SiteLogo

آیا استفاده از کرم موبر در دوران بارداری بی خطر است؟

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 8106
مصرف کرم موبر در بارداری، مضر است

تغییرات هورمونی در دوران بارداری در برخی از زنان باعث افزایش رشد موهای بدن می شود. اگر شما یکی از این مادران هستید، با افزایش سن بارداری، متوجه رشد موهای تیره و ضخیم بیشتری در بدن خود خواهید شد. کم کم به این فکر خواهید کرد که چگونه از شر این موها خلاص شوید؟ یکی از راه حل های بدون درد موجود استفاده از کرم موبر در دوران بارداری است. اما در این بین، احتمالاً از خود می پرسید که آیا استفاده از کرم موبر در دوران بارداری مضر است؟ در ادامه پاسخ سوال شما را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مصرف کرم موبر در بارداری، مضر است

آیا استفاده از کرم موبربرای از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری مضر است؟

همانطور که گفته شد با شروع بارداری در خانم ها و بروز تغییرات هورمونی در بدن این افراد، رشد موهای زائد در قسمت های مختلف بدنشان افزایش می یابد. البته به عنوان یک خانم جوان و کم تجربه باید توجه داشته باشید که مشکل افزایش رشد مو 6 ماه بعد از تولد نوزاد خود به خود از بین می رود. اگر شما به عنوان یک زن باردار می خواهید از کرم های موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری استفاده کنید، نکات ایمنی مرتبط با این کرم ها را بررسی کنید، از جمله:

  • در مرحله اول، هنگام استفاده از کرم های موبر، مقدار کمی از آن را به ناحیه کوچکی از پوست خود بمالید و تحریکات جزئی پوست را بررسی کنید، زیرا اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است بعد از استفاده از اصلاح، دچار جوش شود. و آنها نیاز به درمان پزشکی دارند.
  • از آنجایی که اکثر کرم های موبر حاوی مواد شیمیایی فعال هستند و با شکستن موهای بدن آنها را از بین می برند، ایمنی استفاده از این کرم ها برای خانم های باردار تایید نشده است. در واقع، در دوران بارداری، هر گونه ماده شیمیایی وارد جریان خون مادر و بدن جنین می شود.
  • البته عوارض جانبی مواد شیمیایی کرم موبر هنگام استنشاق توسط زنان باردار نیز می تواند بسیار خطرناک باشد و مشکلات تنفسی خاصی را برای مادر و نوزاد در رحم او ایجاد کند.
  • نتایج بررسی های محققان نشان می دهد که در موارد بسیار نادری ممکن است زن باردار به دلیل استنشاق انواع کرم های موبر دچار واکنش های آلرژیک شود.

 

مصرف کرم موبر در بارداری، مضر است

  • بنابراین، اگر شما به عنوان یک مادر باردار می خواهید از مواد شیمیایی دوری کنید و فرزند متولد نشده خود را در برابر اثرات این مواد محافظت کنید، بهتر است با افزایش رشد موهای زائد خود در دوران بارداری مقابله کنید. فقط فراموش نکنید که روش های دیگری مانند اپیلاسیون، اپیلاسیون و اصلاح گزینه های مطمئنی برای از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری هستند که می توانید امتحان کنید.
  • در دوران بارداری می توانید اندام تناسلی خود را اپیلاسیون کنید و این مشکل علمی برای مادر و جنین ایجاد نمی کند. فقط توصیه می کنیم خانم های باردار در این دوران از مواد شیمیایی استفاده نکنند. پودر اصلاح حاوی تعدادی مواد شیمیایی است که می تواند مضر باشد، بنابراین نباید از این نوع ترکیبات استفاده کنید، اما اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد یا گرفتگی در دوران بارداری مشکلی ندارد.
  • البته بهترین روش از بین بردن موهای زائد برای این دوران، اصلاح با تیغ است، اما در صورت تمایل، اپیلاسیون برای شما مشکلی ایجاد نمی کند.
  • برخی از خانم ها هستند که می خواهند در این دوره از لیزر استفاده کنند. ما به طور کلی استفاده از لیزر را در دوران بارداری توصیه نمی کنیم و بهتر است قبل از بارداری این کار را انجام دهید. اگرچه لیزر درمانی از نظر تئوری در دوران بارداری بی خطر است و خطری برای مادر یا جنین ندارد، اما بهتر است قبل از بارداری انجام شود.

مصرف کرم موبر در بارداری، مضر است