SiteLogo

آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟

0 464
آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟

خرمالو یک میوه ی گوجه فرنگی شکل و نارنجی با بافت مومی و شیرین است و از دسته ی میوه های  زمستانی به شمار میرود. به طور معمول می‌توان در دوران حاملگی از خوردن خرمالوی تازه، خام، پخته یا خشک لذت ببرید و از خواص آن بهره ببرید. خرمالو جزو میوه های پرخاصیت برای دوران حاملگی به شمار می رود.

خوردن خرمالو در دوران حاملگی هیچ گونه خطری ندارد. مواد مغذی موجود در خرمالو به رشد و نمو جنین کمک می کنند وهمچنین سلامت مادر باردار را تضمین می‌کند. و باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی می شود.

خواص خرمالو:

خرمالومنبع غنی از کلسیم و فسفراست، بنابراین خوردن خرمالودر دوران حاملگی به رشد و نمو استخوان‌های جنین کمک می‌کند. همچنین خرمالو در عملکرد سیستم عصبی مرکزی یعنی مغز و نخاع تاثیرمثبت دارد.

آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟

پیشگیری ازکم خونی:

مصرف خرمالو در دوران حاملگی ازکم خونی مادر و جنین جلوگیری می کند. مصرف خرمالو در دوران حاملگی باعث افزایش تعداد هموگلوبین های خون می شود، و از عوارض جانبی کم خونی مانند خستگی و سرگیجه و بی حوصلگی جلوگیری می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی:

مصرف خرمالو در دوران حاملگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. ویتامین A و کاروتن موجود در خرمالو به افزایش قدرت بینایی و بهبود عملکرد عضلات قلب کمک می کند و عملکرد صحیح فرایندهای بدن را تقویت می‌کند.

آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟

تنظیم فشارخون:

مصرف خرمالو به دلیل مقادیر بالای منیزیوم در دوران حاملگی می تواند فشارخون بالا راکنترل کرد. همچنین منیزیوم موجود در خرمالو خطر ابتلا به سنگ کلیه را در دوران حاملگی به حداقل می رساند و باعث افزایش سلامت کلیه ها می شود.

کنترل استرس:

ویتامین C موجود در خرمالو در دوران حاملگی در کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی و افزایش قدرت سیستم ایمنی نقش دارد. از دیگر فواید خرمالو می توان به بهبود سرماخوردگی و سکسکه اشاره کرد.

خرمالو حاوی ترکیباتی مانند اسید بتولینیک است که خاصیت ضد سرطانی دارد. مصرف خرمالو در دوران حاملگی احتمال خطر ابتلا به سرطان را کم می کند.

از دیگر خواص خرمالو می توان به سم زدایی بدن و کبد در دوران حاملگی اشاره کرد، زیرا خرمالو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند.

آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟

تنظیم قندخون:

عصاره ی پوست خرمالو باعث افزایش مقاومت بدن در دوران حاملگی نسبت به انسولین و تنظیم قندخون می شود. بنابراین مصرف خرمالو می‌تواند به تنظیم قندخون در دوران حاملگی کمک کند.

سیستم قلبی عروقی:

مقدار کلسیم موجود در خرمالو باعث اطمینان از سلامت سیستم قلبی عروقی در دوران حاملگی می شود.

آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟

عوارض خرمالو دردوران حاملگی:

خرمالوهم مانندسایرموادخوراکی دیگراگربیش از حدمصرف شود ممکن است مضر باشد زیرا مصرف زیاد آن باعث افت فشارخون می شود. همیشه میوه ها را بصورت شسته و کاملا رسیده میل کنید زیرا میوه ی شسته نشده می‌تواند باعث بیماری‌های ناشی از مواد غذایی مانند توکسوپلاسموز و لیستریوز شود.

مصرف خرمالو در دوران حاملگی فواید زیادی برای سلامت مادروجنین دارد، امابرای اطمینان بهتراست در دوران حاملگی با پزشک مشورت کنید.

در نهایت اینکه آیا زنان در دوران حاملگی می‌توانند خرمالو مصرف کنند؟ بله قطعا! خرمالو فواید زیادی برای سلامت بدن مادروجنین  دارد. به یاد داشته باشید که تعادل در مصرف هر نوع خوراکی را باید در برنامه خود قرار دهید و بنابراین مصرف خرمالو را هم باید در حد اعتدال نگهدارید.

آیا می توانیم در دوران حاملگی خرمالو مصرف کنیم؟