SiteLogo

بارداری بالای ۳۵ سال

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 404
بارداری بالای ۳۵ سال

امروزه زنان بیشتری مادر شدن را برای تحصیل یا جستجوی شغل به تعویق می اندازند. اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. برخی از خطرات با افزایش سن زنان افزایش می یابد. در اینجا چیزی است که باید در مورد باردار شدن بعد از 35 سالگی بدانید

ممکن است باردار شدن برای شما سخت تر باشد:

یک زن با تعداد مشخصی تخمک متولد می شود. در سن 30 و 40 سالگی، این تخمک ها هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت تخلیه می شوند. همچنین درست است که تخمک‌های یک زن جوان‌تر راحت‌تر بارور می‌شوند. اگر در دهه 30 خود هستید و پس از شش ماه تلاش باردار نشدید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

احتمال اینکه چندقلوی داشته باشید بیشتر است:

احتمال دوقلو یا سه قلو با افزایش سن افزایش می یابد. اگر برای باردار شدن از درمان های باروری استفاده می کنید، شانس چندقلو در شما افزایش می یابد. حمل بیش از یک نوزاد در یک زمان می تواند عوارض جانبی داشته باشد، از جمله:

– تولد زودرس

– پره اکلامپسی

– مشکلات رو به رشد

– دیابت بارداری

بارداری بالای ۳۵ سال

ممکن است در دوران بارداری با عوارض بیشتری روبرو شوید:

دیابت بارداری با افزایش سن افزایش می یابد. اگر دیابت بارداری درمان نشود، می تواند بر رشد جنین تأثیر بگذارد. فشار خون بالا در دوران بارداری در زنان مسن بیشتر شایع است و ممکن است نیاز به دارو داشته باشید.

ممکن است نیاز به زایمان سزارین داشته باشید:

وقتی مادر بزرگتری هستید، خطر عوارضی که می تواند منجر به زایمان سزارین شود افزایش می یابد. این عوارض می تواند شامل جفت سرراهی باشد. این زمانی است که جفت دهانه رحم را مسدود می کند.

کودک شما در معرض خطر بیشتری برای نقایص مادرزادی خاص قرار دارد:

ناهنجاری های کروموزومی، مانند سندرم داون، در نوزادان مادران مسن تر بیشتر است. ناهنجاری های قلبی یک خطر دیگر است.

چند نکته برای حفظ سلامت در دوران بارداری پرخطر چیست؟

هیچ راهی برای تضمین یک کودک سالم و بارداری وجود ندارد. اما مهم است که قبل از بارداری به خوبی از خود مراقبت کنید و در دوران بارداری از کودک خود مراقبت کنید. در هر سنی. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

بارداری بالای ۳۵ سال

با پزشک خود صحبت کنید:

قبل از بارداری با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد نحوه زندگی و سلامت خود صحبت کنید. این زمانی است که می‌توانید نگرانی‌های خود را مطرح کنید، برای بهبود شانس باروری خود راهنمایی بخواهید و در مورد تغییرات سبک زندگی بازخورد دریافت کنید.

 

در تمام قرارهای قبل از زایمان شرکت کنید:

بارداری خود را برنامه ریزی کنید و در بازدیدهای منظم بارداری شرکت کنید. این قرار ملاقات ها برای نظارت بر سلامت خود و جنین مهم هستند. همچنین فرصتی برای بحث در مورد نگرانی هایی است که ممکن است با پیشرفت بارداری خود داشته باشید.

 

رژیم غذایی سالم داشته باشید:

مصرف روزانه ویتامین ها در دوران بارداری مهم است. در دوران بارداری، به اسید فولیک، ویتامین D، کلسیم و سایر مواد مغذی اضافی نیاز خواهید داشت. رژیم غذایی روزانه شما نیز مهم است. مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید از غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

 

به ورزش کردن ادامه دهید:

فعال ماندن در دوران بارداری بسیار مهم است. فعالیت بدنی منظم می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و سلامت کلی شما را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند زایمان را آسان‌تر کند و به بهبود سریع‌تر پس از زایمان کمک کند.

بارداری بالای ۳۵ سال

تست های قبل از تولد برای بارداری های پرخطر چیست؟

خطر نقایص مادرزادی زمانی که مادری مسن هستید بیشتر است. پزشک شما احتمالاً آزمایشات قبل از تولد را توصیه می کند. چندین آزمایش در دسترس است، از جمله غربالگری خون مادر و آزمایش DNA جنین بدون سلول. در طی این آزمایشات، خون شما آزمایش می شود تا مشخص شود که آیا کودک شما در معرض خطر برخی ناهنجاری ها است یا خیر. این تست ها پاسخ قطعی نمی دهند، اما اگر خطر افزایش یافته را نشان دهند، می توانید یک تست تشخیصی را انتخاب کنید. آمنیوسنتز و نمونه برداری از پرزهای کوریونی اطلاعاتی در مورد کروموزوم های جنین شما ارائه می دهد.