SiteLogo

عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی

(دلنیا یوسفی) 25 آبان 1402
0 1383
عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی

امروزه باپیشرفت علم و فناوری تمایل بشر به انجام عمل های جراحی زیبایی بیشترشده است. دراین مقاله می خواهیم شما راباعمل لابیاپلاستی (عمل دستگاه تناسلی خانم ها) و عوارض و روش های انجام آن آشنا کنیم.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یک نوع جراحی زیبایی واژن است که خارج از محیط واژن و بیرون از پرده بکارت انجام می‌گیرد و تنها به منظور کوچک کردن و قرینه کردن لابیا مینورها انجام می‌گیرد و بسیاری از دخترانی که به دلیل نارضایتی از شکل ظاهری یا عدم تقارن و بزرگ بودن لابیاها آزرده خاطرند یا اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند بدون هیچ نگرانی از آسیب به بکارت می‌توانند کاندیدای لابیاپلاستی باشند.

 عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی

دلایل انجام عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی فقط برای زیبایی واژن یا تقارن لابیاها نیست، ممکن است فرد به دلیل کوچک بودن لابیاها در هنگام رابطه ی جنسی احساس درد، گیر کردن یا کشیدگی داشته باشد یا احساس ناراحتی و سوزش هنگام پوشیدن لباس زیرو حتی هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی و یااحساس درد هنگام دفع ادرار و …که این مشکلات می تواند زندگی روزمره ی فرد راتحت تاثیر قراردهد. همه ی مشکلات ذکرشده با استفاده ازعمل لابیاپلاستی قابل درمان هستند.

 

سن و زمان مناسب برای انجام عمل لابیاپلاستی:

عمل لابیاپلاستی بعدازسن بلوغ انجام می شود، دختران هم می‌توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهندچون این عمل هیچگونه آسیبی به پرده بکارت وارد نمی کند.

 

روش های انجام عمل لابیاپلاستی:

برای انجام عمل لابیاپلاستی روش های مختلفی وجود دارد اما پزشکان بیشتر از دو روش trim و wedge استفاده می کنند.

عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی

انجام عمل لابیاپلاستی به روش trim:

در روش trim، لابیای مینوریاهمان لبه های داخلی واژن بریده می شوند وسپس دو لبه با بخیه به هم دوخته می‌شوند. مزیت این روش، سریع بودن عمل جراحی است.

 انجام عمل لابیاپلاستی به روش wedge:

 در روش wedge، یک برش V شکل در مرکز لبه اضافی ایجاد می‌کنند. مزیت این روش نسبت به روش trim این است که مرز طبیعی لبه واژن را حفظ می‌کند.

برای انجام عمل لابیاپلاستی همچنین می توان از روش های زیراستفاده کرد:

  • تیغ جراحی
  • لیزر مونالیزا تاچ
  • آراف سرجری

عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی

قبل از عمل چه اقداماتی لازم است انجام شود؟

برای انجام عمل لابیاپلاستی فرد نباید پریود باشد، همچنین اگر دارای عفونت، تبخال، زگیل تناسلی، زخم دهانه رحم و…است باید ابتدا مراحل درمان را طی کند، سپس اقدام به جراحی کند. همچنین در دوران بارداری به دلیل تغییرسطح هورمون ها اندازه ی لابیا هم تغییرمی کند، پس بهتر است عمل لابیا پس از زایمان انجام شود.

احتمال دارد پزشک یک هفته قبل از انجام عمل لابیاپلاستی از قرص آهن یا داروهای تقویت سیستم ایمنی برای جلوگیری از کبودی و بهبود سریعتر زخم ها و برش‌ها تجویز کند.

بعداز انجام عمل لابیاپلاستی باید 1-2 ماه ازانجام رابطه ی جنسی پرهیز کنیدو همچنین ازبلندکردن اجناس سنگین و ورزش های سخت مثل شنا و سوارکاری و… خودداری کنید.

عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی

توصیه های بهداشتی پس از انجام عمل لابیاپلاستی:

بعدازانجام عمل لابیاپلاستی همانند انجام هرعمل دیگری باید محل زخم را تمیز و ضدعفونی کنید تا زمینه را برای ایجاد عفونت کاهش دهید، سپس از داروها وآنتی بیوتیک های تجویز شده استفاده کنید.

عوارض جراحی لابیاپلاستی:

این عمل هم همانند سایر عمل های جراحی دیگرعوارض خاص خود را داردکه از عوارض آن می توان به خونریزی، عفونت، درد، جدا شدگی، عدم جوش خوردن در برخی نواحی و ایجاد چسبندگی در برخی نواحی اشاره کرد

عوارض و روش های انجام عمل لابیاپلاستی