SiteLogo

برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو

(دلنیا یوسفی) 27 اسفند 1402
0 116
برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو

تجمع چربی های اضافی در نواحی مانند شکم و پهلو موجب بروز بیماری های مختلفی مانند دیابت، کبد چرب، سکته های قلبی و … می شود که مجب شده تعداد بسیاری از افراد به دنبال استفاده از رژیم های غذایی مختلف برای کاهش وزن و دستیابی به لاغری در این نواحی هستند. برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو از رایج ترین انواع رژیم است که کمک می کند در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن، فرد به تناسب اندام ایده آل خود دست پیدا کند.

 

آیا دچار چاقی شکمی هستید؟

قبل از اینکه به فکر از بین بردن چربی های ناخواسته تشکیل شده در ناحیه شکم و پهلوها باشید، بهتر است به این سوال پاسخ دهید که آیا دچار چربی شکمی هستید یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال کافی است از قسمت ناف، دوره شکم خود را اندازه گیری کنید. به دست آوردن اندازه دور کمر بالای 101 سانتی متر برای مردان و 89 سانتی متر برای بانوان نشان دهنده چاقی شکم است.

جمع شدن چربی ها در این قسمت ها به راحتی و با مصرف غذاهای پر کالری و فرآوری شده انجام می شود. در حالی که از بین بردن آن ها کار چندان آسانی نخواهد بود. از بین بردن بافت ها و سلول های چربی علاوه بر دستیابی به کاهش وزن موجب می شود تا عملکرد رگ های خونی بهبود پیدا کرده و در نتیجه کیفیت خواب را افزایش دهد. استفاده از رژیم های اصولی، سالم و متعادل در کنار انجام تمرینات ورزشی از جمله راهکارهای از بین بردن چربی های اطراف شکم و پهلو است.

برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو

 

باورهای نادرست در کاهش وزن

باورهای نادرستی که موجب می شوند فرد در راه رسیدن به هدف که همان لاغری شکم و پهلو است، ناامید شده و در نهایت با شکست مواجه شود. برخی از این باورها عبارتند از:

1. استفاده از رژیم غذایی به تنهایی

یکی از باورهای غلط بین افراد، استفاده از رژیم غذایی سالم و مناسب به تنهایی است. اما دقت داشته باشید که انجام تمرینات ورزشی و داشتن برنامه غذایی سالم دو جزء جدا نشدنی از یکدیگر شناخته می شوند. علاوه بر این داشتن خواب کافی، استرس و اضطراب کمتر و داشتن آگاهی نسبت به شیوه های مراقبت از خود در کاهش وزن نقش موثر دارند.

2. داشتن رژیم های غذایی سخت

رژیم های سخت از جمله عوامل بروز استرس و اضطراب در فرد می شوند که خود عامل اصلی برای کندتر شدن روند کاهش وزن شناخته می شوند. داشتن یک برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو با استفاده از مواد خوراکی متنوع و کم کالری در کنار اندازه گیری مناسب برای مصرف در طول روز، بهترین انتخاب برای رژیم غذایی به حساب می آید.

3. استفاده از مواد غذایی نامناسب

باور اینکه برخی از مواد خوراکی به تنهایی می توانند کاهش وزن را آسان کرده، در بین افراد به اشتباه معرفی شده است. به عنوان مثال داشتن برنامه غذایی که شامل میوه و سبزیجات با فیبر بالا و کم کالری، پروتئین های سالم و … بهترین گزینه برای کاهش وزن و دستیابی به لاغری شکم و پهلو به کار برده می شود.

برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو

 

اهمیت برنامه غذایی سالم در لاغری

برنامه غذایی سالم در فرآیند لاغری اهمیت بسیاری دارد. در ادامه به برخی از اهمیت‌های آن اشاره می‌کنم:

کنترل کالری: برنامه غذایی سالم به شما کمک می‌کند تا کالری مصرفی خود را کنترل کنید و موجب کاهش وزن به صورت پایدار شوید. با توجه به میزان کالری مصرفی و فعالیت‌های ورزشی خود، می‌توانید برنامه‌ی غذایی مناسبی را تنظیم کنید که منجر به کاهش وزن بدن شما شود.

وزن سالم: برنامه غذایی سالم، به شما کمک می‌کند تا به وزنی سالم و مناسب برسید. این برنامه‌ها معمولاً شامل میزان مناسبی از مواد غذایی مختلف هستند که بدن نیاز دارد تا سلامتی و عملکرد بهینه را حفظ کند.

تنوع و تعادل: برنامه غذایی سالم شامل تنوعی از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا و تعادل میان ماکرو و میکرونوتریانت‌ها است. این تنوع و تعادل موجب ارتقاء سلامتی تمامی اعضای بدن شما می‌شود.

حفظ عضلات: مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا در برنامه‌ی غذایی سالم، به شما کمک می‌کند عضلات خود را حفظ کرده و در عین حال چربی‌های زائد را سوزانده و وزن خود را کاهش دهید.

ارتقاء انگیزه و اعتماد به نفس: داشتن یک برنامه غذایی سالم و موفقیت در لاغری می‌تواند به شما انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری بدهد. احساس رضایت و موفقیت در رسیدن به اهداف وزنی می‌تواند موجب افزایش اعتماد به نفس شما در زندگی روزمره شود.

