SiteLogo

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟

(دلنیا یوسفی) 01 آبان 1402
0 630
What-are-the-benefits-of-using-pears-in-pregnancy

به گفته ی برخی از پزشکان گلابی شاه میوه ها است زیرا همه ی مواد معدنی مفید برای دوران بارداری را دارد.

فواید و مضرات گلابی در بارداری تحت تاثیر شیوه‌ی مصرف شما قرار دارد. در صورت اعتدال، خوردن گلابی در دوران بارداری کاملاً بی‌خطر است. این میوه‌ی خوشمزه، کالری کم و ارزش غذایی بالایی دارد که برای زنان باردار بسیار مفید است. با این حال، باید مراقب باشید که آنها را قبل از مصرف خوب بشویید. که این امر در مورد همه میوه‌های دارای پوست صدق می‌کند. شستن کامل گلابی به خلاص شدن از شر عوامل بیماری‌زای مضر که ممکن است در سطح آن نِشسته و باعث بیماری‌هایی مانند عفونت انگلی توکسوپلاسموز در بارداری، لیستریوز یا عوارض شدید بارداری شوند، کمک می‌کند. اگرچه لازم نیست‌، اما بهتر است قبل از خوردن این میوه پوست آن را جدا کنید.

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟

از مهمترین فواید مصرف گلابی در دوران بارداری عبارتند از:

کالری کم

گلابی کالری کمی دارد، اما منبع غنی از کربوهیدراتهای میوه ای سالم است. زنان در طول دوران بارداری به مواد غذایی با انرژی بیشتری نیاز دارند. گلابی انرژی لازم را برای رشد جنین، رشد بارداری و تولید شیر فراهم می کند.

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟

ویتامین ث

گلابی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است، ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی بدن در زنان باردار کمک می کند و احتمال خطر ابتلا به بیماریهای عفونی مثل سرماخوردگی ، سرفه و آنفولانزا را در دوران بارداری کاهش می دهد. همچنین ویتامین ث موجود در گلابی در درمان عفونتهای ریوی مثل: برونشیت، ذات الریه و هپاتیت نقش مهمی دارد. ویتامین C موجود در گلابی باعث جذب آهن در بدن می شود.

ویتامینA

گلابی سرشار از ویتامین A است. ویتامین A در بهبود کیفیت بینایی و کاهش مشکلات چشم در جنین و حفظ سلامت چشم مادر نقش موثری دارد. ویتامین A نیز باعث رشد و تکامل جنین و تقویت سیستم تنفسی، سیستم عصبی و سیستم گردش خون در جنین می شود.

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟

 

ویتامین ب6

ویتامین ب۶ موجود در گلابی از مواد مغذی مفید برای زنان در طول دوران بارداری است و از بروز نقایص مادرزادی جنین جلوگیری می کند. ویتامین ب 6 در رشد بافت عصبی جنین  و کنترل ویار و تهوع صبحگاهی  نقش دارد.

پتاسیم

پتاسیم موجود در گلابی در دوران بارداری  به کنترل فشار خون و همچنین کنترل ضربان قلب در جنین و زنان باردار کمک می کند. همچنین احتمال سرگیجه و حالت تهوع را در طول دوران بارداری کم می کند.

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟

مس و منیزیم:

مس و منیزیم مواد غذایی ضروری هستند، که در باردار نقش مهمی دارند. مس در تولید گلبول های قرمز با آهن و ویتامین های ب کمک می‌کنند . مس ورود موادمعدنی به گردش خون را تسهیل می‌کند و افزایش میزان آهن باعث افزایش ساخت گلبول قرمز می‌شود. منیزیم نیز باعث آرامش عضلات بدن می شود و در دوران بارداری بسیار مهم است و استرس و خستگی فیزیکی را کم می کند.

فیبر

یکی از مشکلات  شایع  زنان  در دوران بارداری یبوست و مشکلات گوارشی است. گلابی سرشار از فیبر است و  فیبر موجود در گلابی باعث کاهش عوارض یبوست و مشکلات گوارشی  در دوران بارداری می شود. مصرف فیبر در زنان باردار به تنظیم فشار خون هم کمک می‌کند.

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟

اسید فولیک

اسید فولیک در طول دوران بارداری برای رشد و سلامت جنین ضروری و مهم است.اسید فولیک موجود در گلابی از ایجاد نقص های لوله عصبی در نوزاد جلوگیری می کند و باعث تولید سلول های قرمز خونی و پروتئین برای DNA می شود.

پروتئین

پروتئین موجود در گلابی به حفظ سلامتی زنان باردار کمک می کند. پروتئین در تامین انرژی و کاهش خستگی زنان باردار نقش مهمی دارد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

مقدار توصیه شده گلابی در دوران بارداری، هر روز یک تا سه عدد متوسط است.

مصرف گلابی در بارداری چه فوایدی دارد؟