SiteLogo

روش درمان درد های شدید معده در خانه

0 684
دردمعده

بعد از سردرد، معده درد مزمن، یکی از بدترین و ناتوان کننده‌ترین دردهایی است که می‌تواند هر روزمان را دچار اختلال کند. معده درد که در بیشتر موارد به آن «شکم درد» هم می‌گویند، مشکلی است که پیداکردن درمانش کار سختی است مگر اینکه دلیلش را بدانید. اگر همیشه یکی دو راه حل برای معده درد، دم دست‌تان داشته باشید، می‌توانید در همان مرحله‌ی شروع، برطرفش کنید. برای آشنایی با درمان معده درد به روش خانگی، مقاله زیر را بخوانید.

معده درد آنقدر متداول است که همه زمانی آن را تجربه کرده‌اند و دلایل فراوانی می‌تواند داشته باشد. بیشتر این دلایل جدی نیستند و علائم آن فورا برطرف می‌شوند. این دلایل طیف گسترده‌ای دارند؛ از بدهضمی و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر گرفته تا ورم معده (گاستریت) و ریفلاکس اسید معده (GERD) و… به طور کلی، معمولا نیازی نیست برای پیداکردن راه حل این درد، فراتر از آشپزخانه‌تان بروید.

علت درد معده چیست؟

مشکلات شکمی خیلی مرسوم هستند پس دل درد شما میتواند ناشی از چند تا دلیل مختلف باشد. اینجا تعدادی از دلایل مرسوم هر نوع دل دردی بیان شده است مثلا : ورم معده، اسید معده، عدم تحمل لاکتوز و استرس

درد معده

ورم معده:

که میتواند ناشی از هر چیزی باشد ،که شامل مسمومیت های باکتریایی،استفاده از داروهای مشخص، سن و سال،تنباکو و یا استفاده از الکل باشد. ورم معده میتواند باعث ایجاد درد در قسمت های بالایی شکم باشد و حس پر بودن در شکم.

اسید معده:

به عنوان بیماری معده و رودوی هم شناخته میشود ، موقعی شیرینی ماکارون اتفاق میافتد که اسید معده به مری برمیگرده.که باعث درد یا احساس سوزش توی شکم و پشت قفسه سینه میشود ، و همچنین خوردن غذاهای چرب و تند هم تاثیر گذار هستند.

عدم تحمل لاکتوز :

تا حالا این حس درد بعد از نوشیدن یه لیوان شیر یا خوردن پنیر داشتین؟ افرادی با این خصوصیت چیزهایی را که لاکتوز داره نمیتوانند هضم کنند ودل درد میگیرند ، استرس و فشارهای روانی میتونه باعث اسپاسم های فیزیکی هم باشه.

اکثر مواقع دردهای شکمی مسئله مهمی نیستند که شما میتونید در ابتدا اون رو در خانه و بدون مشورت با دکترتون انجام دهید گر چه شما باید در صورت دیدن این نوع علائم شکم درد خیلی سریع با دکترتون تماس بگیرید:

دردی که در عرض چند ساعت بهتر نمیشد دردی که خیلی شدید و حالت بیمارگونه داره.یا بالا اوردن مداوم در طول یکی دو روز. و بزاق خونی یا سیاه طوری داشته باشید ، اگر شما این نشانه ها را ندارید میتوانید درمان خودتون رو در خونه داشته باشید.و اینکه شما در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان حس بهتری خواهید داشت.

درد معده

درمان درد معده با روش های خانگی 

 انواع دمنوش های خانگی

  • دمنوش لیمو: یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بفشارید. بهتر است کمی عسل نیز به آن اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر باشد.
  • دمنوش زنجبیل: برای درمان درد معده ناشی از سوء هاضمه بهترین گزینه است. زنجبیل را می توان به صورت مربای آن، یا میوه خشک نیز مصرف کرد. اگر از زخم معده رنج می برید بهتر است یک رژیم حاوی زنجبیل در شکل دمنوش یا مربا داشته باشید.
  • دمنوش بابونه: بابونه ضد اسپاسم و ضد التهاب است. دمنوش بابونه به آرام شدن دردهای عصبی معده و سوزش سر دل و کاهش تهوع کمک زیادی می کند.
  • دمنوش نعنا: منتول موجود در نعنا و برگ های آن یک مسکن طبیعی درد است.

درمان معده درد با آب برنج

عجیب و غریب به نظر میرسد، چرا؟؟چون وقتی برنج با آب پخته میشود و جوش میاید ترکیباتی رو می سازند و آزاد میکنند که داخل معده قرار میگیرند و باعث کاهش درد شکم و یا حتی زخم معده میشوند.

اب برنج

تسکین شکم درد با رازیانه

  • رازیانه شکم درد را تسکین داده و هضم را آسان می کند.
  • گاز معده و ورم معده و دل درد را کاهش میدهد.
  • اگر بتونی رازیانه تازه و خام رو پیدا کنید که فوقلعاده و سالم برای درمان شکم می باشد که هم میتوانی برش بدهید و با چای بنوشید و هم میتوانید بجوید و اگر خام آن را پیدا نکردید، دانه آنرا تهیه کنید که برای درمان خوب عمل میکند و سو هاضمه را بهبود میبخشد.

رازیانه

سبزیجات در رژیم غذایی

  • برگهای جعفری را در مقداری آب بخیسانید. نوشیدن آب جعفری و خوردن برگ های آن به حفظ سلامتی معده کمک شایانی می کند.
  • دانه های شنبلیله و برگ کرفس را خرد کنید و روزانه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • برای گرفتگی ناشی از اسهال، داروهای دارای لوپرامید (ایمودیوم) یا ساب سالیسیلات بیسموت (کائوپکتات، پیتو بیسمول) می‌تواند به شما کمک کند.
  • استامینوفن (آسپرین بدون آناسین، مایعات، قرص پانادول، تینول) به عنوان قرص درد معده می‌تواند سایر درد‌های معده‌ای شما را رفع کند. اما از مصرف هرگونه ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن پرهیز کنید. این داروها سبب تحریک شدن معده شما می‌شوند.

What-Is-a-Vegetarian-Diet