بنابراین، برنامه غذایی سالم نقش بسیار مهمی در فرآیند لاغری و حفظ وزن سالم دارد و اهمیت آن از لحاظ سلامتی و روانی بسیار بالا است.

برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو

 

راهکارهای کاهش وزن در یک هفته

تعداد بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله نداشتن وقت آزاد و کافی برای شرکت در باشگاه ها و انجام تمرینات ورزشی مناسب برای لاغری، به دنبال سریع ترین راه برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکم و پهلو هستند. برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و چهلو یکی از گزینه های منتخب به شمار می رود. با این حال افراد می توانند با استفاده از راهکارهای زیر در عرض یک هفته به کاهش وزن قابل توجهی دست پیدا کنند.

1. استفاده از برنامه غذایی سالم و متعادل

یک برنامه غذایی سالم متناسب با نیازهای شخصی فرد و شرایط فیزیکی و جسمانی توسط یک متخصص انجام می شود. کلینیک زیبایی و لاغری دکتر شیرین با بهره مندی از حضور متخصص تغذیه با تجربه و دارای مهارت های کافی درمان به شما کمک می کند تا با به کار بردن یک برنامه غذایی سالم و متعادل در طول یک هفته به کاهش وزن مورد نظر خود برسید. استفاده از دستگاه های آنالیز بدنی به منظور شناخت فیزیک بدن مراجعه کننده از دیگر مزایای این کلینک شناخته می شود تا متخصص به صورت منحصر به فرد بتواند برنامه غذایی را تنظیم نماید.

2. خواب کافی و مفید

خواب کافی و به موقع به ترمیم و بهینه سازی عضلات بدن و بازیابی نیرو و توان کمک می کند. از این رو داشتن خواب کافی و به موقع به عنوان مهم ترین عامل دستیابی به سلامت شناخته می شود که به فرد در رسیدن به کاهش وزن کمک شایانی می کند.

3. نوشیدن آب

مصرف آب بیشتر علاوه بر اینکه کمک می کند تا بدن هیدراته بماند، موجب می شود تا اشتهای فرد کاهش پیدا کرده و در نهایت انع غذاخوردن بیش از اندازه شود. نوشیدن آب به مقدار لازم در طول روز بر متابولیسم و میزان سوخت و ساز بدن تاثیر مستقیم گذاشته و در نهایت باعث کاهش وزن و از بین رفتن چربی های ناخواسته ناحیه شکم و پهلو می شود.

4. انجام تمرینات ورزشی در خانه

برای آنکه بتوانید تمرینات ورزشی در خانه را به راحتی انجام دهید، می توانید از ویدئوهای آموزشی موجود در شبکه های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از یک مربی خصوصی آنلاین نیز نقش موثری را ایفا می کند. انجام تمریناتی مانند پرش به سمت بالا، رقص، پیاده روی و دویدن در فضای داخلی خانه بدون استفاده از تجهیزات خاص و حرفه ای برای رسیدن به تناسب اندام با کاهش وزن مفید شناخته می شوند.

تمرینات قدرتی موجب افزایش سوخت و ساز شده و با عضله سازی در بدن فرد از تحلیل آن جلوگیری خواهد کرد. تمریناتی مانند پلانک، اسکوات، لانژ و … از این دست تمرینات شناخته می شوند.

سایر تکنیک های مورد استفاده در لاغری شکم و پهلو را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • کاهش میزان استرس و اضطراب
  • آرام غذا خوردن

کاهش وزن و لاغری در یک هفته

کاهش وزن و لاغری در یک هفته

استفاده از برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو نیازمند رعایت اصول خاص است که عبارتند از:

  • تعیین کالری مورد نیاز متناسب با بدن هر فرد به صورت انحصاری
  • کاهش میزان مصرف کالری دریافتی در طول روز با هدف از بین بردن چربی های ناحیه شکم و پهلو در کمترین زمان ممکن
  • مصرف آب به اندازه کافی به منظور هیدارته نگه داشتن بدن و جلوگیری از بروز سایر مشکلات
  • مصرف انواع میوه و سبزیجات غنی از فیبر
  • استفاده از پروتئین های با میزان چربی کم مانند مرغ و ماهی
  • کاهش مصرف مواد غذایی پر چرب، دارای کالری بالا، سرشار از نمک و قند
  • استفاده از غذاهای سبک، انواع سالاد، سوپ، مرغ، تخم مرغ و ماهی در برنامه غذایی

جمع بندی

برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو به منظور کمک به افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند و این مناطق خاص از بدن را فرم دهند، طراحی شده است. این نوع برنامه غذایی تنظیم شده زیر نظر متخصص تغذیه شامل مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی بالا است که کمک به تحریک فرآیندهای لاغری و سوزاندن چربی‌های زائد در منطقه‌های مورد نظر می‌کند. تاکید این نوع برنامه غذایی بر مصرف مواد غذایی کم چربی، پر از پروتئین، و دارای فیبر بالا است. همچنین، مصرف میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب نیز توصیه می‌شود. از مواد غذایی پرچرب و پرکالری مانند غذاهای فراوری شده و شیرینی‌ها باید خودداری شود.