زخم و اسکار نخواهد بود.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت مزایای فوق العاده‌ای دارد که باعث پرطرفدار شدن آن میان مردم شده است. بیشترین مزایای این تکنیک مربوط به نتایج آن است که رضایت اغلب متقاضیان را به دست می‌آورد؛ چرا که حداکثر تراکم با کمترین میزان درد و جراحت باعث به وجود آمدن یک تجربه عالی از کاشت مو می‌شود. اما مهم‌ترین مزایای روش میکروگرافت شامل:

  • افزایش تراکم به دلیل کاشت مو در سایز میکرو
  • 2 برابر شدن تراکم با برداشت ترکیبی میکروگرافت
  • دوره نقاهت کوتاه و ساده نسبت به روش‌های قدیمی‌تر
  • سرعت عمل بالا
  • نهایت استفاده از حداقل بانک مو با پیوند گرافت‌های سالم و موفقیت آمیز
  • ایجاد زاویه و خواب موی طبیعی و مطلوب
  • نتایج طبیعی بعد از جراحی کاشت مو
  • امکان استفاده برای کاشت ابرو و ریش

بنابراین افرادی که کاندیدای مناسبی برای استفاده از کاشت مو به روش میکروگرافت هستند، می‌توانند با بهره مندی از این روش تمام نیازهای خود را برآورده کنند.

کاشت مو به روش میکروگرافت

مراقبت های بعد از کاشت مو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای استفاده از کاشت مو به روش میکروگرافت از آن اطلاع داشته باشیم، اقدامات و مراقبت‌های بعد از کاشت مو است. رعایت این مراقبت‌ها تا چند ماه بعد از عمل نتایج را به حد مطلوب نزدیک‌تر خواهد کرد و باعث کوتاه شدن دوره نقاهت خواهد شد. در صورت عدم رعایت این مراقبت‌ها ممکن است در معرض مشکلات و خطرات جدی قرار بگیرید.

بهتر است بعد از کاشت مو از لمس یا خارش مناطق کاشت پرهیز کنید و حتی تا چند روز حمام نکنید. در این مدت باید هر روز در چند نوبت پوست سر را با سرم شست و شو دهید. همچنین برای استفاده از شامپو باید با پزشک هماهنگ کنید تا شامپوی مناسب کاشت مو را استفاده کنید.

بعد از کاشت مو یک درد خفیف وجود دارد که برای رفع آن لازم نیست اقدامی انجام دهید و بهتر است منتظر بهبود خود به خودی آن باشید. در صورتی که درد ایجاد شده باعث آزار شما شد بهتر است با پزشک هماهنگ کنید تا داروهای مناسب را برای شما تجویز کند.

همچنین برای بهبود تورم و کبودی احتمالی بعد از کاشت مو می‌توانید 24 ساعت بعد از کاشت مو از کمپرس سرد استفاده کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که نباید یخ را مستقیما روی ناحیه کاشت قرار دهید و بهتر است کمپرس سرد را روی پیشانی امتحان کنید.

احتمال عفونت در روش میکروگرافت بسیار کم است اما شما باید در این مورد هوشیارانه عمل کنید و از هر گونه آلودگی دوری کنید.

عوارض کاشت مو

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم روش میکروگرافت یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های کاشت مو است. اما این روش نیز مثل هر جراحی دیگری با عوارضی همراه است. به عنوان مثال اغلب افرادی که از این روش استفاده می‌کنند احساس بی حسی و گزگز پوست سر بعد از جراحی را گزارش می‌کنند. همچنین احساس خارش، درد، کبودی و تورم بعد از کاشت مو طبیعی است که بعد از مدتی به صورت خود به خود بهبود می‌یابد. نکته مهم این است که برای کاهش این عوارض باید مراقبت‌های بعد از جراحی را با دقت رعایت کنید.

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت به عوامل زیادی بستگی دارد که تعداد گرافت‌های کاشته شده مهم‌ترین آن است. هزینه این جراحی اغلب توسط بیمه‌ها پرداخت نمی‌شود مگر اینکه ریزش مو به دلیل بیماری و مشکل خاصی باشد. در هر صورت باید عنوان کنیم که هزینه کاشت مو با این روش تفاوت چندانی با سایر روش‌ها ندارد اما اثرات و نتایج این روش کاشت مو را برای شما بسیار به صرفه می‌کند.

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.